28 207 läst ·
77 svar
28k läst
77 svar
Snett och vint innertak: acceptera eller bråka?
Fönstret är där sedan gammalt, inte så mycket att göra åt. De kommer måla den oglaserade kanten med kakelfärg så det oglaserade inte syns. Hoppas det blir bra.
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Kommer aldrig bli bra :/
Ett skäl till att inte byta fönster (förutom ekonomiska skäl såklart) är kanske att alla andra fönster i huset är i samma stil. Kan ju se lite konstigt ut ifall ett fönster på huset är i annan stil än de andra andra.smiler skrev:
Sen tror jag nog att man med lite målarfärg kan få det att se betydligt bättre ut.
Nu tror jag i det här fallet att det blir helt OK, men jag måste säga att beteendet i sig irriterar mig något så fruktansvärt.Joellernej skrev:
Man påpekar en sak man inte är nöjd med och kommer överens om hur det skall åtgärdas. Men när man dyker upp nästa gång så har det inte åtgärdats på överenskommet sätt. Istället har hantverkaren hittat på en genväg utan att stämma av med beställaren. Och gått vidare till nästa moment så att det i praktiken inte går att backa.
Sedan är ju som sagt taket fortfarande snett, men det är inte fullt så framträdande som jag var rädd för efter att det målats vitt. Det är 10 mm glipa ut till höger om jag linjerar passet med den vänstra delen av taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör om, gör rätt!
Du betalar för ett korrekt utfört arbete, inte någonting som detta. Det verkar som att de litar på att du är så "snäll och medgörlig" att du accepterar undermåligt hantverk!
Vad säger ni hantverkare som finns här, tycker ni att detta är i enlighet med manualen?
Du betalar för ett korrekt utfört arbete, inte någonting som detta. Det verkar som att de litar på att du är så "snäll och medgörlig" att du accepterar undermåligt hantverk!
Vad säger ni hantverkare som finns här, tycker ni att detta är i enlighet med manualen?
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Det där ytterhörnet kan nog vara ett av de taffligaste jobb jag sätt. :/