4 277 läst ·
42 svar
4k läst
42 svar
Spisbibeln 2025: Koppla in spis, häll eller ugn
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Hur många som renoverar ett kök idag ställer dit en spis? Skulle säga att över 90% kör med separat häll och inbyggnadsugn, jag är själv en utav dom när jag snabbrenoverade för ett tag sen.
En lös spis ser jag inte ha några fördelar utan bara nackdelar mot separat inbyggnads.
En lös spis ser jag inte ha några fördelar utan bara nackdelar mot separat inbyggnads.
Jag har fristående spis med dubbelugn. Vilka är fördelarna med lös häll och ugn?Purre skrev:
Båda varianterna har sina fördelar. Men för min del tycker jag det är bättre att ha allt på ett ställe (två ugnar och häll) och enkelt kunna byta ut hela prylen om behovet uppstår utan att kanske behöva en ny bänkskiva och nya skåpfronter/passbitar. Enklare att samla upp allt os i köksfläkten också.Purre skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Vad är en lös spis? I trådens ämne är fördelen med spis att det bara behövs ett uttag. Nackdelen med spis är att det finns alltför många fuskspisar med begränsad prestanda. Det verkar ovanligt med häll + ugn även om det finns enfashällar men där är det mer tydligt.
Ja, fysiska vred, det verkar vara lyx nuförtiden.TRJBerg skrev:
Nästan värre utveckling än i bilarna.
Skulle gärna vilja behålla mina vred nu när jag uppdaterar från glaskeramik till induktion...