13 072 läst ·
50 svar
13k läst
50 svar
"Smutsig" nymålad fasad
Samma företag som byggde detta hus håller på att bygga ett annat hus i samma område, där är fasaden bara grundmålad från fabrik än så länge och jag tycker att det ser likadant ut ungefär som vår fasad. Bifogar en halvkass bild.
Jag tycker att det är svårt att bedöma en målad träfasad på vintern när det är kallt. Det blir gärna rimfrost på färgen och sedan kan spikläkt/reglar och även spikar göra att fasaden ser konstig ut och till och med ser skitig ut. Det kan mycket väl vara så att det är dåligt målat och/eller vara algpåväxt på fasaden, men jag skulle vänta tills det är stadigvarande plusgrader, säg 5-10 grader, innan man drar slutsatser.
