hsd
Påminner mig om en midsommar utanför Piteå, en husvagn med flera personer i drogs av en åkgräsklippare alla var lika fulla och skulle till havsbadet

• Haha
  • Gilla
Winden och 3 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Påminner mig om en midsommar utanför Piteå, en husvagn med flera personer i drogs av en åkgräsklippare alla var lika fulla och skulle till havsbadet
Om det här var på 80-talet, eller möjligen en bit in på 90-talet tror jag dig verkligen, jag är från Piteå och varit där på midsommar många år. Det är ett "Monty Python Moment", säger du detta till dina barn tror dom dig inte.

G
hsd hsd skrev:
De är riktigt de 👍
V Ville_Vessla skrev:
Om det här var på 80-talet, eller möjligen en bit in på 90-talet tror jag dig verkligen, jag är från Piteå och varit där på midsommar många år. Det är ett "Monty Python Moment", säger du detta till dina barn tror dom dig inte.
Också varit på havsbadet under midsommar några gånger under 90-talet, det var mycket som var galet men alltid väldigt kul 🙂

ullet
G
ullet ullet skrev:
Var det dessa: [länk]
Det har nog hänt ett flertal gånger så det här är nog bara en av gångerna.

hsd
V Ville_Vessla skrev:
Tiden stämmer slutet på 80 talet tror jag det var

hsd
ullet ullet skrev:
Var det dessa: [länk]
Ja den var det , lite senare än mitt minne ,hmmm

G GammelMan99 skrev:
Det har nog hänt ett flertal gånger så det här är nog bara en av gångerna.
Tyvärr är det nog så. En något mer uppmärksammad episod runt -85 när det varit nåt bråk mellan Pite- och Luleraggarna körde dom ikapp, minns inte vem som gjorde vad med nån hoppade över på huven till den andra under drift, vi pratar 60-tals cabjänkare. Hon som körde den som fick en man på huven blev förskräckt men fyllot bredvid tvärbromsade, soffa och rattväxel, gick lätt att komma åt. Gasade sen och dom körde över honom, jag var väl 12 då och det inträffade några hundra meter från där jag bodde. Detta var ändå extremt men höjde inte ögonbrynen oerhört när det hittades ett blodigt lik i diket nån timme senare. Det var väl väntat? Men ytterst makabert var han inte så bra surrad på huven.

• Ledsen
GammelMan99
  • Laddar…
G
V Ville_Vessla skrev:
Tyvärr är det nog så. En något mer uppmärksammad episod runt -85 när det varit nåt bråk mellan Pite- och Luleraggarna körde dom ikapp, minns inte vem som gjorde vad med nån hoppade över på huven till den andra under drift, vi pratar 60-tals cabjänkare. Hon som körde den som fick en man på huven blev förskräckt men fyllot bredvid tvärbromsade, soffa och rattväxel, gick lätt att komma åt. Gasade sen och dom körde över honom, jag var väl 12 då och det inträffade några hundra meter från där jag bodde. Detta var ändå extremt men höjde inte ögonbrynen oerhört när det hittades ett blodigt lik i diket nån timme senare. Det var väl väntat? Men ytterst makabert var han inte så bra surrad på huven.
De var mycket bråk mellan olika städer/samhällen i Norrbotten under 80-talet, många skadades och nån gick åt också 😥

hsd hsd skrev:
Om jag inte minns helt galet så var det "lif'arna" som hade fest och kom på den briljanta idén. Det roliga är att när dom blev stannade så klev chaufför nr2 ut ur husvagnen o påtalade minsann att han också kört. Han trodde helt enkelt att dom skulle få dela på straffet/påföljden så det skulle bli lindrigare.

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Alltså, detta handlar kanske inte så mycket om lastsäkring men jag tycker att det är en aning tveksamt lastat. Och föraren verkar ju dessutom inte ha koll på hur högt det är. Och han ska vara professionell?

• Lastbil med last på taket och utskjutande grenar, blå vägg med texten "lindab.se", ifrågasatt säkerhet och professionalitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
professionell
Det ordet ska man läsa med betydelsen ”får betalt för att utföra något”, inget annat.

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
G
B Bästerortarn skrev:
Alltså, detta handlar kanske inte så mycket om lastsäkring men jag tycker att det är en aning tveksamt lastat. Och föraren verkar ju dessutom inte ha koll på hur högt det är. Och han ska vara professionell?
Finns ingen gräns i hur högt man får lasta men om man ska under nån bro så kan det ju vara bra om lasten är lägre än bron, ska man inte under något lågt så är det bara att lasta så högt man vill och det ska givetvis vara lastsäkrat så det sitter kvar.

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Vem säger att skåpet är 4,5m?

G GammelMan99 skrev:
Finns ingen gräns i hur högt man får lasta men om man ska under nån bro så kan det ju vara bra om lasten är lägre än bron, ska man inte under något lågt så är det bara att lasta så högt man vill och det ska givetvis vara lastsäkrat så det sitter kvar.
Absolut, jag är dock inte övertygad om att den här tjommen hade jättebra koll på höjden med tanke på att han hade fått med sig vegetationen. Min första tanke var att han hade lastat på skåpets tak, det är så det ser ut från den vinkeln. Men sen fattade jag att dom måste tagit bort taket på skåpet. Hoppas jag i.a.f 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.