1 251 079 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Tricket är att lägga brädorna så bandet trycker på hela bunten. Bunten ska typ ha formen av ett liggande D.Pjosk75 skrev:
Sen drar man bandet över , under och över igen. Då drar bandet ner och ihop hela bunten.
Funkar för många typer av last.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Störst vikt läggs ju vid miljöfrågor samt olika former av statistik. Det finns således ingen plats för frågor så som lastsäkring och släp. Så är det även när man tar högre behörigheter så som C/D/CE, de specifika frågorna för just det körkortet du håller på att ta är skrämmande få, det är mest allmänna trafikregler, miljöfrågor, statistik.tveksamt skrev:
Jag håller med dej, jag har A-E och anser att man inte skulle ens få dra ett tomt släp utan E- behörighet och baserat på vad jag sett ute i trafiken och på de sista 10 sidorna i denna tråden, så följer man inte reglerna för last så ska E-behörigheten dras in på plats och mycket dryga böter!AXS skrev:
Lite okay medges, men med denna variant kan godset åka i sidled.B Bjober skrev:
Tar man och investerar i fyra band kan man göra det idiotsäkert.
Ursäkta för intrånget av bilden, men jag ville också rita på papper😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Ibland missuppfattas loopsurrning och i stället för att göra ett loopsurrningspar (två surrningar) används felaktigt endast en surrning som dras från flaket på ena sidan runt godset till flaket på andra sidan. Denna typ av surrning kallas falsk loopsurrning eller på engelska ”silly loop”. Teoretiskt blir det i bästa fall något som motsvarar en överfallssurrning, eller i värsta fall en surrning som varken hindrar glidning eller tippning. En falsk loopsurrning kan innebära ödesdigra konsekvenser då den inte alls motsvarar effekten av ett äkta loopsurrningspar."B Bjober skrev:
https://www.mariterm.se/lastsakring/lastsakringsmetoder/