Thesod,

Det var ett mycket bra tips! För 20 hanar hamnar det på totalt lite dryga 1100 spänn inklusive moms och frakt! Inte alls så pjåkigt! :thumbup: De har även en 3 meters sladd med hona för 165 spänn som tål att fundera på. Nackdelen är att det är omöjligt att veta vad det är för hölje på den och därför hur smidig den är....det kanske är smartare att skaffa en lös honkontakt för 50 spänn och sätta på en egen kabel som man vet är mysig...:rolleyes:

Dessutom tycker jag att 3 meter är för lite. 7,5 meter är lagom. Kabel med hölje av PUR finns på metervara på Bauhaus.

7,5 meter?! Det känns jättelångt...:eek: Det går ju att använda normal skarvsladd också. Optimalt vore ju kanske att snida till ett antal kablar med olika längder så man kan välja efter behov. Ska man köra maskiner på arbetsbänken med uttag under bordskivan räcker två meter, ska man köra något i övriga garaget eller huset räcker fem meter och ska man köra något utomhus kanske 7,5 meter är lagom. Lika bra att lägga på några extra honor när beställningen görs så man har med andra ord.

mattiasp,

Kollade Bauhaus hemsida men hittade ingen kabel med PUR-hölje. Har du möjlighet att länka?

Jag tycker att 7,5 meter är lagom i de rum jag rum jag renoverar. Oftast river jag ut all el och sätter in en tillfällig "central" enligt bilden, med matning från annat rum. Med 7,5 meter har jag gott om svängrum och behöver inga skarvsladdar och behöver sällan flytta på "centralen"

När det gäller Bauhaus sortiment på nätet så är jag skeptisk. De har en massa saker på hyllorna som inte finns på nätet. Därför är det meningslöst att titta på Bauhaus hemsida för annat än att ta reda på öppettider. Antingen har man ett komplett sortiment på nätet eller också kan man lika gärna låta bli. ImageUploadedByTapatalkHD1394728917.796795.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
mattiasp skrev:
Antingen har man ett komplett sortiment på nätet eller också kan man lika gärna låta bli.
Sannare ord har sällan skrivits! Järnia är ett annat exempel som är kvar i början av 90-talet. Undrar varför just byggbranschen ligger så otroligt långt efter övriga branscher när det gäller nätinformation...konservatism månne?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.