BirgitS BirgitS skrev:
Låter mycket viktigare än att varje timme upprepa att polisstationen i Växjö angreps
Ja visst är det mycket viktigare att varje timme upprepa att det har varit val på Island :sleep:
 
O
Katalonien har väl inte varit något större resmål för oss svenskar... Och Spanien känns rätt omodernt som resmål:)
Att Katalonien skulle lyckas bli självständigt var nog ingen som trodde på...

Det är inte intressant att rapportera om sprängningar i Malmö eller fyrverkerier. Det händer hela tiden... Så det är inget man nämner längre.
Men polisens hus som vart beskjutet och ally där ikring är intressant...
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
För de flesta Svenskar är det inte bara ifall Halland försöker bli en egen stat som är intressant.
Det skulle nog inte bli särskilt mycket protester i alla fall om Halland ville bli självständigt ;)
 
I
Mikael_L Mikael_L skrev:
Att Europa kanske blir ett land till måste väl ändå vara intressant.
Europakartan har ritats om efter 2:a världskriget, efter murens fall och efter Jugoslaviens upplösande.

För de flesta Svenskar är det inte bara ifall Halland försöker bli en egen stat som är intressant.
Var det inte det han den där Tyske diktatorn ville åstadkomma på 40-talet? du menar väl inte att han hade några bra idéer också?

Så länge priserna skiljer så pass tror jag inte att varken EU eller ett Europaland kan fungera.
https://lo.se/home/lo/res.nsf/vres/...Löner för industriarbetare i olika länder.pdf
 
Redigerat av moderator:
I
-RB- -RB- skrev:
Det skulle nog inte bli särskilt mycket protester i alla fall om Halland ville bli självständigt ;)
Det tror jag det skulle bli, staten har ju plöjt ner miljarder i åsen.
 
-RB- -RB- skrev:
Det skulle nog inte bli särskilt mycket protester i alla fall om Halland ville bli självständigt ;)
Nej, vem skulle sakna Sveriges längsta och renaste sandstränder :cry:

Det enda som Halland saknar är en vacker skärgård.
Antalet öar kan räknas på ena handens tumme, pekfinger och långfinger.
Det är för lite :mad:
 
O Odjuret skrev:
Katalonien har väl inte varit något större resmål för oss svenskar
Har varit där en gång.
Och det var vid bytet mellan flyg och minibuss på väg till Andorra på skidsemester :)
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Vad som händer med Katalonien borde intressera många svenskar eftersom det påverkar bland annat semestermål och EU, för att inte tala om vad ett inbördeskrig kan ställa till det med hela Europas ekonomi. Det är också något där det hänt en del under dagen, liksom Islands val som väl just hade blivit färdigräknat. Låter mycket viktigare än att varje timme upprepa att polisstationen i Växjö angreps med fyrverkeripjäser och gatsten klockan 2, vilket nog är den viktigaste av ca 5 Sverige-artiklar som DN har publicerat idag.
Det trodde jag aldrig!
Du och jag är helt överens!
Naturligtvis är det mer intressant att få reda på hur det går i Katalonien eller ifall etthundrafemtio människor sprängts i bitar på någon guds befallning i tjottahejti, än att hembygdsföreningen i Halmstad byggt ett nytt staket.
Den här gossen ställde till med lite tumult även för oss, trots att det skedde långt från vår trygga ankdamm.
Svartvit bild på en ung man i mörk kavaj från tidigt 1900-tal, allvarlig uppsyn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tips till NOW. Det är inte jesus.
 
BirgitS
O Odjuret skrev:
Katalonien har väl inte varit något större resmål för oss svenskar... Och Spanien känns rätt omodernt som resmål:)
Jag kan lova dig att vi inte var de enda svenska turisterna i Barcelona när vi var där för ett par år sen utan Barcelona har varit väldigt populärt för långhelger under våren och hösten eftersom det finns så mycket där att se, t.ex. en väldigt speciell stil på husen som byggdes 1880 - 1920 för att knyta an lite till forumet.
Visserligen från 2014 men så mycket tror jag inte har hänt sen dess:
Danmark och Spanien är de länder vi åker allra mest till, över tre respektive två miljoner resor går dit om man räknar samtliga resor, det vill säga även dagsresor. Räknar man resor där det ingår övernattning toppar Spanien med sina 2,1 miljoner resor, Danmark är tvåa med 1,4 miljoner och Finland trea med drygt 1,3 miljoner.
https://www.dn.se/ekonomi/hit-reser-svenskarna-mest/
Spaniens största besöksmål för internationella turister är staden Barcelona med 7,6 miljoner utländska besökare 2015. Barcelona stod samma år för drygt 20 procent av landets totala turistintäkter från utländska besökare, motsvarande 13,9 miljarder dollar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanien#Turism
 
Fy sjutton för statlig tvångsTV. Jag har ingen TV och vill inte betala för politisk propaganda. När problem med invandring och islam kommer på tal börjar man mörka och ljuga.
 
Fairlane
Vasan1628 Vasan1628 skrev:
Fy sjutton för statlig tvångsTV. Jag har ingen TV och vill inte betala för politisk propaganda. När problem med invandring och islam kommer på tal börjar man mörka och ljuga.
Hur vet du att man ljuger om detta om du inte tittar och vet vad som sägs?
Jag som betalar och ser och lyssnar lite vet att man faktiskt tar upp de frågorna.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Ja alltså för oss som ALDRIG ser på TV och inte ens kan se på TV då vi helt saknar mottagare och antenn, känns den här nya skatten sjukt orättvis.
 
  • Gilla
Vasan1628
  • Laddar…
I
Fairlane Fairlane skrev:
Hur vet du att man ljuger om detta om du inte tittar och vet vad som sägs?
Jag som betalar och ser och lyssnar lite vet att man faktiskt tar upp de frågorna.
När jag kör bil har jag radio på och hör nyheterna. Min uppfattning är den att om det är ett mc-gäng, högerextremist eller nån missnöjd svensk som begått ett missdåd då säger man det. Är det något knarkargäng från nån förort nöjer man sig med att berätta om dådet. Nu har det tråkigt nog blivit så att det därför antas vara just gäng från förorterna som utfört dåd där man inte nämner specifikt vem det var, en naturlig utveckling av medias pk-tvång. Resultatet har blivit att alla dessa skötsamma invandrare solidariskt får bära hundhuvudet vilket inte " svensken" behöver då man i klartext anger förövarna. Detta gäller i media överlag men är inte absolut, det har hänt att vi får veta allt, men för det mesta får vi det inte förrän efter en tid då det inte går att mörka längre. Det finns alternativmedia, det mesta får man ta med en nypa salt, men det finns saker som har skrivits där som visat sig vara rena rama sanningen, kanske av folk som varit på plats eller haft insyn och vill att sanningen ska fram.
 
I
catherineb catherineb skrev:
Ja alltså för oss som ALDRIG ser på TV och inte ens kan se på TV då vi helt saknar mottagare och antenn, känns den här nya skatten sjukt orättvis.
Håller med dig det känns fel.Men lika fel är det att jag får betala för museum, konsertsalar, m.m sånt som jag aldrig besökt. Därför hade det varit bättre att staten bara hade sagt att tv-licensen tas bort.
 
Fairlane
ion skrev:
När jag kör bil har jag radio på och hör nyheterna. Min uppfattning är den att om det är ett mc-gäng, högerextremist eller nån missnöjd svensk som begått ett missdåd då säger man det. Är det något knarkargäng från nån förort nöjer man sig med att berätta om dådet. Nu har det tråkigt nog blivit så att det därför antas vara just gäng från förorterna som utfört dåd där man inte nämner specifikt vem det var, en naturlig utveckling av medias pk-tvång. Resultatet har blivit att alla dessa skötsamma invandrare solidariskt får bära hundhuvudet vilket inte " svensken" behöver då man i klartext anger förövarna. Detta gäller i media överlag men är inte absolut, det har hänt att vi får veta allt, men för det mesta får vi det inte förrän efter en tid då det inte går att mörka längre. Det finns alternativmedia, det mesta får man ta med en nypa salt, men det finns saker som har skrivits där som visat sig vara rena rama sanningen, kanske av folk som varit på plats eller haft insyn och vill att sanningen ska fram.
Det är kanske så, men det är ju inte riktigt samma sak som att problem med invandring och islam mörkas och inte diskuteras.

Sen kan jag förstå att det är trist att behöva betala för tv om man inte kan eller vill utnyttja det. Så är det dock med andra skatter också och lyssnar man på radio så kommer ju de pengarna också från samma avgift. Innan slapp man betala för att man lyssnade på SR om man inte hade tv. Nu får man betala för både SR och tv. Kanske jämnar det ut sig över tid?!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.