Hej alla orakel!
Ska lägga ett plankgolv på vattenburen golvvärme. Slingorna ligger i spårad spån men golvtillverkaren säger att jag inte får/kan hellimma golvet mot värmefördelningsplåten, utan måste ha min 12mm plywood mellan värmegolv och plankorna.
Plankgolvet har en termisk resistans på 0,11 och vad jag läsa mig till har plywood en resistans på 0,14. Tänker att det blir ett ganska stort motstånd för värmen med den lösningen.
Någon som har förslag på alternativ lösning?
Mvh