Var finner jag nya clips att köpa?
Har googlat ihjäl mig i två dar men finner ej clipsen online.
Det värsta är att jag känner igen clipsen, har använt dessa nån gång tidigare för många år sedan :(

Har tänkt att måla om balkongen, väggar osv, som ni ser så är det monterat plåtar som går in bakom fodren, hade tänkt ta bort fodren så det är lättare att måla plåtarna ända in bakom fodren, eventuellt montera ner plåtarna för omlack (Spray).

Problemet är att fodren (Aluminium profiler) sitter fast i clips som är skruvade i karmen, när jag försöker att få bort fodren så går clipsen sönder (dess hakar/klor). Har försökt på många olika sätt att bända, trycka för att häkta av profilen ifrån clipset lyckas ej.
Finner jag ej clips så får jag låta bli att ta ner fodren.

* Söker var jag kan köpa nya clips.

• Svart plastclip för montering, med måtten 40 mm x 21 mm, visas ovanifrån. Används för att fästa aluminiumprofiler vid karmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart plastclip med monteringshål, märkt "Undersida", används för att fästa aluminiumprofiler på balkong; letar efter ersättningsclips.
    Skapa konto
  • Svart metallclips sett från sidan, med måtten 10 mm på höjden och 11-12 mm på bredden angivna.
    Skapa konto
  • Fönster med röd persienn, aluminiumprofiler och monterade plåtar runtom. Fönstret ska målas om enligt diskussionsinlägget om clips.
    Skapa konto
  • Aluminiumfoder på dörrkarm med clips, monterat mot vit vägg. Synliga skruvhål och smutsfläckar. Behöver nya clips för demontering.
    Skapa konto
  • Närbild på en hand som håller ett svart metallclip framför en fönsterkarm av ljus aluminium.
    Skapa konto
  • En hand demonterar en aluminiumprofil monterad i en ram med clips som används för att fästa fodren, visar hur clipset fungerar.
    Skapa konto
  • Ett monterat clips med en aluminiumprofil inskjuten, används för att fästa fodren vid en karm, svår att ta bort utan att clipsen går sönder.
    Skapa konto
Är det du kallar foder en del av fönstret? I få fall är det väl fönstertillverkaren som kan ordna nya clips.
Vet du vem som tillverkat fönstret?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.