När Anna och Dan ger lägenheten på ett av Malmös topplägen en grundlig renovering så njuter de av resan. Det är ett spännande och lärorikt avsnitt för den som ska renovera sekelskifteslägenhet med fiskbensparkett, kakelugn och platsbyggda bokhyllor.

Du kan läsa artikeln här: Spännande totalrenovering på Gamla Väster i Husdrömmar
 
Vet någon vilken köksleverantör de använde?
 
  • Gilla
Isarheml
  • Laddar…
Gud vad duktiga , underbart driv & känsla för färgsättning o detaljer 🕺
 
  • Gilla
thomasenebyberg och 2 till
  • Laddar…
Blev riktigt fint, gillade deras mod med färg. Duktiga, trodde verkligen inte att de skulle komma så nära budget.
 
Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...

Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.

Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
 
J J00 skrev:
Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...

Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.

Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
För att slipade plankgolv börjar bli lite tråkigt 😊
 
  • Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
R Rikards.. skrev:
För att slipade plankgolv börjar bli lite tråkigt 😊
Det var väl mer utifrån deras relativt tajta budget som jag reagerade på det.
Dessutom är väl inte fiskbensparkett så himla kul heller med tanke på hur mycket sådana lagts senaste åren och räknar man in matbord, skärbrädor och brickor i trä med fiskbensmönster (och bevarade gamla fiskbensparketter i äldre lägenheter) så har det ju gått lite inflation i det med...
 
  • Gilla
Posselosse
  • Laddar…
J J00 skrev:
Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...

Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.

Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
yngre par?
 
  • Gilla
  • Haha
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Otroligt lyxig lägenhet, men rätt rörig intedning.
 
Har sagt det förut men denna säsong har nog varit den som varit mest intressant och detta avsnitt var inget undantag.
 
  • Gilla
Stoffy
  • Laddar…
M maria01 skrev:
yngre par?
Allt är relativt.. 😉
Jag tänkte att de var i slutet av 20, början av 30. Om det stämmer så är det väl inte tokigt att kalla dem yngre i det här sammanhanget då många bor kvar hemma vid 23.
Är de däremot närmare 40 så blir det kanske skevt.
 
J J00 skrev:
Är de däremot närmare 40 så blir det kanske skevt.
Fyller 37 i år.
 
K Kane skrev:
Fyller 37 i år.
Jaha men då är de nog för gamla för att kallas yngre… 🤔
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J J00 skrev:
Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
Det är väl ett undergolv, var ju en centimeter eller två luft under golvlisterna, hade inte sett klokt ut.
 
Blev ju fint men visst är det överdrivet att det ska blurras på allt där det står något fabrikat på grejerna som används....t.o.m på handskarna såg jag igår 😏
 
  • Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.