Medlem
· Västragötalands län
· 2 inlägg
Var finner jag nya clips att köpa?
Har googlat ihjäl mig i två dar men finner ej clipsen online.
Det värsta är att jag känner igen clipsen, har använt dessa nån gång tidigare för många år sedan
Har tänkt att måla om balkongen, väggar osv, som ni ser så är det monterat plåtar som går in bakom fodren, hade tänkt ta bort fodren så det är lättare att måla plåtarna ända in bakom fodren, eventuellt montera ner plåtarna för omlack (Spray).
Problemet är att fodren (Aluminium profiler) sitter fast i clips som är skruvade i karmen, när jag försöker att få bort fodren så går clipsen sönder (dess hakar/klor). Har försökt på många olika sätt att bända, trycka för att häkta av profilen ifrån clipset lyckas ej.
Finner jag ej clips så får jag låta bli att ta ner fodren.
* Söker var jag kan köpa nya clips.
Har googlat ihjäl mig i två dar men finner ej clipsen online.
Det värsta är att jag känner igen clipsen, har använt dessa nån gång tidigare för många år sedan
Har tänkt att måla om balkongen, väggar osv, som ni ser så är det monterat plåtar som går in bakom fodren, hade tänkt ta bort fodren så det är lättare att måla plåtarna ända in bakom fodren, eventuellt montera ner plåtarna för omlack (Spray).
Problemet är att fodren (Aluminium profiler) sitter fast i clips som är skruvade i karmen, när jag försöker att få bort fodren så går clipsen sönder (dess hakar/klor). Har försökt på många olika sätt att bända, trycka för att häkta av profilen ifrån clipset lyckas ej.
Finner jag ej clips så får jag låta bli att ta ner fodren.
* Söker var jag kan köpa nya clips.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg
Är det du kallar foder en del av fönstret? I få fall är det väl fönstertillverkaren som kan ordna nya clips.
Vet du vem som tillverkat fönstret?
Vet du vem som tillverkat fönstret?
Klicka här för att svara