9 391 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
Skvallerrör i våtzon 1 från fördelarskåp.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo men det är ju det jag skriver... eller menar iaf... hahaN NoUseForAUsername skrev:
De beskriver ju inte vad de menar med "plats för bad och dusch" och därför tolkar man ju det som att det gäller hela våtzon 1 eftersom det är platsen för bad och dusch...Paul-Staffanstorp skrev:
Ja den var ju väldigt pedagogisk men annars tycker jag det känns som en ganska luddig beskrivning, för hur är det i TS fall ?N NoUseForAUsername skrev:
Peterpettersson skrev:
Jag bjuder på den så du kan leva på den ett tag om det gör dig glad... man kan inte ha rätt i allt man skriver och ibland är man för snabb helt enkelt...
Men jag förklarade också av vilken anledning... och så blir det när 3 intresseorganisationer ska hålla på med olika regler och formulerar sig på olika sätt så saker kan tolkas på olika sätt...
Puss & kram
Jag håller med dig i mycket. Men
Men vi kan enas kring att trådstartens frågeställningar blivit besvarade och att det inte är OK enl det som utförts. Resten är bara lite kuriosa i sammanhanget.
god kväll!
Jag håller med dig i mycket. Men våtzon 1 är inte där man duschar/badar. Det är där man duschar och badar + en yta utöver detta. Hela golvet är till exempel inkluderat i våtzon 1. Detsamma om yttervägg är en av väggarna i plats för dusch/bad så är hela ytterväggen att betrakta som våtzon 1.Paul-Staffanstorp skrev:
Jo men det är ju det jag skriver... eller menar iaf... haha
De beskriver ju inte vad de menar med "plats för bad och dusch" och därför tolkar man ju det som att det gäller hela våtzon 1 eftersom det är platsen för bad och dusch...
Ja den var ju väldigt pedagogisk men annars tycker jag det känns som en ganska luddig beskrivning, för hur är det i TS fall ?
Jag bjuder på den så du kan leva på den ett tag om det gör dig glad... man kan inte ha rätt i allt man skriver och ibland är man för snabb helt enkelt...
Men jag förklarade också av vilken anledning... och så blir det när 3 intresseorganisationer ska hålla på med olika regler och formulerar sig på olika sätt så saker kan tolkas på olika sätt...
Puss & kram
Men vi kan enas kring att trådstartens frågeställningar blivit besvarade och att det inte är OK enl det som utförts. Resten är bara lite kuriosa i sammanhanget.
god kväll!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo jag köper vad som menas med det men tycker det omnämns och förklaras rent för dåligt i BBV vilket gör att jag faktiskt aldrig uppmärksammat den benämningen tidigare men det ger ju bara mig större friheter numera så tack för upplysningen...N NoUseForAUsername skrev:
Det förklaras ju betydligt tydligare i GVK och SäkerVatten... så jag köper din förklaring på detta med att våtzon 1 är indelad i två delar än om jag tycker det gör det hela väldigt luddigt då man inte alltid vet vad som ska räknas till det utrymmet... som i TS fall menar jag.
Kommer mynningen ut i "plats för dusch och bad" eller inte ?
Han kommer ju inte att ha något som skärmar av på kortväggen och således är ju definitionen av "plats för bad och dusch" lite luddig menar jag... för hur långt från blandaren ska man anse det vara "plats för dusch och bad".
Korrekt. Skvallerröret får inte mynna ut i våtzon 1. Det skall mynna ut i våtzon 2 så att du kan lätt se om det läckt ut något vatten.C Canko skrev:
Klicka här för att svara