M maria01 skrev:
det är vanligt i vanliga hus där med behöver inte vara ett mansion
Jasså det är inte min upplevelse men som med allt så brukar ju saker sprida sig från upp till ner.

Jag trodde det var ett badrum per sovrum som gällde i Usa, samt en extra toalett för gäster

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Trevligt avsnitt och par. Men var det ingen mer som tycker det var helt galet att dom skruvade vinkeljärn ner i den helt nya fiskbensparketten?! Likaså sågade sönder de gamla väggspeglarna/listerna istället för att anpassa bokhyllan. Kul överraskning för nästa ägare som vill möblera om...

Kul att Anne sa att en stor del av de 330 000kr som det nya köket kostade kom från försäljningen av det gamla och paret bara nickade instämmande. Så högt värderade är inte begagnade kök...

Trevligt med kakelugn, det är jag själv väldigt sugen på, men något dom inte pratade om men som ibland kommer på tal är att bjälklaget måste förstärkas där pjäsen ska stå. Då det väl brukar hamna på cirka 1 ton i vikt? Extra krångligt också om man bor i lägenhet också med en sådan åtgärd tänker jag.

• Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Trevligt avsnitt och par. Men var det ingen mer som tycker det var helt galet att dom skruvade vinkeljärn ner i den helt nya fiskbensparketten?! Likaså sågade sönder de gamla väggspeglarna/listerna istället för att anpassa bokhyllan. Kul överraskning för nästa ägare som vill möblera om...

Kul att Anne sa att en stor del av de 330 000kr som det nya köket kostade kom från försäljningen av det gamla och paret bara nickade instämmande. Så högt värderade är inte begagnade kök...

Trevligt med kakelugn, det är jag själv väldigt sugen på, men något dom inte pratade om men som ibland kommer på tal är att bjälklaget måste förstärkas där pjäsen ska stå. Då det väl brukar hamna på cirka 1 ton i vikt? Extra krångligt också om man bor i lägenhet också med en sådan åtgärd tänker jag.
dom husen hade kakelugn orginal så dom behövs det inte förstärkas nåt

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
dom husen hade kakelugn orginal så dom behövs det inte förstärkas nåt
Visserligen. Men jag kan ändå tycka det är märkligt eftersom man pratade om kakelugnar generellt ett antal minuter och inte bara parets specifika kakelugn.

C Chokladmonster skrev:
Visserligen. Men jag kan ändå tycka det är märkligt eftersom man pratade om kakelugnar generellt ett antal minuter och inte bara parets specifika kakelugn.
det tekniska är inte vad programet handlar om har aldrig vart fokus på det

J J00 skrev:
Ja det har gått till en överdrift.
Tänker även på alla tavlor som blurras men det kanske är mer i amerikanska produktioner och handlar väl mer om rättigheter men ändå...
Är nog mer att folk inte vill skylta med vad konst som hänger uppe hos en i ren självbevarelsedrift. Lätt hänt att man får inbrott om det hänger ett par miljoner på väggen som kablas ut i rikstv

A atomlab skrev:
Är nog mer att folk inte vill skylta med vad konst som hänger uppe hos en i ren självbevarelsedrift. Lätt hänt att man får inbrott om det hänger ett par miljoner på väggen som kablas ut i rikstv
Det tror jag inte, det handlar nog om rättigheter men som jag skrev så är det nog mer i amerikanska produktioner.
Ganska ovanligt med dyrbar konst i alla medelmåttiga hem. Undantag förkommer säkert.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.