BirgitS BirgitS skrev:
Dina argument är ju så flummiga. Du kan inte hänvisa till lagparagrafer, utredningar etc.
Tom det har jag gjort....
Och då svamlar du om att Grundlagen stipulerar föreningsfrihet för myndigheter....

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
K karlmb skrev:
Tom det har jag gjort....
Och då svamlar du om att Grundlagen stipulerar föreningsfrihet för myndigheter....
Jag har frågat väldigt många gånger vilken lagparagraf du stödjer dig på utan att få reda på det. Du har bara svamlat om att det borde alla veta och liknande uttryck.
Du har väl bara länkat till en enda utredning och det enda den utredningen hade med gällande SKR och offentlighet var att det borde tillsättas en utredning för att utreda om SKR skulle ha handlingsoffentlighet.

Du blandar ihop mig med pmd. Det var han som påstod det först, sen har jag bara upprepat det.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag har frågat väldigt många gånger vilken lagparagraf du stödjer dig på utan att få reda på det. Du har bara svamlat om att det borde alla veta och liknande uttryck.
Du har väl bara länkat till en enda utredning och det enda den utredningen hade med gällande SKR och offentlighet var att det borde tillsättas en utredning för att utreda om SKR skulle ha handlingsoffentlighet.

Du blandar ihop mig med pmd. Det var han som påstod det först, sen har jag bara upprepat det.
Vill du veta vilken § som stipulerar offentlighetsprincipen?
Eller vilken som stipulerar att kommuner o regioner är myndigheter?
Eller vilken som stipulerar att dessas fullständiga verksamhet ska lyda under OP?
Eller vad?

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
K karlmb skrev:
Vill du veta vilken § som stipulerar offentlighetsprincipen?
Eller vilken som stipulerar att kommuner o regioner är myndigheter?
Eller vilken som stipulerar att dessas fullständiga verksamhet ska lyda under OP?
Eller vad?
Jag vill veta vilken lagparagraf som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är ju vad du har påstått.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag vill veta vilken lagparagraf som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är ju vad du har påstått.
Alltså vilka nummer de jag räknade upp har?

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
En lagparagraf är väl endast definierad av kombinationen lag, kapitel och paragraf.

BirgitS BirgitS skrev:
En lagparagraf är väl endast definierad av kombinationen lag, kapitel och paragraf.
Ja?

BirgitS
Det förklarar vad jag menar med:
BirgitS BirgitS skrev:

BirgitS BirgitS skrev:
Det förklarar vad jag menar med:
Då får du svara på min fråga.

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
Vilken av alla dina frågor avser du denna gång?

BirgitS BirgitS skrev:
Vilken av alla dina frågor avser du denna gång?
Normalt sett avses alltid den sista, i detta fall #363.

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
De fyra frågorna ansåg jag besvarades med inlägget efter.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De fyra frågorna ansåg jag besvarades med inlägget efter.
Du fick 3 alternativ. Jag gör inget jobb för dig så länge du inte specificerar vilken lag du vill ha referens till, gällande , § och kapitel.

Redigerat:
BirgitS
Nej, jag fick 4. Jag väljer det sista alternativet och förklarar då vad jag menar med det:

Jag vill veta samtliga lagparagrafer som du stödjer dig på när du säger att det är självklart och enligt lagen att SKR ska lyda under offentlighetsprincipen. Det är upp till dig att bestämma vilka du anser medför det.

BirgitS BirgitS skrev:
Men fastighetsbolagen verkar ju inte utföra någon regional eller kommunal verksamhet. De hanterar och sköter om olika typer av fastigheter.
Fastighetsskötsel åt vem?
Borde inte tjänsterna upphandlas enligt LOU?

Edit: förtydligande

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.