Vi har nyligen flyttat in i ett nybyggt prefabhus, fasaden är grundmålad och sedan målad med två strykningar. Tycker dock att fasaden på sina ställen ser förj*vlig ut. Den är ju liksom mer brun än vit. Vad tusan kan detta bero på? Slarvigt målad, smuts? Jag ska nog reklamera målningen men vill gärna ha lite mer på fötterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Färdigmålad på plats eller i fabrik? Hur som helst så är det dåligt gjort. Reklamera.
coconut skrev:
Testade nu med tvättsvamp och det blev ingen skillnad.coconut skrev:
Kan det vara för lite färg. Det är ju en rejäl mängd färg som ska på per ytenhet med moderna akrylatfärger. Lite som att spackla på creme fraiche med penseln om man sätter det i relation till t ex att måla med en klassisk linoljefärg.
Så kan det säkert vara, men grundmålning + två strykningar bör väl räcka? Förutsatt att det är korrekt gjort förstås...Claes Sörmland skrev:
Då låter det klart rimligt att klaga hos utföraren. Hade det varit smuts hade det ju bara varit att tvätta. Fick nått liknande när jag målade i somras och hade dåligt omrörd färg som stått över vintern.S Shuffe skrev:
Jag hade frågat entreprenören om vad de tror hänt och åtgärd.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Jag tycker nästan det ser ut som algpåväxt?