5 179 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Spännande totalrenovering på Gamla Väster i Husdrömmar
Sida 1 av 3
På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
När Anna och Dan ger lägenheten på ett av Malmös topplägen en grundlig renovering så njuter de av resan. Det är ett spännande och lärorikt avsnitt för den som ska renovera sekelskifteslägenhet med fiskbensparkett, kakelugn och platsbyggda bokhyllor.
Du kan läsa artikeln här: Spännande totalrenovering på Gamla Väster i Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Spännande totalrenovering på Gamla Väster i Husdrömmar
Gud vad duktiga , underbart driv & känsla för färgsättning o detaljer 🕺
Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...
Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.
Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
Tycker det mesta blev väldigt bra även om jag personligen hade använt en annan färgpalett på vissa ställen.
Bra att de inte lyssnade på Gert och gjorde ett onödigt stort badrum på bekostnad av annat utrymme och högre kostnad.
Två saker som jag reagerade på: varför slipade de inte plankgolvet och lät det vara kvar istället för att lägga ny dyr fiskbensparkett? En heltäckningsmatta i sisal i hallen, hur praktiskt är det i klegg-sverige?
För att slipade plankgolv börjar bli lite tråkigt 😊J J00 skrev:Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...
Det var väl mer utifrån deras relativt tajta budget som jag reagerade på det.R Rikards.. skrev:
Dessutom är väl inte fiskbensparkett så himla kul heller med tanke på hur mycket sådana lagts senaste åren och räknar man in matbord, skärbrädor och brickor i trä med fiskbensmönster (och bevarade gamla fiskbensparketter i äldre lägenheter) så har det ju gått lite inflation i det med...
yngre par?J J00 skrev:Återigen ett otroligt duktigt yngre par.Kändes som det gick hyfsat friktionsfritt men hade de varit med i Grand Design så hade det nog frossats i bekymren med deras osålda lägenhet...
Det är väl ett undergolv, var ju en centimeter eller två luft under golvlisterna, hade inte sett klokt ut.J J00 skrev: