6 003 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Söker efter återförsäljare till reservdelar för duschvägg
Hej, jag har skickat dig betalinfo (swish till mitt mobilnr) via PM. Skriver ut dom samma dag betalning sker och om det finns möjlighet att dom kommer fram under veckan, lämnar jag in paketet hos ombud så det går iväg senast onsdag samma vecka.M Martin Jensen3 skrev:
vad skulle du vilja ha för stl filen då ag har skrivare själv?
Har du många duschdörrar med rasade gångjärn ? Efterfrågan på just den här är max en (uppsättning = 2) per köpare under en tidsperiod på över 10 år om de håller lika bra som de felkonstruerade.Patrik Westin1 skrev:
Jag delar inte med mig av (varken gratis eller mot betalning, fast det sistnämnda beror såklart på hur många siffror det är i det belopp du erbjuder som betalning) stl-filen eller originalmodellen jag gjort i Fusion 360. Se det som en riktigt bra övning att rita den själv i valt CAD-program.
Är du i behov av en uppsättning gångjärn (2 st) till en sån duschvägg de passar till har jag ett par färdigutskrivna redo. Vill du ha dom i annat plastmaterial, så kan vi säkert lösa även det på nåt sätt.
Behövde bara 1 till mig egen men löser det på annats sättP peo skrev:Har du många duschdörrar med rasade gångjärn ? Efterfrågan på just den här är max en (uppsättning = 2) per köpare under en tidsperiod på över 10 år om de håller lika bra som de felkonstruerade.
Jag delar inte med mig av (varken gratis eller mot betalning, fast det sistnämnda beror såklart på hur många siffror det är i det belopp du erbjuder som betalning) stl-filen eller originalmodellen jag gjort i Fusion 360. Se det som en riktigt bra övning att rita den själv i valt CAD-program.
Är du i behov av en uppsättning gångjärn (2 st) till en sån duschvägg de passar till har jag ett par färdigutskrivna redo. Vill du ha dom i annat plastmaterial, så kan vi säkert lösa även det på nåt sätt.
Glöm inte skriva här om ni vill köpa en uppsättning (eller bara ett att ersätta det som gått sönder först). Jag svarade precis på ett PM jag missat i nån månad (kanske nåt för ByggaHus-Admin att laga, vi (eller iallafall jag) får inga mailnotiser om PM, däremot funkar det bra när nån svarar på nåt av mina eller bevakade inlägg)
Hej!P peo skrev:Glöm inte skriva här om ni vill köpa en uppsättning (eller bara ett att ersätta det som gått sönder först). Jag svarade precis på ett PM jag missat i nån månad (kanske nåt för ByggaHus-Admin att laga, vi (eller iallafall jag) får inga mailnotiser om PM, däremot funkar det bra när nån svarar på nåt av mina eller bevakade inlägg)
Roligt att jag hittade detta inlägget nu. Är hos min mor där upphängningen gått sönder precis. Försökte laga skräpet men det gick sådär. Jag skulle gärna vilja köpa två par av de övre upphängningarna om du är villig att tillverka detta åt mig.
Mvh Ulf
Hej!U Ulf Nilsson6 skrev:
Har skickat info via PM, funkar det lika som för mig så får du nog inte heller någon notis om det, men kanske från tråden om du har den på bevakning.
/PeO
P peo skrev:Inte för att nån läser det här eller behöver prylen mer, och en plåtbit hade såklart vart den enkla lösningen.. Gav mig på att rita delen... Fick tydligen inte dela den som .stl (och den är ändå inte färdig), men lägger upp en kortfilm istället..
Jag har gjort den 2 mm tjock på det tunna stället där den går sönder, och förlängt tappen som går in i aluminiumprofilen lite så att den aldrig ska riskera att hoppa ur läget (annat än när den går av igen), saknar fasningen av skruvhålen och de där upphöjningarna på kanterna, men det blir en annan dag.
Hej insåg precis att våra med gått sönder och hittade ditt inlägg när jag googlade. Tillverkar du dessa fortfarande? Mvh MariaP peo skrev:För nästa som med bildsök på den trasiga delen hamnar här...
Gjorde klar prylen i CAD och gjorde provutskrift. Upptäckte precis då den var klar att jag missat aligna en stödlinje med en måttsatt punkt, så den höjda kanten på den smalare delen blev en bra bit för kort.
Nu är iallafall ritningen helt korrekt. Ev går det öka lite till på diametern på tappen som ska ner i aluminiumkanten på dörren.
Hej! Jag skulle vilja köpa 2st till ovansidan. Skicka info om betalning. Christopher
Hej, Skrev ett PM och har intresse att köpa 2 dörrhållare/gångjärn.P peo skrev:Glöm inte skriva här om ni vill köpa en uppsättning (eller bara ett att ersätta det som gått sönder först). Jag svarade precis på ett PM jag missat i nån månad (kanske nåt för ByggaHus-Admin att laga, vi (eller iallafall jag) får inga mailnotiser om PM, däremot funkar det bra när nån svarar på nåt av mina eller bevakade inlägg)