26 198 läst ·
110 svar
26k läst
110 svar
Spånsug till liten snickarbod, igen
Tack Mats för din input!!! Ska kolla upp.
PHL: brytaren är denna: 3205852 Kontaktor Iskra 7,5kW, 16A, 400V I lager 187,00/st http://www.expressel.se/group.htm?category_id=5851
Tack för ditt erbjudande!
Det jag tycker är lustigt är att det funkade klockrent första gången jag provade den och nu ville jag bara göra en funktionskoll innan jag satt in den i en apparatlåda och då uppför den sig såhär.
PHL: brytaren är denna: 3205852 Kontaktor Iskra 7,5kW, 16A, 400V I lager 187,00/st http://www.expressel.se/group.htm?category_id=5851
Tack för ditt erbjudande!
Det jag tycker är lustigt är att det funkade klockrent första gången jag provade den och nu ville jag bara göra en funktionskoll innan jag satt in den i en apparatlåda och då uppför den sig såhär.
..och det är du helt säker på? Har du en modellbeteckning på den? Om det är en modell som styr tillslaget med triac eller halvledarrelä i stället för mekaniskt relä så kan det mycket väl vara så att kontaktorns spole drar för låg ström för att Nexabrytaren ska kunna fungera korrekt. Eventuell minsta lastström/effekt borde stå på brytaren, i dess manual eller på kartongen till den. Detta gäller dock bara om brytaren inte har ett mekaniskt relä.
Här är brytaren: http://www.kjell.com/?item=50289 (samma som gwyrlim använder) och pdf är här: http://www.kjell.com/filarkiv/SUPPORTPDF/41-50/50/50289/50289.pdf
Fjärrkontrollen: http://www.kjell.com/?item=50292
Fjärrkontrollen: http://www.kjell.com/?item=50292
Låter ju nästan så... Väldigt konstigt att den skulle stå och hoppa så där. Skulle ju kunna vara glapp i skruvterminalerna till spolen men det verkar ju sjukt otroligt då det är just skruvterminaler och en fin kontaktor.