Nyfylld tank efter en nattlig runda?

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Cheesen
Omogen Omogen skrev:
Nyfylld tank efter en nattlig runda?
Dom som håller på med sånt är så fräcka att dom arbetar dagtid numer... mindre misstänkt misstänker jag

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Hittade lite bilder på fejsbox på olika lastsurrningar.
Röd bil med öppet bagage och släp fullt med byggmaterial, släpet verkar inte orka med lasten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En röd bil med träplankor lastade på taket, fastsurrade med gula spännband. Plankorna sticker ut bakom bilen. Regn på bilrutan.
Skapa konto

Svart bil med öppen baklucka, lastad med långa träplankor som sticker ut och säkrade med spännband, kör på en trädbevuxen väg.
Skapa konto

Släpvagn med nedtyngd axel, lastad med träbalkar och svarta rör, stöttad av betongblock på asfalterad yta.
Skapa konto

Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat klart.

• Wow
  • Haha
Jotsat och 9 till
  • Laddar…
G
Keiller Keiller skrev:
[bild][bild]
[bild]
[bild]
Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat k
Keiller Keiller skrev:
[bild][bild]
[bild]
[bild]
Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat klart.
Lite luft i däcket, brukar vara en bra indikation på att nu börjar det bli lite tungt.

Röd bil med skadad huv efter kollision med släpvagn lastad med byggmaterial, brandbil i bakgrunden, vid villaområde.
Skapa konto

• Wow
P-plats och 6 till
  • Laddar…
B
Persson88 Persson88 skrev:
[bild]
Ser inte problemet, surrningen verkar ha gjort det den ska... :D

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Ser inte problemet, surrningen verkar ha gjort det den ska... :D
Inte så bra surrat runt dragkroken 😂

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Persson88 Persson88 skrev:
[bild]
"Men Gunnar, det är länge sedan vi bytte bort bubblan, dragkroken sitter där bak på den här bilen!"

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Emil.P och 10 till
  • Laddar…
G
P PappasHammare skrev:
Äsch jag kör ju lastbil .. behöver inte surra.
'Jag vet ju bäst att det inte kommer lossna'

[länk]
Äh, det där far ingenstans ändå.

G GammelMan99 skrev:
Äh, det där far ingenstans ändå.
Nä å märker man (med hjälp av gedigen yrkeskompetens) att den börjar vicka sig akteröver så stampar man väl bara till på bromsen och hämtar hem lasset igen.
Skitnödiga trafikpoliser helt utan praktisk verklighetsförankring...

Nä jag kör inte . 😄

• Gilla
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Kanske inte rätt tråd. Jag köpte en flaggstång för några år sedan. Den var 14 meter lång. Tyvärr har jag ingen bra bild. Jag lånade det största båtsläpet jag kunde hitta. Sedan la jag flaggstången i bakre klykan och i främre klykan. Den främre sticker ju upp en bit så flaggstången hamnade då snett uppåt. Jag lät den sticka ut ca 1 m bakom och sedan fick den gå upp en bra bit över biltaken. När man tog svängar så pekade flaggstången ut åt höger eller vänster men om man planerade rutten gick det bra. Jag kom hem och hela färden kändes stabil och säker.

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
G
ama3282 ama3282 skrev:
Kanske inte rätt tråd. Jag köpte en flaggstång för några år sedan. Den var 14 meter lång. Tyvärr har jag ingen bra bild. Jag lånade det största båtsläpet jag kunde hitta. Sedan la jag flaggstången i bakre klykan och i främre klykan. Den främre sticker ju upp en bit så flaggstången hamnade då snett uppåt. Jag lät den sticka ut ca 1 m bakom och sedan fick den gå upp en bra bit över biltaken. När man tog svängar så pekade flaggstången ut åt höger eller vänster men om man planerade rutten gick det bra. Jag kom hem och hela färden kändes stabil och säker.
Bara man har koll på änden av flaggstången så är väl det en jättebra lösning 👍
Mycket bättre än många som hamnar i den här tråden.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Äsch jag kör ju lastbil .. behöver inte surra.
'Jag vet ju bäst att det inte kommer lossna'

[länk]
Måste vara närmre 200 Kg snarare än 100 som de skrev. Också intressant att chauffören tyckte att det var ok så länge lasten fick plats innanför lemmarna... vilket den uppenbarligen inte gjorde.

• Haha
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
T
E Eld skrev:
Måste vara närmre 200 Kg snarare än 100 som de skrev. Också intressant att chauffören tyckte att det var ok så länge lasten fick plats innanför lemmarna... vilket den uppenbarligen inte gjorde.
Vi vet ju egentligen inget om ifall stocken ryms innanför lemmarna men vi kan vara överens om att den inte ryms innanför lämmarna.

Sorry, kunde inte hejda mig. 🤪

• Gilla
  • Haha
YuGi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.