20 908 läst ·
287 svar
21k läst
287 svar
Skattefinansierad tv
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Katalonien har väl inte varit något större resmål för oss svenskar... Och Spanien känns rätt omodernt som resmål
Att Katalonien skulle lyckas bli självständigt var nog ingen som trodde på...
Det är inte intressant att rapportera om sprängningar i Malmö eller fyrverkerier. Det händer hela tiden... Så det är inget man nämner längre.
Men polisens hus som vart beskjutet och ally där ikring är intressant...
Att Katalonien skulle lyckas bli självständigt var nog ingen som trodde på...
Det är inte intressant att rapportera om sprängningar i Malmö eller fyrverkerier. Det händer hela tiden... Så det är inget man nämner längre.
Men polisens hus som vart beskjutet och ally där ikring är intressant...
Var det inte det han den där Tyske diktatorn ville åstadkomma på 40-talet? du menar väl inte att han hade några bra idéer också?Mikael_L skrev:
Så länge priserna skiljer så pass tror jag inte att varken EU eller ett Europaland kan fungera.
https://lo.se/home/lo/res.nsf/vres/...Löner för industriarbetare i olika länder.pdf
Redigerat av moderator:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, vem skulle sakna Sveriges längsta och renaste sandstränder-RB- skrev:
Det enda som Halland saknar är en vacker skärgård.
Antalet öar kan räknas på ena handens tumme, pekfinger och långfinger.
Det är för lite
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det trodde jag aldrig!BirgitS skrev:
Vad som händer med Katalonien borde intressera många svenskar eftersom det påverkar bland annat semestermål och EU, för att inte tala om vad ett inbördeskrig kan ställa till det med hela Europas ekonomi. Det är också något där det hänt en del under dagen, liksom Islands val som väl just hade blivit färdigräknat. Låter mycket viktigare än att varje timme upprepa att polisstationen i Växjö angreps med fyrverkeripjäser och gatsten klockan 2, vilket nog är den viktigaste av ca 5 Sverige-artiklar som DN har publicerat idag.
Du och jag är helt överens!
Naturligtvis är det mer intressant att få reda på hur det går i Katalonien eller ifall etthundrafemtio människor sprängts i bitar på någon guds befallning i tjottahejti, än att hembygdsföreningen i Halmstad byggt ett nytt staket.
Den här gossen ställde till med lite tumult även för oss, trots att det skedde långt från vår trygga ankdamm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips till NOW. Det är inte jesus.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Jag kan lova dig att vi inte var de enda svenska turisterna i Barcelona när vi var där för ett par år sen utan Barcelona har varit väldigt populärt för långhelger under våren och hösten eftersom det finns så mycket där att se, t.ex. en väldigt speciell stil på husen som byggdes 1880 - 1920 för att knyta an lite till forumet.O Odjuret skrev:
Visserligen från 2014 men så mycket tror jag inte har hänt sen dess:
https://www.dn.se/ekonomi/hit-reser-svenskarna-mest/Danmark och Spanien är de länder vi åker allra mest till, över tre respektive två miljoner resor går dit om man räknar samtliga resor, det vill säga även dagsresor. Räknar man resor där det ingår övernattning toppar Spanien med sina 2,1 miljoner resor, Danmark är tvåa med 1,4 miljoner och Finland trea med drygt 1,3 miljoner.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanien#Turism
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
Hur vet du att man ljuger om detta om du inte tittar och vet vad som sägs?Vasan1628 skrev:
Jag som betalar och ser och lyssnar lite vet att man faktiskt tar upp de frågorna.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Ja alltså för oss som ALDRIG ser på TV och inte ens kan se på TV då vi helt saknar mottagare och antenn, känns den här nya skatten sjukt orättvis.
När jag kör bil har jag radio på och hör nyheterna. Min uppfattning är den att om det är ett mc-gäng, högerextremist eller nån missnöjd svensk som begått ett missdåd då säger man det. Är det något knarkargäng från nån förort nöjer man sig med att berätta om dådet. Nu har det tråkigt nog blivit så att det därför antas vara just gäng från förorterna som utfört dåd där man inte nämner specifikt vem det var, en naturlig utveckling av medias pk-tvång. Resultatet har blivit att alla dessa skötsamma invandrare solidariskt får bära hundhuvudet vilket inte " svensken" behöver då man i klartext anger förövarna. Detta gäller i media överlag men är inte absolut, det har hänt att vi får veta allt, men för det mesta får vi det inte förrän efter en tid då det inte går att mörka längre. Det finns alternativmedia, det mesta får man ta med en nypa salt, men det finns saker som har skrivits där som visat sig vara rena rama sanningen, kanske av folk som varit på plats eller haft insyn och vill att sanningen ska fram.Fairlane skrev:
Håller med dig det känns fel.Men lika fel är det att jag får betala för museum, konsertsalar, m.m sånt som jag aldrig besökt. Därför hade det varit bättre att staten bara hade sagt att tv-licensen tas bort.catherineb skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
Det är kanske så, men det är ju inte riktigt samma sak som att problem med invandring och islam mörkas och inte diskuteras.ion skrev:När jag kör bil har jag radio på och hör nyheterna. Min uppfattning är den att om det är ett mc-gäng, högerextremist eller nån missnöjd svensk som begått ett missdåd då säger man det. Är det något knarkargäng från nån förort nöjer man sig med att berätta om dådet. Nu har det tråkigt nog blivit så att det därför antas vara just gäng från förorterna som utfört dåd där man inte nämner specifikt vem det var, en naturlig utveckling av medias pk-tvång. Resultatet har blivit att alla dessa skötsamma invandrare solidariskt får bära hundhuvudet vilket inte " svensken" behöver då man i klartext anger förövarna. Detta gäller i media överlag men är inte absolut, det har hänt att vi får veta allt, men för det mesta får vi det inte förrän efter en tid då det inte går att mörka längre. Det finns alternativmedia, det mesta får man ta med en nypa salt, men det finns saker som har skrivits där som visat sig vara rena rama sanningen, kanske av folk som varit på plats eller haft insyn och vill att sanningen ska fram.
Sen kan jag förstå att det är trist att behöva betala för tv om man inte kan eller vill utnyttja det. Så är det dock med andra skatter också och lyssnar man på radio så kommer ju de pengarna också från samma avgift. Innan slapp man betala för att man lyssnade på SR om man inte hade tv. Nu får man betala för både SR och tv. Kanske jämnar det ut sig över tid?!