Någon måste få stopp på alla dessa australier på vägarna!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Fartland och 5 till
  • Laddar…
Släpet skulle ha besiktigats senast 2017-05.

Demmpa Demmpa skrev:
Nu är den det ja, men var den det när bilden togs?
Tiden och datumet är enligt bilens display 20:42 Tue 03/08/2x. Utgår vi ifrån att den är korrekt inställd så kan årtalet endast vara 2021. Den enda tisdagen som infaller den 3:e augusti mellan 2015 (tillverkningsåret för bilen som bilden är tagen ifrån) och i år är just i år. Så bilden är tagen 2021-08-03 20:42.

Dragbilen skulle varit senast besiktigad 2019-04-30 och släpet 2017-05-10 så ingen av dem har på vägarna att göra.

• Gilla
Fartland och 9 till
  • Laddar…
Så det så! :crysmile:

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
Att inte pixla/dimma regnr är helt ok för mig.
Men just det diskuterades för ett kort tag sedan ett antal inlägg bak, just för denna sakens skull.
Det är lastsäkringen som är intressant, inte det andra. Nu blev det plötsligt ett annat fokus o rena Flashbackutredningen om både bil o släp.
Till ingen nytta.

• Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
G
K knipo skrev:
Att inte pixla/dimma regnr är helt ok för mig.
Men just det diskuterades för ett kort tag sedan ett antal inlägg bak, just för denna sakens skull.
Det är lastsäkringen som är intressant, inte det andra. Nu blev det plötsligt ett annat fokus o rena Flashbackutredningen om både bil o släp.
Till ingen nytta.
Bilderna ligger ute i "Truckers paradise" gruppen på Facebook vilket är en grupp med nästan 40.000 medlemmar, att dela dom bilderna här utan att ta bort regnummer (jag orkade inte göra det denna gång) gör nog ingen större skillnad då det är flera som delat originalinlägget.
Inte enbart riktat som svar till dig men även allmänt då det gäller bilder med synligt regnummer.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
ClasseClas
H Hallerudsbo skrev:
har med sticksåg när jag ska ha något som kan kapas.
Dock ska du inte visa det för dom som jobbar där.
Då du är inne på deras område och om du skulle skada dig så kan det bli surt fick jag besked om.
Då företaget har ett ansvar innanför deras staket.
Intressant, för de erbjuder ju sågbänk och handsåg till sina kunder. Det går ju att skada sig där också.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H
ClasseClas ClasseClas skrev:
Intressant, för de erbjuder ju sågbänk och handsåg till sina kunder. Det går ju att skada sig där också.
Ja, men maskin såg erbjuder dom inte.
De handsågarna brukar va så slöa dom är där så dom duger väl igentligen inte till något.

Karl Hedin har kapsåg men endast dom som jobbar där kapar, jag fick inte lov själv fall jag skada mig, de tog inget extra för att hjälpa till att såga heller.

G GammelMan99 skrev:
Bilderna ligger ute i "Truckers paradise" gruppen på Facebook vilket är en grupp med nästan 40.000 medlemmar, att dela dom bilderna här utan att ta bort regnummer (jag orkade inte göra det denna gång) gör nog ingen större skillnad då det är flera som delat originalinlägget.
Inte enbart riktat som svar till dig men även allmänt då det gäller bilder med synligt regnummer.
Jag menar inte att man skall ta bort registreringsnumret, men man kan ju skita i att göra en utredning.
Det var mitt syfte med inlägget.
Nog om det.
Jag älskar katastrofala lastsäkringar!
(På bild i denna tråden. Inte ute på väg.):cool:

Här tyckte jag att regnummerna var intressanta, kanske mest för att det visar på att ägaren av bil och släp inte nämnvärt verkar bry sig om trafiksäkerhet, om personen kan åka skidor eller ej känns inte speciellt relevant.

Gårdagens tur till Byggmax renderade dessa tre intressanta lastningar, tyvärr inga foton, gavs ej tillfälle.

1. Lastat ett lass panelbrädor i bilen som inte kan ha rullat många mil. Givetvis lagt i framrutan och stickade ut en meter bak, tvivelaktig lastsäkring.

2. Kapat reglar eller liknande och lagt i kors i släp med gallerhäck. Ingen lastsäkring.

3. Den mest "intressanta". En liten byggbil (kangoo?) Där man lastat allehanda virke som låg i framrutan och två meter ut bakåt.
Framrutan var redan spräckt där virket låg emot och virket raspade i marken där bak.
Man hörde hur allt tog i när det kördes ut och upp för den lilla backe som är vid utfarten.
Föraren står och lastsäkrar med tejp när jag kör ut.
:sweat:

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H
Jag hyrde en container förra veckan.
Den var för träavfall då jag rivit ett dåligt skjul här hemma.
Fyllde hela containern och la på toppen en del plywood.
Containern var en 20 kubik krok container som var fylld helt upp.

chauffören kom och hämta containern i måndags.
Sa jag till han att jag hjälper dig med att lägga på nätet så inget flyger ur.
Men nät kvitta att ha på för han orkade inte gå ur bilen när han skulle tömma för det va sista körningen för dagen.
Hmm då undra jag hur han skulle kunna tömma utan att gå ut och öppna dörrarna.
Men nej nät skulle inte på han skulle ju bara köra 12 km.

Redigerat:
  • Ledsen
Fairlane
  • Laddar…
Den här tråden övertygar mig om att det finns en möjlighet för arbetslösa kids att hänga på byggvaruhusen och erbjuda sig att säkra last professionellt för en liten slant...

• Gilla
Fartland och 7 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Den här tråden övertygar mig om att det finns en möjlighet för arbetslösa kids att hänga på byggvaruhusen och erbjuda sig att säkra last professionellt för en liten slant...
haha, jag ser framför mig vilka slagsmål det ska bli när en 14åring korrigerar en lättkränkt gubbe som inte kan surra ordentligt....

• Haha
  • Gilla
Fartland och 12 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Tveksamt. Om du skiter i att göra det själv så kommer du väl inte betala för det?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Tveksamt. Om du skiter i att göra det själv så kommer du väl inte betala för det?
Om det nu skulle inträffa så kanske det i många fall skulle funka.
Jag tror att många, eller de flesta, dåliga lastsäkringar beror på i första hand okunskap o i andra lättja.
En 50 eller 100lapp för att slippa indraget körkort, böter eller självrisk är ju gratis i sammanhanget.
Under tiden man går in för att betala surras lasten, o sedan är det bara att köra iväg.
Har man lånat/hyrt släpet på stället ingår givetvis det.
Perfekt!

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.