74 459 läst ·
265 svar
74k läst
265 svar
Sotaren åker Tesla som arbetsbil
De ansluter en dammsugare till sotluckan. Dessutom tror jag att de kör viskan med borrmaskinN Niq skrev:
Polarens elfirma har två Teslor, de killarna kör de mindre servicejobben. Rent ekonomisk klart mer fördelaktigt, bättre för miljön och bagaget stort nog för det som behövs. Ser inget konstigt med det.
Absolut inget fel med Tesla… jag är nog bara ovan att sotare kör annat än volkswagen caddy Sen känns det ju så konstigt när det kommer något som ser ut som en privat bil med en asksug i baksätet.P Per-Elofsson skrev:
Min sotare åker Transit Custom -22, likadan bil som jag själv åker i.
Den kostar drygt 600" och har en årsskatt på 23.500:- och drar 0,8 liter diesel per mil.
Så en Tesla 3 el Y är nog betydligt billigare att åka.
Den kostar drygt 600" och har en årsskatt på 23.500:- och drar 0,8 liter diesel per mil.
Så en Tesla 3 el Y är nog betydligt billigare att åka.
Jag hade nog blivit förvånad. De sotare jag haft kontakt med har haft typ hantverkarbilar fylda med olika utrustningar de kan tänkas behöva. T.ex. massor med olika viskor för olika typer av pannor. Olika sotargrejer för olika typer av skorstenar. Det är ju ändå ett jobb där det kan uppstå lite oväntade situationer som behöver lösas så en del bra att ha utrustning behövs.E Erik9005 skrev:
när jag jobba med plåt kalla vi sotaren för takets elektriker för dom bara glassa runt på taken och fakturerade dyrt som elektrikernaP Per-Elofsson skrev:
förvånar mig inte det minsta att sotaren kör tesla så bra som dom tar betalt
jag vett inte hur många gånger jag har bråkat med sotare om Takbrygga och steg krav bortskämda jävlar som inte förstår att det ser förjävligt ut på ett äldre hus med Takbrygga
jag vett inte hur många gånger jag har bråkat med sotare om Takbrygga och steg krav bortskämda jävlar som inte förstår att det ser förjävligt ut på ett äldre hus med Takbrygga
Jag tog en sotarkurs och meddelade sotaren att i fortsättningen kommer jag att sota själv. Knappt ett år efter kom ett brev att min rökkanal behövde "inspekteras" för läckage, tror det var vart fjärde år. Ingen jävel hade brytt sig om något "läckage" innan. Så jag skickade tillbaks en bild med ett långfinger. Jag visste ju att hämnden skulle komma och som ett brev på posten dök det upp efter ett tag, eldningsförbud. Så jag skickade tillbaks samma bild med långfingret. Till saken hör att jag äger min bostad rakt av, och jag fortsätter gladeligen att elda och sota min egen spis.