tveksamt tveksamt skrev:
På vilket sätt/vilken paragraf då?
Motordrivet fordon...

K karlmb skrev:
Motordrivet fordon...
Är cykelns motor på max 250 Watt, bara assisterar när du trampar och inte driver över 25 km/h är det inget motordrivet fordon.

useless useless skrev:
Är cykelns motor på max 250 Watt, bara assisterar när du trampar och inte driver över 25 km/h är det inget motordrivet fordon.
Fast det är väl på senare tid?

Trampandet är väl oftast bara symboliskt, med ett fåtal varv per minut samtidigt som cyklarna far fram i 20+ km/h. Nuförtiden ser man ofta medelålders cyklister som glider fram i samma hastigheter som tonåringar som trampade på höll för i tiden, finns det ens några vanliga cyklar kvar undrar jag ibland..

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Beror på inställning på eldrift och vilken växel man håller, åtminstone på vår lådcykel.

Jag har normalt sett mest hjälp vid acceleration och backar.
Men ibland även vid motvind eller när man har bråttom.

K
Det som är relevant för denna tråd är hur den sätts fast. Allt annat hör hemma i en egen tråd.

Så, åter till alla sjuka bilder på osurrad överlast av trall osv. Högsäsongen borde börja nu

• Gilla
pilen och 7 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Trampandet är väl oftast bara symboliskt, med ett fåtal varv per minut samtidigt som cyklarna far fram i 20+ km/h. Nuförtiden ser man ofta medelålders cyklister som glider fram i samma hastigheter som tonåringar som trampade på höll för i tiden, finns det ens några vanliga cyklar kvar undrar jag ibland..
Trimming är nog inte helt ovanligt..

I Incinerator skrev:
Då var det säkert 20 cm när jag tog mitt också, det är bra för jag måste köra hem ett antal armeringsmattor snart.
Är det på gränsen så luta bara näten.

• Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
I
Z z_bumbi skrev:
Är det på gränsen så luta bara näten.
Jag lånar släp på jobbet så klarar det sej, annars så hade jag fått bygga en lutande ställning om jag skulle använt mitt eget.

Inte så mycket surrningen, men känns inte skylten om bred last lite… futtig? IMG_0595.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
Inte så mycket surrningen, men känns inte skylten om bred last lite… futtig?[bild]
Det finns ju breddmarkeringar som markerar bredden på lasten, en förbil framför och antagligen en bil efter som varnar för bred last.
Beror ju lite på vilka bredder det handlar om men verkar väl räcka ganska bra.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Inte så mycket surrningen, men känns inte skylten om bred last lite… futtig?[bild]
Jo, det borde varit en jättebred skylt med texten "Bred skylt".

• Gilla
  • Älska
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jo, det borde varit en jättebred skylt med texten "Bred skylt".
Exakt. På vissa ställen på den vägen är det trångt nog att möta en vanlig traktor och inte helt lätt att hitta någonstans att försvinna med bilen.

Exakt. På vissa ställen på den vägen är det trångt nog att möta en vanlig traktor och inte helt lätt att hitta någonstans att försvinna med bilen.
Men om man möter den där transporten spelar väl skylten baktill ingen som helst roll?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
G
Lastbilen blir ju inte mindre bara för att skylten blir bredare, visserligen blir skylten procentuellt större jämfört med lastbilen så lastbilen kan uppfattas vara mindre då.

• Gilla
Ripley
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.