13 199 läst ·
801 svar
13k läst
801 svar
SKR och offentlighetsprincipen
Det är i praktiken vingklippt för tjänstemän i offentlig förvaltning, vilket vi konstaterat flera ggr.BirgitS skrev:
Inskränka? Alla lagar o förordningar som kommer får ju givetvis prövas mot Grundlagarna. Vad är det du inte vill förstå egentligen? Om du tycker ngn regel eller förordning tillkommer som du anser strider mot ngn av Grundlagarna så kan du ju driva det i ngn rättegång....BirgitS skrev:
Lycka till!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
Vi har väl konstaterat att det är väldigt lika ansvar för tjänstemän oavsett om det är i privat företag eller i offentlig verksamhet. Samt att du vill införa så mycket mer ansvar att offentlig verksamhet kommer att fungera sämre och bli dyrare.K karlmb skrev:
Det var ju du som ville inskränka föreningsfriheten, som finns i grundlagen, med en förordning enligt inlägg #303, varpå pmd meddelade dig detta i #336. Det behöver inte prövas, det är ju självklart och därmed kommer det aldrig att bli en sån förordning som du förordade.K karlmb skrev:
Har vi? Är det inte skillnad på ifall jag som privat tjänsteman vaskar 10 mille i jobbet och skyller på att min chef sa åt mig, och att du i offentlig förvaltning gör det och skyller på ett en politiker sa åt dig?BirgitS skrev:
Föreningsfriheten? Gäller den myndigheter?BirgitS skrev:
Vad är ert svar på inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/skr-och-offentlighetsprincipen.565661/post-6474212 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
Fel tråd för den diskussionen. Inte lär den diskussionen komma längre heller än vad som redan har sagts.K karlmb skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
Vad du är tjatig. Fortfarande, jag argumenterar inte emot något utan försöker förstå dina argument för att genomföra en förändring. Det är först när jag förstår dem som jag kommer att bestämma vilken åsikt jag tycker är viktigast.K karlmb skrev:
Haha, hal som en ål. "Jag argumenterar inte emot ngt".... Om du inte förstår argumenten som redovisasts och diskuterats hittills så är du nog lite trög då.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg