Någon som vet vad som gäller kopplat till ersättning? Just nu är alla liftar stängda, verkar bli så i flera dagar, och veckokorten är delvis värdelösa.

Läst villkoren snabbt men tycker det känns något oklart, förmodligen att det faller in under ”tillfälligt väder” som ej ersätts, men någon som kan bekräfta?
 
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Vad hade du gjort om de varit öppna? Åkt upp under pågående storm för att få valuta för pengarna? 😳

Tänker att det här är en av riskerna med fjällsemester, att oväder kan påverka åkningen.

Men visst skulle det vara trevligt om SkiStar ersatte kunderna för att hålla dem nöjda och glada trots grusade skidplaner.
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 25 till
  • Laddar…
Hemingway Hemingway skrev:
Vad hade du gjort om de varit öppna? Åkt upp under pågående storm för att få valuta för pengarna? 😳

Tänker att det här är en av riskerna med fjällsemester, att oväder kan påverka åkningen.

Men visst skulle det vara trevligt om SkiStar ersatte kunderna för att hålla dem nöjda och glada trots grusade skidplaner.
Tack för ytterst värdeskapande svar…..
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Flintylaren och 11 till
  • Laddar…
Skistar är väl den aktören på marknaden som verkar ha som mål att köra över kunder och mjölka så mycket det bara går?

Så tror dom har en vattentät klausul, som skyddar dom och mjölkar kunderna.
 
  • Gilla
  • Wow
rakt09 och 9 till
  • Laddar…
Walle85
Är man tvingad till att förköpa liftkort, om ja, så hade det kanske varit på plats att de erbjuder en valfri försäkring mot X antal % stängda liftar = pengarna tillbaka. Om man inte är tvingad att förköpa så ser jag inte hur det är SkiStars fel/problem när vädret är dåligt.
Men visst, har man bra marginaler och dessa extrema förhållanden täcker merparten av en vecka kanske man kan köra lite goodwill mot sina kunder.
 
  • Gilla
UffePlåtis och 2 till
  • Laddar…
En killgissning är att de åberopar Force Majeure.
Vilket jag anser vara helt ok om de anser att det är för farligt att ha backar/liftar igång.
Skistar är väl knappast ansvariga för vädret?
 
  • Gilla
adron och 10 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Om man vänder på det och säger att Skistar hade en garanti där dom betalade tillbaka om vädret var för dåligt, hur mycket mer hade du varit villig att betala för liftkortet då?
 
  • Gilla
MichelleW och 19 till
  • Laddar…
S Erik222 skrev:
Tack för ytterst värdeskapande svar…..
Så lite så! Ditt första inlägg hade också kunnat varit mer värdeskapande om du bifogade aktuella villkor som du läst och där du sett att några kan vara aktuella. Tänkte du att vi andra ska gissa oss till dem? 😊 Exakt hur de är formulerade är ju nämligen viktigt.
 
  • Gilla
MichelleW och 16 till
  • Laddar…
Känner att diskussionen tappar spåret. Frågan var i mina ögon ganska konkret. Killgissningar och spekulationer kring vems fel vädret är tar bara onödig plats.

Provar igen, någon som kan bekräfta om det erbjuds någon ersättning när samtliga liftar är stängda pga hård vind?
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
rakt09 och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90
När du "provar igen", försök göra något annat än det som precis inte har fungerat.

Posta villkoren t.ex.
 
  • Gilla
  • Älska
Hep och 20 till
  • Laddar…
Hemingway Hemingway skrev:
Så lite så! Ditt första inlägg hade också kunnat varit mer värdeskapande om du bifogade aktuella villkor som du läst och där du sett att några kan vara aktuella. Tänkte du att vi andra ska gissa oss till dem? 😊 Exakt hur de är formulerade är ju nämligen viktigt.
Finns ju risk att någon har varit med om detta tidigare, och kan bekräfta att ersättning faktiskt betalas ut. Snögarantin exempelvis finns tydligt i villkoren men har trots det i åtskillig fall inneburit utebliven ersättning för kunder. Därför är bekräftad erfarenhet mer intressant att ta del av.
 
  • Gilla
  • Wow
Flintylaren och 3 till
  • Laddar…
Du skrev att du läst villkoren lite snabbt, provat att läsa igenom dom ordentligt?
 
  • Gilla
  • Haha
Du och 19till och 20 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
När du "provar igen", försök göra något annat än det som precis inte har fungerat.

Posta villkoren t.ex.
Hänvisar till ovan inlägg. Villkor är en sak, faktiskt utfall en annan.
 
S Erik222 skrev:
Hänvisar till ovan inlägg. Villkor är en sak, faktiskt utfall en annan.
Nja, villkoren är faktiskt en ganska stor del av ert avtal. Så lusläs och gå igenom. 👍🏻
 
  • Gilla
villo och 10 till
  • Laddar…
Tänkte hjälpa dig men attans attityd du har...
 
  • Gilla
  • Haha
Liljencrantz och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.