SBH skrev:
så barnslig du är.
Jaså, du menade att alla andra ska betala mer i skatt? Säg det då.
 
  • Gilla
Fein och 1 till
  • Laddar…
SBH skrev:
dyrare sjukvård istället då? sämre vägunderhåll?
jag skulle gärna betala mera
Jag vet inte om man har en laglig rätt att betala för mycket skatt men det finns ju inget som hindrar dig att "betala mera" genom att stödja något behjärtansvärt ändamål som ligger dig varmt om hjärtat. Så din önskan om att "betala mera" borde vara ett lättlöst problem.
 
Nyfniken skrev:
Jaså, du menade att alla andra ska betala mer i skatt? Säg det då.
Jag tror du är lösningen på spåret! :D
 
-3645:- så jag är nöjd! :)
 
Ca 18000:- tillbaka vilket va rätt lite toppåret 2010 fick jag tillbaka 67000:- men då hade det spenderats en del pengar med... (skogsbruk)
 
11 000:-, allting reseersättning.

Varenda öre kommer att läggas på vår nya lägenhet.

Ny toalettstol, mattor, inredning. Helvete vad mycket saker "vi" tydligen behöver... ;)

Men jag fick mig även en NAS.
 
Nyfniken skrev:
Det måste finnas massor med lösningar på ditt problem? Ta ut ett fett pantbrev du inte behöver till exempel. Eller sök ett bygglov du inte behöver.
Om man verkligen SKULLE vilja betala mer skatt, undrar om det finns nån rutin för det?

Vad det inte Mona Sahlin som tyckte det var sexigt att betala skatt?
 
andersmc skrev:
Om man verkligen SKULLE vilja betala mer skatt, undrar om det finns nån rutin för det?
I praktiken borde det väl fungera att bara betala in till sitt skattekonto, inte ha något bankkonto kopplat dit och kasta utbetalningskort som dyker upp. Vad ska SKV göra? Anlita kronofogden för att återbetala pengarna?:D

Men nåt säger mig att ingen direkt har provat?
 
22k här.
Köpt mig ett nytt fiskespö.
Ja justja, ett gäng säkringar från Jula också!
Snart går dock pengarna åt då jag måste byta delar av min vattenanläggning pga sönderfrusna rör.
 
andersmc skrev:
Om man verkligen SKULLE vilja betala mer skatt, undrar om det finns nån rutin för det?

Vad det inte Mona Sahlin som tyckte det var sexigt att betala skatt?
Hon tyckte väl det var häftigt att betala skatt? Eller var det sexigt?
 
47000 tillbaka, in på sparkontot.
 
SBH skrev:
så barnslig du är.
Hur mycket skatt betalar du? :)
Jag känner nog att jag betalar tillräckligt.
Har inga problem med vanlig skatt då vi har ett fantastiskt samhälle jämfört med många andra länder. Statlig skatt och värnskatt är helt åt skogen däremot.
 
Fick överraskande nog 34k. Hade varit föräldraledig så jobbet hade uppenbarligen pyntat alldeles för mycket... Det går väl till sommarens köksprojekt, och till att täcka Tysklandspaketet jag hämtade ut i förrgår...
 
Årsmoms och på tok för låg preliminär inkomstdekl så det blev -135000 fast det var för 2012, 2013 deklarationen blir väl klar snart
 
nino skrev:
2013 deklarationen blir väl klar snart
Stressa inte! Har du väl fixat uppskovsblanketten så har du åtminstone visat intresse..,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.