Någon som vet vad som gäller kopplat till ersättning? Just nu är alla liftar stängda, verkar bli så i flera dagar, och veckokorten är delvis värdelösa.
Läst villkoren snabbt men tycker det känns något oklart, förmodligen att det faller in under ”tillfälligt väder” som ej ersätts, men någon som kan bekräfta?
Läst villkoren snabbt men tycker det känns något oklart, förmodligen att det faller in under ”tillfälligt väder” som ej ersätts, men någon som kan bekräfta?
Vad hade du gjort om de varit öppna? Åkt upp under pågående storm för att få valuta för pengarna? 😳
Tänker att det här är en av riskerna med fjällsemester, att oväder kan påverka åkningen.
Men visst skulle det vara trevligt om SkiStar ersatte kunderna för att hålla dem nöjda och glada trots grusade skidplaner.
Tänker att det här är en av riskerna med fjällsemester, att oväder kan påverka åkningen.
Men visst skulle det vara trevligt om SkiStar ersatte kunderna för att hålla dem nöjda och glada trots grusade skidplaner.
Tack för ytterst värdeskapande svar…..Hemingway skrev:
Vad hade du gjort om de varit öppna? Åkt upp under pågående storm för att få valuta för pengarna? 😳
Tänker att det här är en av riskerna med fjällsemester, att oväder kan påverka åkningen.
Men visst skulle det vara trevligt om SkiStar ersatte kunderna för att hålla dem nöjda och glada trots grusade skidplaner.
Är man tvingad till att förköpa liftkort, om ja, så hade det kanske varit på plats att de erbjuder en valfri försäkring mot X antal % stängda liftar = pengarna tillbaka. Om man inte är tvingad att förköpa så ser jag inte hur det är SkiStars fel/problem när vädret är dåligt.
Men visst, har man bra marginaler och dessa extrema förhållanden täcker merparten av en vecka kanske man kan köra lite goodwill mot sina kunder.
Men visst, har man bra marginaler och dessa extrema förhållanden täcker merparten av en vecka kanske man kan köra lite goodwill mot sina kunder.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
En killgissning är att de åberopar Force Majeure.
Vilket jag anser vara helt ok om de anser att det är för farligt att ha backar/liftar igång.
Skistar är väl knappast ansvariga för vädret?
Vilket jag anser vara helt ok om de anser att det är för farligt att ha backar/liftar igång.
Skistar är väl knappast ansvariga för vädret?
Så lite så! Ditt första inlägg hade också kunnat varit mer värdeskapande om du bifogade aktuella villkor som du läst och där du sett att några kan vara aktuella. Tänkte du att vi andra ska gissa oss till dem? 😊 Exakt hur de är formulerade är ju nämligen viktigt.S Erik222 skrev:
Känner att diskussionen tappar spåret. Frågan var i mina ögon ganska konkret. Killgissningar och spekulationer kring vems fel vädret är tar bara onödig plats.
Provar igen, någon som kan bekräfta om det erbjuds någon ersättning när samtliga liftar är stängda pga hård vind?
Provar igen, någon som kan bekräfta om det erbjuds någon ersättning när samtliga liftar är stängda pga hård vind?
Finns ju risk att någon har varit med om detta tidigare, och kan bekräfta att ersättning faktiskt betalas ut. Snögarantin exempelvis finns tydligt i villkoren men har trots det i åtskillig fall inneburit utebliven ersättning för kunder. Därför är bekräftad erfarenhet mer intressant att ta del av.Hemingway skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Du skrev att du läst villkoren lite snabbt, provat att läsa igenom dom ordentligt?