B Besiman skrev:
Är det nån annan kommentar på det här forumet som är till "nytta"
Det faller i alla fall inte in under trådrubriken.

Bakre delen av en bil parkerad ovanpå två träklossar med en husvagnskoppling monterad på dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Per i Hamrånge och 7 till
  • Laddar…
Inte tryckimpregnerat virke utomhus, vilken stolle.

• Gilla
Degerlunden och 5 till
  • Laddar…
Jag tycker att bilden redovisar väldigt lite lastsäkring. Men är ändå ett exempel på hur vissa tar väldigt lätt på hållfasthet och säkerhet....

TeroM TeroM skrev:
[bild]
Ääähh, han ska ju bara några kilometer

TeroM TeroM skrev:
[bild]
De är väl som nya MGs krok, max 75kg = endast för cykelställ

• Gilla
fremax
  • Laddar…
R
Tokslut Tokslut skrev:
De är väl som nya MGs krok, max 75kg = endast för cykelställ
Fast du pratar väl om maximalt kultryck. Det är 80Kg på min Audi och jag tror att många bilar ligger runt det.

För du tror väl inte att draget hade gått genom besiktningen om det skulle gå att haka på en släpvagn på något som inte håller för det?

Undra hur många lossnade dragkulor på MGs och ID3:or vi kommer få se i denna tråden framöver efter att de kört med släp… :crysmile:

• Haha
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Undra hur många lossnade dragkulor på MGs och ID3:surprised:r vi kommer få se i denna tråden framöver efter att de kört med släp… :crysmile:
Vad är det som gör att du tror att det finns samband med infästningen i karossen.
Kan ju finnas en mängd olika orsaker att man valt den begränsningen.

Om kulan är specad för Max 75 kg belastning och ingen dragvikt har jag väldigt svårt att tro bilen, särskilt i renodlad elbil, är konstruerad för att klara påfrestningar från en släpvagn eftersom det kostar materialvikt.

Därmed inte sagt att kulan nödvändigtvis ramlar av, jag tycker det framgick med all tydlighet av alla smileys att det var lite tillspetsat.

Jag kommer snart att dra en Y-bom med underbyggd säckkärra från huset till båtplatsen 350 m bort. Dragbilen blir en Pugge. Tänkte att frugan får gå före med röd flagg och sonen går efter för att kolla om Y-et tar i nånstans på vår skogsväg. Det blir skrämmande bildbevis!

mexitegel mexitegel skrev:
Om kulan är specad för Max 75 kg belastning och ingen dragvikt har jag väldigt svårt att tro bilen, särskilt i renodlad elbil, är konstruerad för att klara påfrestningar från en släpvagn eftersom det kostar materialvikt.

Därmed inte sagt att kulan nödvändigtvis ramlar av, jag tycker det framgick med all tydlighet av alla smileys att det var lite tillspetsat.
Jag tycker mig ha läst att det finns "cykelställsdragkrokar" att köpa nuförtiden. Med svetsad mutter på toppen så de inte kan användas till släp.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Jonas Persson
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Om man knappt får hänga på en cykel vad ska man då med elsats till?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.