13 199 läst ·
801 svar
13k läst
801 svar
SKR och offentlighetsprincipen
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Så varför beklagar du dig för att du inte kan få ut papper från arbetsmötena på SKR när du inte kan få ut sådana från någon myndighet?K karlmb skrev:
Från regioner och kommuner får du ut beslut, och det får du från SKR också eftersom sånt skickas till kommuner och regioner där det blir offentliga handlingar.
Du förenklar så det ryker.BirgitS skrev:
Omvänt kan du ju förklara då varför SKR inte skulle kunna vara en riktig offentlig myndighet istället.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Men då kan du ju ta och svara ordentligt på inlägg #736 så vi andra slipper sitta och gissa vad du vill ha fram. Ditt svar "I deras arbete" betyder ju just arbetsmöten, arbetspapper och liknande som inte är offentliga i myndigheter heller.K karlmb skrev:
Som jag har förklarat väldigt många gånger vid det här laget, så vill jag veta vad som ligger bakom din åsikt, varför du agiterar så väldigt mycket för att SKR ska bli en myndighet. Detta för att få information så att jag själv kan tycka samma sak, men hittills har du ju inte lyckats komma med bra argument och då kan du ju inte övertala någon.
Säger du det? Vem är du att bry dig om vad jag vill se? Detta ska inte behöva diskuteras ens enligt vår Grundlag. Bara sluta. Att en del som du fastnar här visar bara än mer på behovet av att göra om SKR till en vanlig myndighet.G gaidin skrev:
Det är ju din tråd? Du skriver här och beklagar dig att du inte får se något men du vet inte vad du vill se, eller om det ens finns.K karlmb skrev:
Men det är mig det är fel på?
Nu är det ju inte hjelt utan insyn. Beslut och råd som kommer därifrån gäller kommuner och regioner, dessa är öppna och om en region gör något som SKR har föreslagit så är det helt öppet den vägen.RoTe skrev:
Är det samma tankar kring t ex NCC när de bygger infrastruktur som finansieras av skattepengar?