1 207 752 läst ·
5 440 svar
1208k läst
5,4k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 978 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 978 inlägg
Hos de byggvaruhus jag besöker så har de sågställ med fogsvansar som är rätt slöa. Jag brukar ha med en egen så man kommer igenom någon gång. Kommer köpa en batteridriven cirkelsåg så det kommer med nästa gång. Blir lättare att lasta på ett säkert och bra sätt.
Bauhaus har sina sågbockar utanför byggnanden, vid parkeringen, så där borde de inte ha något ansvar/problem med att jag sågar med cirkelsåg. Byggmax har sin sågbock riktigt dumt placerad innanför grinden. Ställer man upp släpet där för att kapa så står man halvt ivägen för de som ska ut efter att ha betalat.
Bauhaus har sina sågbockar utanför byggnanden, vid parkeringen, så där borde de inte ha något ansvar/problem med att jag sågar med cirkelsåg. Byggmax har sin sågbock riktigt dumt placerad innanför grinden. Ställer man upp släpet där för att kapa så står man halvt ivägen för de som ska ut efter att ha betalat.
Verkar vara samma upplägg hos de flesta Byggmax ställena. De 6-7 olika som jag har besökt har sågbordet precis vid utfarten...Fairlane skrev:
Betala för hela plankan får man ju göra oavsett, vi brukar plocka i skräplådan av skiten som legat som mellanlägg. Nån gång utan att köpa nånting annat, men det har ju berott på att vi inte hittade det vi ville ha. Personalen på på Byggmax verkar bli glad att bli av med dom, vi får dom gratis och har byggt rätt mycket busksstöd och liknande av dessa. Framförallt har det väl rört tryckt virke men även obehandlat ligger ju där fritt fram att ta, har nog använt en del till tändved genom åren men är man snål på riktigt så kan man få en hel del ved där.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 978 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 978 inlägg
Jo jag förstår att man inte vill att kunden sågar inne på området (även om det finns sågbänk på K-Rauta innan man betalar). Lösningen som man valt på Byggmax är dock rätt dum, precis efter betalningen, så man står ivägen för andra. På Bauhaus är det lite mer genomtänkt. Där står sågbänken utanför, vid en stor parkering, åtminstone på de jag handlat på.hsd skrev:
Sant. Minns jag rätt så måste man ha taxileg eller köra på "verkstadskoden" Hur som så är det förmån om de verkligen inte kör bud, men det känns långsökt att en taxi gör det.B Besiman skrev:
Vi fick påminnelse emellanåt att vi absolut inte fick köra utloggade för skatteverket var på som hökar.
Men vissa tog specialbilar för att köra till ikea ändå