Har en Bosch GSR 12VE-2 och en GSR 12V, GSR 12VE-2 är fruktansvärt stark men är i princip oanvänd då den andra är så mycket smidigare...
 
Eldade upp 2 Li-ION batterier till min makita bdf440 då laddarens fläkt sagt upp sig. Tur att garantin gällde... 2 batterier och en laddare kostade visst 3000+moms...
 
Raketforskaren skrev:
Jag köpte för ett tag sedan en Makita BDF452 från USA. Den är perfekt för mina behov (som simpel hemmafixare). Liten och lätt, men hyfsat stark. Batterierna laddas på en kvart. Fördel med Li-jon är ju också att de inte laddar ur så fort, om de ligger oanvända.

Ett paket med maskin, två batterier, laddare och en bra låda kostar $200 på Toolking.com. Dessutom finns det s.k. "reconditioned" för $140.

[länk]

[länk]
Hej, har själv funderat på att köpa en sådan Makita från Toolking, men varit osäker på hur det fungerar med laddaren då det väl är 110volt i uttagen i USA.
Klarar laddaren 110-230 volt eller måste man köpa en omvandlare eller en ny laddare i sverige?
 
Omvandlare behövs. Jag köpte en 300W på Hobbex för 300:-.
 
Lite sent på det kanske men efter att pratat med svärfar och hittat den här tråden har jag fastnat för bosch GSR 12 SD gärna kittet med 3 batteri. Är där nån som varit runt på de stora ställena (bauhaus, k-rauta, hornbach, swedol) sista tiden och sett var den är billig?
 
Raketforskaren lite frågor bara. Vad blev slutsumman för det köpet inklusive frakt och tull om det blev någon sådan. Sedan hur lång tid tog det innan du fick grejerna?
 
Någon som sett den nya AEG BS12C i verkligheten än, och som vet vad priset blir?

http://www.aeg-pt.com/internet/CMSTEST2003A.nsf/files/IQFactsheet.pdf/$FILE/IQFactsheet.pdf
 
Peter2meter skrev:
Raketforskaren lite frågor bara. Vad blev slutsumman för det köpet inklusive frakt och tull om det blev någon sådan. Sedan hur lång tid tog det innan du fick grejerna?
Oj, jag kommer faktiskt inte ihåg vad slutsumman hamnade på. Jag köpte dessutom inte på Toolking, utan via en privat försäljare på eBay.com. Med frakt och allt borde slutsumman ha hamnat kring 2000, med den då dyrare dollarn. Paketet kom på en vecka eller två antar jag. Frakt från USA brukar oftast gå på under två veckor.
 
Jag står i valet mellan Metabo BSZ 12 Li-power för 2500:- på Horbach och Hitachi DS 14 DFL för 2363:- på Swedol.

Vilken skall jag välja?
 
marcla skrev:
Jag står i valet mellan Metabo BSZ 12 Li-power för 2500:- på Horbach och Hitachi DS 14 DFL för 2363:- på Swedol.

Vilken skall jag välja?
Den som känns bäst i handen.
 
Hur funkar det med 1,5Ah batterierna till en blå maskin? Måste man slipa bort nån klack, tycker jag läst nåt sånt. Maskinen bör ju bli väldigt smidig iallafall. Kanske värt kortare drifttid


TrollMann skrev:
Kittet är ett LXT700 ([länk]) som jag gav £435 + £35. Det var en 110v laddare så urspung är nog USA. JAg köpte då en svensk laddare för 1250kr på fredells. Det går väl att för samma pengar inc tull beställa från USA istället, men jag tog england pga att frakt från USA brukar ta lång tid ifall det inte är express bud vilket då gör ett 26kg kitt dyrt.

Håller nu på att komplitera kittet, har 4 extra batterier, varav 2 är 1,5ah och 2 3.0ah. Totalt 6 batterier. Har även en pin pistol LXT 14,4v som väntar på posten samt en LXT 18vsticksåg. Mitt mål är att ha så mycket som möjligt i samma serie så att allt går med samma batterier samt samma laddare. Köper man batterier på ebay så ligger de då på under 700 kr styck, vilket kan jämföras med över 2000 kr i butik hemma här...
 
Rund_skruvad skrev:
Den som känns bäst i handen.
Det blev till slut en Hitachi DS 14DFL på Silvan som hade en drive för 1795:-. Känns smidig och ha ett skönt handtag.
 
marcla skrev:
Det blev till slut en Hitachi DS 14DFL på Silvan som hade en drive för 1795:-. Känns smidig och ha ett skönt handtag.
Välkommen till sportskoklubben :D
 
Redigerat:
marcla skrev:
Det blev till slut en Hitachi DS 14DFL på Silvan som hade en drive för 1795:-. Känns smidig och ha ett skönt handtag.
Japp välkommen till sportskoklubben :D
Jag kan ju tillägga nu efter att ha ägt min i ett par månader.
Jag ångrar inte köpet.
Den är lätt och smidig, batteritiden är som förväntat, och laddningen går ruggigt snabbt.
Den enda lilla negativa grejjen är möjligen att den inte har autolock - ngn gång har chucken snurrat upp sig - nu vet jag inte om det hade gjort skillnad men jag tänkte på det då iaf

Annars släpar jag min kontinuerligt mellan landstället och hemma nu - jag vill ju inteanvända min gamla "herkules" om jag kan undvika det nuförtiden !! :)

/K
 
Släpandet känns igen, men en sån skruvdragare är nog värd att släpas!

Sportskolooken får man leva med. Den funkar ändå bättre på skruvdragarna än på sticksågarna och tigrarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.