1 251 052 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Haha jaha grenen sitter fast där. Öppningsbara tak är standard på eurotrailers typ och att grenar tar i är vardag. Ser inget konstigt i det där alls då. Jag kan inte ens gå raklång på trottoarerna i Uppsala och när jag körde lastbil slog det ju i som satan på mindre vägar.B Bästerortarn skrev:Absolut, jag är dock inte övertygad om att den här tjommen hade jättebra koll på höjden med tanke på att han hade fått med sig vegetationen. Min första tanke var att han hade lastat på skåpets tak, det är så det ser ut från den vinkeln. Men sen fattade jag att dom måste tagit bort taket på skåpet. Hoppas jag i.a.f 🤔
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 666 inlägg
Man ser tydligt att det enbart är några få dm mellan de 4-5 fordon som man ser skuggorna av.Alfredo skrev:
Att så många fordon skulle köra i hög hastighet med så litet avstånd i rad är högst osannolikt säger mig min relativt gedigna trafikerfarenhet, då är det betydligt mer troligt att det vi ser är en stillastående kö, alt en kö som rör sig väldigt sakta.
Oavsett vad så blir min bedömning att fotografen av bilden i fråga på inga sätt agerat felaktigt eller riskerat orsaka trafikolycka genom att ta bilden.
Ja att det är osannolikt är vi ense om. Jag undrade mer om det fanns någon slags "teknisk bevisning" som gjorde det omöjligt och som jag inte fattade.K Kasken skrev:
Alfredo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tekniskt bevis röd. "Korsning utan mötande trafik"
Tekniskt bevis gul. "Delad körbana framför korsning" = Trafikljus
Teknisk bevis blå. "Bilskuggor med kort avstånd"
Inciderna pekar mot en rad bilar vid ett rödljus, men lever de upp till domstolens krav på bevis?
Kanske får vi veta efter slutpläderingen. 🤷♂
Andra frågor att ta i beaktning.
Vad är det för mystisk grön tank och varför fraktas den runt på en biltrailer i morgonrusningen.
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Ser ut som en ordinär mobil dieseltank som används t ex till skogsmaskiner. Med tanke på dekorationen på bilen verkar det vara nåt företag som pysslar just med såna.Unikt namn skrev:
https://sijab.com/shop/tankar/bransletankar/dieseltank-med-lyftbygel-adr-1000-liter/