1 251 031 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Och mer säkerhetsnytta.B breakman skrev:Den som brukar vara inom räckhåll där är ynglingen som ska ta betalt. De har ingen koll på nånting utan brukar ha fullt upp att leta färgkoder på artiklarna istället för att slå in ex 28x120 tryckat i x antal meter.
Varför ställer inte sig Polisen vid byggladorna och kollar av. Måste ge bättre utdelning än att plocka fortkörningsböter.
Tipsa polisen på deras fb-sidor.
De uppskattar konstruktiv dialog numera.
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Sant.B breakman skrev:Den som brukar vara inom räckhåll där är ynglingen som ska ta betalt. De har ingen koll på nånting utan brukar ha fullt upp att leta färgkoder på artiklarna istället för att slå in ex 28x120 tryckat i x antal meter.
Varför ställer inte sig Polisen vid byggladorna och kollar av. Måste ge bättre utdelning än att plocka fortkörningsböter.
Jag tänkte inte innan jag postade... 🥴
Man är försiktig då kunder ansvarar för sin egen lastning och tips/råd gör att kunder ofta skyller på personalen om något händer.T Testarn skrev:
Jag skulle frågat delvis för att kunder av oklar anledning (min inbyggda charm?) både lyssnar mer på och skriker mindre på mig än på tidigare nämnda 20 åringar eller kvinnor i allmänhet, delvis också för att jag vet hur man i alla fall förbättrar situationen.
Sen kan vi ha sådan tur att de tänker lasta om i lugn och ro utanför driven. Vikten och tyngdpunkt kommer fortfarande vara ett problem men det kan bli betydligt bättre.
Fast med tanke på alla andra underlighetet jag sett så är jag övertygad om att en lektion med släp och lastsäkring bör ingå i de obligatoriska momenten för B-kort. Lägg en extra timme i samband med halkbanan.
/fd anställd (inte på aktuellt varuhus som jag aldrig varit på)
En extra bokstav för släp är nog inte en så dum idé!
Oavsett vikt då. Skulle kanske räcka med en kortare kurs, lära sig säkra och kanske testköra för att se var släpet tar vägen vid en sväng.
L kanske har ett nytt valvinnande förbudsförslag!
(Seriös i förslaget förövrigt)
Oavsett vikt då. Skulle kanske räcka med en kortare kurs, lära sig säkra och kanske testköra för att se var släpet tar vägen vid en sväng.
L kanske har ett nytt valvinnande förbudsförslag!
(Seriös i förslaget förövrigt)
Det ingår ju i ordinarie B, men det skulle nog må bra av lite mer fokus och mindre utrymme för att få ha många fel på delområdet i provet.AXS skrev:
Medlem
· Funäsdalen
· 1 367 inlägg
Hur borde personen på Bauhaus ha säkrat lasten efter att denna kört ut från hallen?
Lagt virket ovanpå ramen så att vikten fördelas bättre är väl det första steget.
Men hur ska alla brädor kunna säkras? Med spännband så är de inre brädorna fortfarande lösa och kan glida framåt mot bilen vid kraftig inbromsning.
Lagt virket ovanpå ramen så att vikten fördelas bättre är väl det första steget.
Men hur ska alla brädor kunna säkras? Med spännband så är de inre brädorna fortfarande lösa och kan glida framåt mot bilen vid kraftig inbromsning.
Förhoppningsvis går det att ta bort eller fälla lemmarna för ovanpå dessa ska inte lasten ligga.
Lemmarna är inte gjorda för att bära last.
Sen skjuter man fram bunten så långt det går utan att krocka med bilen när man svänger och samtidigt gör man i en jämn lägre stapel mitt i släpet.
Tyngdpunkten längre fram, lägre och mitt i släpet.
Spännband fram och bak så håller friktionen fast bunten. Ev ett spännband från fram till bak snett över bunten.
Fast i det aktuella fallet behövs troligen mer vikt fram för att få det bra men det blir I alla fall bättre.
Lemmarna är inte gjorda för att bära last.
Sen skjuter man fram bunten så långt det går utan att krocka med bilen när man svänger och samtidigt gör man i en jämn lägre stapel mitt i släpet.
Tyngdpunkten längre fram, lägre och mitt i släpet.
Spännband fram och bak så håller friktionen fast bunten. Ev ett spännband från fram till bak snett över bunten.
Fast i det aktuella fallet behövs troligen mer vikt fram för att få det bra men det blir I alla fall bättre.
Nej, inte på lemmarna (inte på gallergrindar om sådana finns).Pjosk75 skrev:
Hur borde personen på Bauhaus ha säkrat lasten efter att denna kört ut från hallen?
Utan det är att fälla/ta bort främre och bakre lämmarna.
Sen behöver lasten vara längre fram, men det är bara i mitten det går att ta fram lasten någon/några dm utan att inskränka på hur fordonskombinationen går att manövreras.