1 247 081 läst ·
5 588 svar
1247k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Trampandet är väl oftast bara symboliskt, med ett fåtal varv per minut samtidigt som cyklarna far fram i 20+ km/h. Nuförtiden ser man ofta medelålders cyklister som glider fram i samma hastigheter som tonåringar som trampade på höll för i tiden, finns det ens några vanliga cyklar kvar undrar jag ibland..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Beror på inställning på eldrift och vilken växel man håller, åtminstone på vår lådcykel.
Jag har normalt sett mest hjälp vid acceleration och backar.
Men ibland även vid motvind eller när man har bråttom.
Jag har normalt sett mest hjälp vid acceleration och backar.
Men ibland även vid motvind eller när man har bråttom.
Trimming är nog inte helt ovanligt..A ajn82 skrev:Trampandet är väl oftast bara symboliskt, med ett fåtal varv per minut samtidigt som cyklarna far fram i 20+ km/h. Nuförtiden ser man ofta medelålders cyklister som glider fram i samma hastigheter som tonåringar som trampade på höll för i tiden, finns det ens några vanliga cyklar kvar undrar jag ibland..
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Det finns ju breddmarkeringar som markerar bredden på lasten, en förbil framför och antagligen en bil efter som varnar för bred last.Kattkvinnan skrev:
Beror ju lite på vilka bredder det handlar om men verkar väl räcka ganska bra.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Lastbilen blir ju inte mindre bara för att skylten blir bredare, visserligen blir skylten procentuellt större jämfört med lastbilen så lastbilen kan uppfattas vara mindre då.Kattkvinnan skrev: