13 072 läst ·
50 svar
13k läst
50 svar
"Smutsig" nymålad fasad
Hej jobbar som målare och har varit med om missfärgningar det beror mest troligt på att man målat vid dålig temp eller fukt då kan färgen missfärga speciellt om natt tempen går lågt nerS Shuffe skrev:
HejA arowe17 skrev:
Vi gjorde det och det funkade. I vårat fall var leverantören ut och kollade och menade att fukt/kyla kan göra att vissa ämnen blöder om det blir för kallt på natten.Då vi målade var det varmt men inte på natten och tydligen när färgen ej hunnit torka ordentligt på djupet kan det bli så
Men fortfarande varför får vi inte reda på vilken produkt det är målat med, det är ju omöjligt att ge riktiga råd om vi inte vet det. Det är ju lite som att säga att man vill ha råd och tips om vad att göra med en bil som är trasig, sen inte berätta vad det är för fabrikat så att man kan ge rätt råd.A arowe17 skrev:
A arowe17 skrev:
H havre skrev:
Ja, det får du nog be trådstartaren att svara på. Jag har bara upplevt ett liknande resultat när jag målade själv, se mitt tidigare inlägg längre upp i tråden. Demidekk UltimateHasse Nygårds skrev:
Men fortfarande varför får vi inte reda på vilken produkt det är målat med, det är ju omöjligt att ge riktiga råd om vi inte vet det. Det är ju lite som att säga att man vill ha råd och tips om vad att göra med en bil som är trasig, sen inte berätta vad det är för fabrikat så att man kan ge rätt råd.
Men fortfarande varför får vi inte reda på vilken produkt det är målat med, det är ju omöjligt att ge riktiga råd om vi inte vet det. Det är ju lite som att säga att man vill ha råd och tips om vad att göra med en bil som är trasig, sen inte berätta vad det är för fabrikat så att man kan ge rätt råd.S Shuffe skrev:Vi har nyligen flyttat in i ett nybyggt prefabhus, fasaden är grundmålad och sedan målad med två strykningar. Tycker dock att fasaden på sina ställen ser förj*vlig ut. Den är ju liksom mer brun än vit. Vad tusan kan detta bero på? Slarvigt målad, smuts? Jag ska nog reklamera målningen men vill gärna ha lite mer på fötterna.[bild] [bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara