9 493 läst ·
89 svar
9k läst
89 svar
Söker konstruktionshjälp förhöjningsben spånfilter
Det låter utmärkt, men jag tror att vi har fört just den diskussionen på annan plats. Intressant info i alla fall.Daniel_N skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Står det Kemppi på svetsen så är det allmänt vedertaget att det fungerar.
Protte
Protte
Yepp, jag multi-tråd-taskar. Här hittar du resten: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/270471-billig-svets.htmlmattiasp skrev:
Synd att det var M12 exapndebultar jag hade. Men det var lätt att borra upp i alla fall, hade varit sämre åt andra hållet...Daniel_N skrev:Fick loss lite tid och kunde svetsa ihop ben idag. Borrade hål för 2 st M10 expansionsbultar i botten. Det lät inte vara här det ger sig
[bild]
[bild]
Kanske borde jag har satt hålen på diagonalen på andra hållet? Lär ju vara överdimensionerat i vilket fall men blev lite fundersam kring vad som egentligen var vettigast.
Till slut verkar det som att arbete fortskrider! Nu planeras förhöjningsdelen för själva fläkten. Ca 200kg fläkt som vibrerar och har sig ska 1m upp i luften. Det blir en svetsad konstruktion, baserad på vad jag har hemma, förhoppningsvis fyrkantsprofiler som jag gillar att arbeta med.
När jag demonterade fläkten så var den monterade med dämpningskuddar typ motorkudde. Min tanke är att bulta ställningen rejält och stumt i betonggolvet och sen sätta kuddarna mellan fläkten och ställningen. Tänker jag rätt?
När jag demonterade fläkten så var den monterade med dämpningskuddar typ motorkudde. Min tanke är att bulta ställningen rejält och stumt i betonggolvet och sen sätta kuddarna mellan fläkten och ställningen. Tänker jag rätt?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer