13 199 läst ·
801 svar
13k läst
801 svar
SKR och offentlighetsprincipen
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Jag har frågat väldigt många gånger vilken lagparagraf du stödjer dig på utan att få reda på det. Du har bara svamlat om att det borde alla veta och liknande uttryck.K karlmb skrev:
Du har väl bara länkat till en enda utredning och det enda den utredningen hade med gällande SKR och offentlighet var att det borde tillsättas en utredning för att utreda om SKR skulle ha handlingsoffentlighet.
Du blandar ihop mig med pmd. Det var han som påstod det först, sen har jag bara upprepat det.
Vill du veta vilken § som stipulerar offentlighetsprincipen?BirgitS skrev:
Jag har frågat väldigt många gånger vilken lagparagraf du stödjer dig på utan att få reda på det. Du har bara svamlat om att det borde alla veta och liknande uttryck.
Du har väl bara länkat till en enda utredning och det enda den utredningen hade med gällande SKR och offentlighet var att det borde tillsättas en utredning för att utreda om SKR skulle ha handlingsoffentlighet.
Du blandar ihop mig med pmd. Det var han som påstod det först, sen har jag bara upprepat det.
Eller vilken som stipulerar att kommuner o regioner är myndigheter?
Eller vilken som stipulerar att dessas fullständiga verksamhet ska lyda under OP?
Eller vad?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Jag vill veta vilken lagparagraf som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är ju vad du har påstått.K karlmb skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Nej, jag fick 4. Jag väljer det sista alternativet och förklarar då vad jag menar med det:
Jag vill veta samtliga lagparagrafer som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är upp till dig att bestämma vilka du anser medför det.
Jag vill veta samtliga lagparagrafer som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är upp till dig att bestämma vilka du anser medför det.