9 493 läst ·
89 svar
9k läst
89 svar
Söker konstruktionshjälp förhöjningsben spånfilter
"Wish I was there" för att parafrasera Pink Floyd. Hade varit kul att vara på plats och hjälpa till men jag tror nog att ni klarar er galant utan mig den här gången. Akta bara tår, fingrar och ryggar.
//Ronnie
//Ronnie
En mer detaljerad tid är numera kl 13, välkomna!
PH har idag inspekterat fläkten och kommit fram till att den inte är så tung eller svår. Förmodligen kan han o Jac ta i vars en ände när vi andra dricker kaffe och berättar hur man skulle ha gjort egentligen
PH har idag inspekterat fläkten och kommit fram till att den inte är så tung eller svår. Förmodligen kan han o Jac ta i vars en ände när vi andra dricker kaffe och berättar hur man skulle ha gjort egentligen
Vi började med kaffet
fick även upp fläkten, bultade i stativet via motorkuddar ch bultade sen stativet i golvet med expanderbult. Övergången mellan fläkt och filter, tillverkad av vinkeljärn svetsade till två ramar samt kapellväv skruvades också fast. Med aningen för få farmarskruv om man frågar phl. Lagom många om man frågar mig
Stort tack för all hjälp! Hade varit tungt själv
PH: visst tog du någon bild?
Stort tack för all hjälp! Hade varit tungt själv
PH: visst tog du någon bild?
Produkter som diskuteras: "farmarskruv"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
Så här såg det igår när jag lämnade snickeriet. Fläkteländet skulle enligt utsago väga 200kg vilket nog kan stämma. Diverse olika lyfttekniker diskuterades och testades, alla byggde på att fläktpaketet lyftes upp och pallades upp med europapallar underifrån. Efter att stativ skruvats i golvet med 6st M12 expanderbult samt fläktpaketet skruvats via dämpfötter i stativet vill jag påstå att allt står stadigt 

Dags att köpa aktier i E.ON, eller vilket elbolag du nu använder Danielphl skrev:Så här såg det igår när jag lämnade snickeriet. Fläkteländet skulle enligt utsago väga 200kg vilket nog kan stämma. Diverse olika lyfttekniker diskuterades och testades, alla byggde på att fläktpaketet lyftes upp och pallades upp med europapallar underifrån. Efter att stativ skruvats i golvet med 6st M12 expanderbult samt fläktpaketet skruvats via dämpfötter i stativet vill jag påstå att allt står stadigt
[bild]
faktiskt är utblåset lite flyttat, 90 grader för att få det att passa på ett lite bättre sätt. Jämför med bilden här: https://www.byggahus.se/forum/verkt...97-stockholmare-och-andra-aningen-akut-2.htmlpär h skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden