RoTe
B Bästerortarn skrev:
Absolut, jag är dock inte övertygad om att den här tjommen hade jättebra koll på höjden med tanke på att han hade fått med sig vegetationen. Min första tanke var att han hade lastat på skåpets tak, det är så det ser ut från den vinkeln. Men sen fattade jag att dom måste tagit bort taket på skåpet. Hoppas jag i.a.f 🤔
Haha jaha grenen sitter fast där. Öppningsbara tak är standard på eurotrailers typ och att grenar tar i är vardag. Ser inget konstigt i det där alls då. Jag kan inte ens gå raklång på trottoarerna i Uppsala och när jag körde lastbil slog det ju i som satan på mindre vägar.

RoTe RoTe skrev:
Haha jaha grenen sitter fast där. Öppningsbara tak är standard på eurotrailers typ och att grenar tar i är vardag. Ser inget konstigt i det där alls då.
Jaja, det förklarar saken. Skönt att han inte åkte omkring med bös på taket i.a.f. Alltid lär man sig något 😀

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
B Bästerortarn skrev:
Jaja, det förklarar saken. Skönt att han inte åkte omkring med bös på taket i.a.f. Alltid lär man sig något 😀
Nu kommer nån skrika att det där är ingen eurotrailer och nä det är det inte men vi ser fan inte höjden på den heller så...

Unikt namn
Släpvagn transporterar grön tank fastsatt med orange spännband, bakom vit skåpbil på väg nära grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Drar man spännbandet på snisken så räcker det med ett.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Drar man spännbandet på snisken så räcker det med ett.
Är det strax innan du körde in i släpet eller?

• Älska
  • Gilla
@ndreas och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Tittar man på fordonens skuggor i väggrenen så är det ganska uppenbart en stillastående kö som fotot är taget i?

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
RoTe RoTe skrev:
Bilden togs vid rödljus efter jag stannat :)

K Kasken skrev:
Tittar man på fordonens skuggor i väggrenen så är det ganska uppenbart en stillastående kö som fotot är taget i?
Hur ser man det?

Det är kort avstånd mellan skuggorna framför skåpbilen.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur ser man det?
Man ser tydligt att det enbart är några få dm mellan de 4-5 fordon som man ser skuggorna av.
Att så många fordon skulle köra i hög hastighet med så litet avstånd i rad är högst osannolikt säger mig min relativt gedigna trafikerfarenhet, då är det betydligt mer troligt att det vi ser är en stillastående kö, alt en kö som rör sig väldigt sakta.
Oavsett vad så blir min bedömning att fotografen av bilden i fråga på inga sätt agerat felaktigt eller riskerat orsaka trafikolycka genom att ta bilden.

K Kasken skrev:
Man ser tydligt att det enbart är några få dm mellan de 4-5 fordon som man ser skuggorna av. Att så många fordon skulle köra i hög hastighet med så litet avstånd i rad är högst osannolikt
Ja att det är osannolikt är vi ense om. Jag undrade mer om det fanns någon slags "teknisk bevisning" som gjorde det omöjligt och som jag inte fattade.

Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Ja att det är osannolikt är vi ense om. Jag undrade mer om det fanns någon slags "teknisk bevisning" som gjorde det omöjligt och som jag inte fattade.
Grön tank på släpvagn bakom skåpbil i trafik. Flera bilar i kö. Färgade cirklar markerar detaljer längs vägen, inklusive ett rödljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tekniskt bevis röd. "Korsning utan mötande trafik"
Tekniskt bevis gul. "Delad körbana framför korsning" = Trafikljus
Teknisk bevis blå. "Bilskuggor med kort avstånd"

Inciderna pekar mot en rad bilar vid ett rödljus, men lever de upp till domstolens krav på bevis?
Kanske får vi veta efter slutpläderingen. 🤷‍♂

Andra frågor att ta i beaktning.
Vad är det för mystisk grön tank och varför fraktas den runt på en biltrailer i morgonrusningen.

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Röda och vita farosymboler för UN1202 diesel, brandfarligt ämne och miljöfara, på grön bakgrund.

"UN1202", diesel.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vad är det för mystisk grön tank
Little Boys syskon? 😮😱😢

• Gilla
  • Wow
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.