1 251 154 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Sålde för några år sedan en paxgarderob av den högre sorten (236cm). Kommer en kille i en bil av storleken micra ungefär. Han öppnar bakluckan, stoppar in garderoben (isärskruvad) och öppnar fönstren på passagerarsidan och knyter en snörstump (typ papperssnöre) runt garderobsdelarna framtill och runt mittstolpen. Hänger ut nån meter baktill. Bakluckan helt öppen. "Jag ska inte så långt".
Själv brukar jag hänga soptunnan på dragkroken när den skall dras ut till allmän väg för tömning
Själv brukar jag hänga soptunnan på dragkroken när den skall dras ut till allmän väg för tömning
Mer än halva inne är väl inte så dåligt för en micraförare?M MiaFiaLotta skrev:Sålde för några år sedan en paxgarderob av den högre sorten (236cm). Kommer en kille i en bil av storleken micra ungefär. Han öppnar bakluckan, stoppar in garderoben (isärskruvad) och öppnar fönstren på passagerarsidan och knyter en snörstump (typ papperssnöre) runt garderobsdelarna framtill och runt mittstolpen. Hänger ut nån meter baktill. Bakluckan helt öppen. "Jag ska inte så långt".
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Han måste öva mera, jag körde hem en monterad 90l ekeby skottkärra i min micra med alla dörrar till!M MiaFiaLotta skrev:Sålde för några år sedan en paxgarderob av den högre sorten (236cm). Kommer en kille i en bil av storleken micra ungefär. Han öppnar bakluckan, stoppar in garderoben (isärskruvad) och öppnar fönstren på passagerarsidan och knyter en snörstump (typ papperssnöre) runt garderobsdelarna framtill och runt mittstolpen. Hänger ut nån meter baktill. Bakluckan helt öppen. "Jag ska inte så långt".
Nu är det ju snart 15 år sedan jag lämnade taxibranchen men då blev man förmånsbeskattad om man körde mer ä 50 mil utan taxametern igång. Nu var det inget problem då våra bilar tog den kostnaden. Det var ändå en billig andrabil.Rkarlsson skrev:Sant. Minns jag rätt så måste man ha taxileg eller köra på "verkstadskoden" Hur som så är det förmån om de verkligen inte kör bud, men det känns långsökt att en taxi gör det.
Vi fick påminnelse emellanåt att vi absolut inte fick köra utloggade för skatteverket var på som hökar.
Men vissa tog specialbilar för att köra till ikea ändå![]()
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Stulen från Facebook.
Är nog det värsta jag sett hittills
Är nog det värsta jag sett hittills
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Jag tror kamerabilen är en Citroen Berlingo(?), displayen på instrumentpanelen visar bl.a. tid och datum.
Tyvärr lite dålig upplösning på bilderna men man kan ana årtalet 2021 och dragbilen ställdes av 2019.
Ägarna av bilen och släpet har samma efternamn (från icke skidåkande nation) så förmodligen släkt.
Tyvärr lite dålig upplösning på bilderna men man kan ana årtalet 2021 och dragbilen ställdes av 2019.
Ägarna av bilen och släpet har samma efternamn (från icke skidåkande nation) så förmodligen släkt.