8 915 läst ·
50 svar
9k läst
50 svar
Skruvdragare - vilket träsk!
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Nä den jag har är den klenaste i serien. Finns som Light, Dynamic och hör och häpna Robust!LilleNo skrev:Det där är nog den maskin som passar mina händer bäst av de jag hållit i, smalt och fint handtag som gör att den ligger säkert i handen samtidigt som man kan hålla i den ordentligt. Skulle jag välja en skruvdragare idag så skulle den nog ligga överst på listan.
Det finns en (ny?) variant som heter GSR 18 V Li vilken är kortare & starkare (dock tyngre) med förhoppningsvis samma bekväma slimmade handtag. Den verkar mycket intressant IMO:
[länk]
fast om det är en ny modell så lär den väl knappast gå att köpa för 1700:- med två batterier. :S
De större har 13mm chuck, starkare motor och större batterier.
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Hehe jämfört med trojlees lånade B&D som drog 5-8 gipsskruv per laddning. Min drar alltså 25-40 skruv innan den kroknar.thomasx skrev:
"Unik premiumlitiumjonteknik från Bosch ger 400 % längre livslängd "
säger bosch om din dragare, premiumlitiumjonteknik, vad blir det härnäst tro, ultraextremepremiumlitiumjonelektronikteknologiteknik kanske
Hade dom hittat ett sätt att förlänga livslängden 400% (jämfört med vadå?) hade det nog fått ett aningen större genomslag
Förövrigt drar den säkert större skruv än du testat också, det är nog en rejäl dragare det där, säkert ett bra köp.
De e premium de. d^_^b
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Någon frågade vad TS köpte för dragare och eftersom jag startade tråden så bör jag väl meddela vad det blev. Det blev en Bosch Skruvdragare GSR 14,4-2 LI.
Som jag nämnde i starten så hade de den nedsatt från 2495:- till 1995:- men när jag var där och kollade igen så var både maskiner och prislapp borta och när jag frågade så skulle de höja den igen. Eftersom jag hade varit in och tittat på den samt köpt en del andra grejer just då så fick jag den igen för 1995:- med två batterier, väskan samt ett paket med bits. Jag tror att den duger mycket bra för mig då det är min första dragare ut ur billigaste Claes Ohlson träsket. Tidigare bara haft 399:- dragare.
Vågar heller inte köpa från Tyskland eller England än då jag inte är så hemma på detta men tack vare detta forum så lär man sig mycket om det mesta så nästa verktyg kanske blir imort!
Tackar så mycket hittills! Har på känn att jag återkommer om kap/ger såg men måste läsa in mig lite mer först!
Som jag nämnde i starten så hade de den nedsatt från 2495:- till 1995:- men när jag var där och kollade igen så var både maskiner och prislapp borta och när jag frågade så skulle de höja den igen. Eftersom jag hade varit in och tittat på den samt köpt en del andra grejer just då så fick jag den igen för 1995:- med två batterier, väskan samt ett paket med bits. Jag tror att den duger mycket bra för mig då det är min första dragare ut ur billigaste Claes Ohlson träsket. Tidigare bara haft 399:- dragare.
Vågar heller inte köpa från Tyskland eller England än då jag inte är så hemma på detta men tack vare detta forum så lär man sig mycket om det mesta så nästa verktyg kanske blir imort!
Tackar så mycket hittills! Har på känn att jag återkommer om kap/ger såg men måste läsa in mig lite mer först!
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Du kommer nog bli nöjd. Annars får du en anledning att köpa ett till verktyg och det är ju aldrig tråkigt.
England har jag inte handlat från än, bara några gånger från Rubart i tyskland och det fungerar väldigt smidigt. Jag brukar betala med banköverföring och sen kommer paketet med lastbil. Frakten är inte heller dyr. Kolla i importtrådarna så får du många bra tips och länkar till butiker.
Lycka till.
England har jag inte handlat från än, bara några gånger från Rubart i tyskland och det fungerar väldigt smidigt. Jag brukar betala med banköverföring och sen kommer paketet med lastbil. Frakten är inte heller dyr. Kolla i importtrådarna så får du många bra tips och länkar till butiker.
Lycka till.
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden