1 251 032 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Hittade lite bilder på fejsbox på olika lastsurrningar.
Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat klart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat klart.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Keiller skrev:
Hittade lite bilder på fejsbox på olika lastsurrningar.
[bild][bild]
[bild]
[bild]
Sista bilden hade tydligen släpet gett upp innan man lastat k
Lite luft i däcket, brukar vara en bra indikation på att nu börjar det bli lite tungt.Keiller skrev:
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 431 inlägg
Äsch jag kör ju lastbil .. behöver inte surra.
'Jag vet ju bäst att det inte kommer lossna'
https://www.sverigesradio.se/artike...peng1jgbwkqceuv3qk_aem__bec0m7puiu1vvulpaqstq
'Jag vet ju bäst att det inte kommer lossna'
https://www.sverigesradio.se/artike...peng1jgbwkqceuv3qk_aem__bec0m7puiu1vvulpaqstq
Kanske inte rätt tråd. Jag köpte en flaggstång för några år sedan. Den var 14 meter lång. Tyvärr har jag ingen bra bild. Jag lånade det största båtsläpet jag kunde hitta. Sedan la jag flaggstången i bakre klykan och i främre klykan. Den främre sticker ju upp en bit så flaggstången hamnade då snett uppåt. Jag lät den sticka ut ca 1 m bakom och sedan fick den gå upp en bra bit över biltaken. När man tog svängar så pekade flaggstången ut åt höger eller vänster men om man planerade rutten gick det bra. Jag kom hem och hela färden kändes stabil och säker.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Bara man har koll på änden av flaggstången så är väl det en jättebra lösning 👍ama3282 skrev:
Kanske inte rätt tråd. Jag köpte en flaggstång för några år sedan. Den var 14 meter lång. Tyvärr har jag ingen bra bild. Jag lånade det största båtsläpet jag kunde hitta. Sedan la jag flaggstången i bakre klykan och i främre klykan. Den främre sticker ju upp en bit så flaggstången hamnade då snett uppåt. Jag lät den sticka ut ca 1 m bakom och sedan fick den gå upp en bra bit över biltaken. När man tog svängar så pekade flaggstången ut åt höger eller vänster men om man planerade rutten gick det bra. Jag kom hem och hela färden kändes stabil och säker.
Mycket bättre än många som hamnar i den här tråden.
Måste vara närmre 200 Kg snarare än 100 som de skrev. Också intressant att chauffören tyckte att det var ok så länge lasten fick plats innanför lemmarna... vilket den uppenbarligen inte gjorde.P PappasHammare skrev:
Vi vet ju egentligen inget om ifall stocken ryms innanför lemmarna men vi kan vara överens om att den inte ryms innanför lämmarna.E Eld skrev:
Sorry, kunde inte hejda mig. 🤪