Dom där Bosch 10,8 är väl nästan identiska med Makitas som jag har köpt? :)
 
Ja det är marginella skillnader. :)
 
P
FredrikR skrev:
....
Finns för ca 65:- till i Tyskland, med laddare med svensk kontakt (om man inte vill klippa eller använda adapter)....
Vad har vi för butiker i Tyskland som är bra?
 
Sleipner skrev:
Många elektriker använder endast elverktyg från Panasonic

www.panasonictools.se
:wow:

det var ju in informativ kommentar, du kanske vill upplysa oss om varför det är så...
 
TheStills skrev:
Vad har vi för butiker i Tyskland som är bra?
Jag kan rekommendera www.rubart.de , grymt snabb kommunikation och riktigt bra service.
Fick hem 2 paket från förra veckan. :)

www.shop-seltmann.de har varit populärt, men de har höjt priserna en hel del från då 'var på topp' så att säga, och en hel del har fått krångla lite för att få betala med kort. :(
 
Jag använder bara Panasonic (förutom slagborr = hilti).
EY7410 "bältesskruvdragare"
EY7440 "batterifluga"
EY7840 "batterislagborr"
 
Nimajneb skrev:
:wow:

det var ju in informativ kommentar, du kanske vill upplysa oss om varför det är så...
För att de flesta elgrossister saluför panasonic i sitt sortiment. Så i många fall beror det på gossisten vad för elverktyg som den stora massan inom en viss yrkesgrupp använder.
 
frohike skrev:
För att de flesta elgrossister saluför panasonic i sitt sortiment. Så i många fall beror det på gossisten vad för elverktyg som den stora massan inom en viss yrkesgrupp använder.
Aha, det är därför som elektrikerna som vi brukar ha hemma alltid vill låna mina verktyg:P
 
Rrrrr skrev:
Jag använder bara Panasonic (förutom slagborr = hilti).
EY7410 "bältesskruvdragare"
EY7440 "batterifluga"
EY7840 "batterislagborr"
Urgh.. Den där 7410.. 3,6V och mäktiga 4,4Nm.. Orkar den dra fast ett TCS klammer i trä alls? :o
 
Nästa maskin för mig blir nog en kolborstfri Hitachi, DS 14DBL eller DS 18DBL.. Hade velat ha en Festool men dom kostar ju skjortan :(
 
Preed skrev:
Nästa maskin för mig blir nog en kolborstfri Hitachi, DS 14DBL eller DS 18DBL.. Hade velat ha en Festool men dom kostar ju skjortan :(
hmm, vilken funktion skulle den fylla.

Vore det inte bättre att bredda upp med slagborr/skruvdragare modell stark som då även fixar doshålen samt småhål i tegelväggar.
Utöver detta kan en fjuttdragare vara ett bra alternativ.
 
DS 14 DBL klarar dosfräs.. Sen funkar ju inte hammarfunktionen riktigt tillfredställande på en batteridriven kombinerad skruv/slag, helst ska man ju ha en större sladdmaskin för sånt.. Småhål i mjukbetong/tegel tror jag nästan att min TD090DWE klarar av med sina 90Nm och 3000slag/minut(små slag men ska nog gå bra med upptill runt 5mm borr) Jag har faktiskt borrat mindre hål i betong med en vanlig skruvdragare utan slagfunktion och det funkade det med.. :)
 
Nimajneb skrev:
hmm, vilken funktion skulle den fylla.
Funktion? :O
 
Preed skrev:
Urgh.. Den där 7410.. 3,6V och mäktiga 4,4Nm.. Orkar den dra fast ett TCS klammer i trä alls? :o
Ska man klamma tcs så har man oftast den större varianten :)
3.6voltarna är helt grymma till apparater och 9/10 skruv om man bara ska dra i en plugg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.