1 251 052 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Jodå, jag håller med. Väldigt tydligt om man tex försöker surra ett knippe avloppsrör. Men jag har aldrig varit med om att brädor med hög friktion har rört sig.Noramasen skrev:
Lite som försvarsmakten/hemvärnets pågående debatt vilka fordon man skall få köra utan att behöva militära förarbevis.
Ena planhalvan tycker att civila körkort, utbildning i militära föreskrifter och förtrogenhets utbildning på respektive fordon skall räcka.
Andra planhalva tycker det behövs minst 3dagar utbildning för att framföra en Ford Ranger med ett obromsat 750kg släp. Och det är 3 dagar oberoende på civila förkunskaper.
Ena planhalvan tycker att civila körkort, utbildning i militära föreskrifter och förtrogenhets utbildning på respektive fordon skall räcka.
Andra planhalva tycker det behövs minst 3dagar utbildning för att framföra en Ford Ranger med ett obromsat 750kg släp. Och det är 3 dagar oberoende på civila förkunskaper.
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Var på Bauhaus igår och handlade reglar och trall. Man ser så mycket konstigt. Till och med min son som är 15 reagerade instinktivt på hur tokigt det är att lasta en massa trall ovanpå en gallergrind.
Det finns också en jättestor skylt när man åker ut som påminner om att man själv är ansvarig för att säkra sin last. Jag valde aktivt att vänta lite vid utfart för att inte hamna direkt bakom ett ekipage som både lastat och surrat väldigt optimistiskt.
Det finns också en jättestor skylt när man åker ut som påminner om att man själv är ansvarig för att säkra sin last. Jag valde aktivt att vänta lite vid utfart för att inte hamna direkt bakom ett ekipage som både lastat och surrat väldigt optimistiskt.
Hade man bott i närheten av en brädgård hade jag kännt mig tvungen till nått likande (lagligt eller ej) 8'11" videor
https://www.youtube.com/@11foot8plus8/videos
https://www.youtube.com/@11foot8plus8/videos
När var det 10cm? Vid båda mina relevanta behörigheter var det 20 som gällde även om det är 15-25 år sedan.I Incinerator skrev:
Men också med begränsningen på total bredd på 260, så har man ett fordon som är 240 är det förstås max 10 på vardera sidan ( eller 20 på ena och 0 på andra, eller motsvarande kombination).
Då var det säkert 20 cm när jag tog mitt också, det är bra för jag måste köra hem ett antal armeringsmattor snart.tveksamt skrev:
Behöver man dra hem något bredare kan man ta det på cykeln. Trafikreglerna säger bara att det är bra om man inte är trafikfarlig... Oj vad mycket knepigt jag har cyklat omkring med i mina dagar.
Jag hade en kollega som monterade elmotor på din paketcykel långt innan det var vanligtVidarH skrev:
Det höjdes en del ögonbryn när han kom till Hornbach drive in och köpte virke 😁