318 läst ·
3 svar
318 läst
3 svar
Greenline Master Plus - vilket jävla skräp
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 641 inlägg
Skulle montera en Master Plus från Greenline idag och reagerade direkt när jag packade upp den hur smäckig och plastig den var. Visst, den är inte till för att titta på men "svetsfogarna" på sidostyckena är det fulaste jag sett. Desto värre är passformen på dom olika delarna ytterst tveksam ock konstruktionen lämnar en hel del att önska. Direkt när jag skulle montera bottenstycket så går en av fyra plastflärpar av. Frågan är hur den här rackiga skiten ska klara minusgrader.
Hur fan man kan ta över 2000 kr för det här skräpet är en jävla gåta.
Så...... välj någon annan varmkompost!
Hur fan man kan ta över 2000 kr för det här skräpet är en jävla gåta.
Så...... välj någon annan varmkompost!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Jag har en likadan, inköpt för ungefär 4 år sedan. Tillverkad i Perstorp av Perstorp Plast och har mycket bra kvalitet och passform, både sidorna mot varandra och mot bottendelarna. Hunnit demontera den 2 gånger för att tömma och rengöra och delarna passar fortfarande exakt och inget speciellt har hänt förutom att 2 av metallbeslagen har fått lite rost på sig, så de kommer jag måla om nästa år.
Har klarat -30C till +30 och jag slänger matavfall även mitt i vintern så kyla klarar den, inklusive locket.
Edit: Enda preparering jag gjorde var att lägga ett lager lecakulor där den står för att förbättra dränering/genomluftning. Hittade kvittot: nästan exakt 5 år sedan inköp.
Har klarat -30C till +30 och jag slänger matavfall även mitt i vintern så kyla klarar den, inklusive locket.
Edit: Enda preparering jag gjorde var att lägga ett lager lecakulor där den står för att förbättra dränering/genomluftning. Hittade kvittot: nästan exakt 5 år sedan inköp.
Redigerat:
Klicka här för att svara