1 251 053 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Fast du pratar väl om maximalt kultryck. Det är 80Kg på min Audi och jag tror att många bilar ligger runt det.Tokslut skrev:
För du tror väl inte att draget hade gått genom besiktningen om det skulle gå att haka på en släpvagn på något som inte håller för det?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 166 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 166 inlägg
Om kulan är specad för Max 75 kg belastning och ingen dragvikt har jag väldigt svårt att tro bilen, särskilt i renodlad elbil, är konstruerad för att klara påfrestningar från en släpvagn eftersom det kostar materialvikt.
Därmed inte sagt att kulan nödvändigtvis ramlar av, jag tycker det framgick med all tydlighet av alla smileys att det var lite tillspetsat.
Därmed inte sagt att kulan nödvändigtvis ramlar av, jag tycker det framgick med all tydlighet av alla smileys att det var lite tillspetsat.
Medlem
· Blekinge
· 12 271 inlägg
Jag kommer snart att dra en Y-bom med underbyggd säckkärra från huset till båtplatsen 350 m bort. Dragbilen blir en Pugge. Tänkte att frugan får gå före med röd flagg och sonen går efter för att kolla om Y-et tar i nånstans på vår skogsväg. Det blir skrämmande bildbevis!
Jag tycker mig ha läst att det finns "cykelställsdragkrokar" att köpa nuförtiden. Med svetsad mutter på toppen så de inte kan användas till släp.mexitegel skrev:
Om kulan är specad för Max 75 kg belastning och ingen dragvikt har jag väldigt svårt att tro bilen, särskilt i renodlad elbil, är konstruerad för att klara påfrestningar från en släpvagn eftersom det kostar materialvikt.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Stämmer, men jag ser inte på bilden vad man har gjort som förhindrar att ett släp kan kopplas till. Dyra är de i alla fall.MathiasS skrev:
https://www.autoexperten.se/tillbeh...ndast-cykelhallare/brink-rmc-kit-renault-zoe/