A ajn82 skrev:
Det är väl ett undergolv, var ju en centimeter eller två luft under golvlisterna, hade inte sett klokt ut.
Jaha men det förklarar ju saken

P ptlf skrev:
Blev ju fint men visst är det överdrivet att det ska blurras på allt där det står något fabrikat på grejerna som används....t.o.m på handskarna såg jag igår 😏
Ja det har gått till en överdrift.
Tänker även på alla tavlor som blurras men det kanske är mer i amerikanska produktioner och handlar väl mer om rättigheter men ändå...

P ptlf skrev:
Blev ju fint men visst är det överdrivet att det ska blurras på allt där det står något fabrikat på grejerna som används....t.o.m på handskarna såg jag igår 😏
Så fort SVT missat att blurra något är det ju alltid människor med för mycket fritid som anmäler.

• Gilla
  • Ledsen
Posselosse och 2 till
  • Laddar…
J J00 skrev:
Det var väl mer utifrån deras relativt tajta budget som jag reagerade på det.
Dessutom är väl inte fiskbensparkett så himla kul heller med tanke på hur mycket sådana lagts senaste åren och räknar man in matbord, skärbrädor och brickor i trä med fiskbensmönster (och bevarade gamla fiskbensparketter i äldre lägenheter) så har det ju gått lite inflation i det med...
Jag tycker inte man kan säga att det är negativt om det går inflation i något så vackert, klassisk och beständigt som fiskbensparkett. Värre om det går inflation i laminat eller olika klickgolv. Vi skulle alla vara lyckligare om husägare la in fiskben i större utsträckning.

• Gilla
  • Haha
Andreas_jti och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Så fort SVT missat att blurra något är det ju alltid människor med för mycket fritid som anmäler.
blurra dom mycket inget jag har lagt märkt till?

• Haha
Project Mellangården
  • Laddar…
P Project Mellangården skrev:
Jag tycker inte man kan säga att det är negativt om det går inflation i något så vackert, klassisk och beständigt som fiskbensparkett. Värre om det går inflation i laminat eller olika klickgolv. Vi skulle alla vara lyckligare om husägare la in fiskben i större utsträckning.
🥹
Min kommentar ang fiskbensparkett bör läsas i sammanhanget den uppstod i.
Även jag tycker det är fint med riktig fiskbensparkett och har inget emot att det gått inflation i det…

• Gilla
maria01
  • Laddar…
P ptlf skrev:
Det måste de ju eftersom de inte får göra reklam för specifika varumärken i sina program. De får böter varje gång.

Moana Moana skrev:
Det måste de ju eftersom de inte får göra reklam för specifika varumärken i sina program. De får böter varje gång.
specifika varumärken? borde det inte vara alla märken?

• Haha
Project Mellangården
  • Laddar…
Moana Moana skrev:
Jo men det är ju tjoller att det räknas som reklam när man ser en maskin eller keps med namn som en privatperson använder i ett sånt här tv program, likadant i radio ibland när dom intervjuar någon t.ex tillägger dom att det finns ju även andra banker/affärer/restauranger/bilar etc om det pratats om nåt specifikt....

• Gilla
snartjul och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
specifika varumärken? borde det inte vara alla märken?
Ja, alla. Menar att om de visar ett märke i TV blir det reklam för det specifika märket.

Dom missade att blurra Makita på klingskyddet cirkelsåg när han sågade upp golvet. 🙃

J john.h skrev:
Dom missade att blurra Makita på klingskyddet cirkelsåg när han sågade upp golvet. 🙃
Vilken uppgång dom kommer få nu 😉

J J00 skrev:
Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...

Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.

Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
Är det inte så att Gert har lite extra kärlek till badrum? Frågar du mig så är det vansinne att ha ett så stort badrum i en lägenhet. Och i synnerhet på bekostnad av kök där mycket av det sociala livet både till vardags och fest sker.

Resultatet blev mycket bra och nu hoppas jag att de är nöjda och inte hoppar på en fjärde renovering ;)

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
B BobbyMel skrev:
Är det inte så att Gert har lite extra kärlek till badrum? Frågar du mig så är det vansinne att ha ett så stort badrum i en lägenhet. Och i synnerhet på bekostnad av kök där mycket av det sociala livet både till vardags och fest sker.

Resultatet blev mycket bra och nu hoppas jag att de är nöjda och inte hoppar på en fjärde renovering ;)
Så är det nog. Finns ju rätt många som är badrumsfetischister. I USA är det ju status att ha betydligt fler badrum än sovrum i sitt mansion. "His & hers" är nog på väg hit så småningom.

J J00 skrev:
Så är det nog. Finns ju rätt många som är badrumsfetischister. I USA är det ju status att ha betydligt fler badrum än sovrum i sitt mansion. "His & hers" är nog på väg hit så småningom.
det är vanligt i vanliga hus där med behöver inte vara ett mansion

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.