43 331 läst ·
175 svar
43k läst
175 svar
Skall köpa en tomt på Kap Verde, Afrika. Hur undvika blåsningar?
Exakt vad det innebar vet jag inte det har ju gått några år sedan dess, definitivt mer än 33 år sedan. Jag tror att jag såg typ ett "Älvsbyhus" för mitt inre men det var säkert bara dit jag "defaultade". Kommer inte ens ihåg namn på kollegan, eller förnamn tror jag jag minns men efternamn inte en susning.K Kallens skrev:Antar att det är välisolerade hus som avses med "svenskt". Men håller med om att det bör vara lika viktigt åt andra hållet, dvs om man vill hålla svalare än omgivningen (med AC/kyla). Kan man däremot tänka sig att det är närmare utomhustemp, som ju alltid varit standard i varma klimat innan Acn, är det ju bortkastat med isolering.
Det verkar lösa sig men lite försenat.
För att skicka 150.000kr behöver jag logga in med kort och det är ju i sverige. Från appen kan jag skicka 50000kr per dag så jag får skicka några gånger och det verkar ta fyra dagar för pengarna att nå fram.
Handelsbanken är lite knepiga, jag kunde bara skicka us dollar. Så det skall handlas från sek till usd och sedan till cve. Hur som helst så har första laddningen kommit fram och växlingskursen var helt ok.
Killen jag köper av ville göra affär på måndag men sista laddningen pengar kommer efter jul så frugan får göra affären själv med en fullmakt från mig tillsammans med någon som har en fullmakt från ägaren. Tur att frugan känner en på myndigheten som hanterar fastigheter så vi kan se att hela historiken finns och att ägaren är legit.
Byråkrati, banker, affärer... Jag hatar skiten men det är skönt när det är över.
Lite som att slå sig i huvudet med en hammare, det är skönt när man slutar.
För att skicka 150.000kr behöver jag logga in med kort och det är ju i sverige. Från appen kan jag skicka 50000kr per dag så jag får skicka några gånger och det verkar ta fyra dagar för pengarna att nå fram.
Handelsbanken är lite knepiga, jag kunde bara skicka us dollar. Så det skall handlas från sek till usd och sedan till cve. Hur som helst så har första laddningen kommit fram och växlingskursen var helt ok.
Killen jag köper av ville göra affär på måndag men sista laddningen pengar kommer efter jul så frugan får göra affären själv med en fullmakt från mig tillsammans med någon som har en fullmakt från ägaren. Tur att frugan känner en på myndigheten som hanterar fastigheter så vi kan se att hela historiken finns och att ägaren är legit.
Byråkrati, banker, affärer... Jag hatar skiten men det är skönt när det är över.
Lite som att slå sig i huvudet med en hammare, det är skönt när man slutar.
nu finns det segelbåtar som kan segla bra och går bra att bo på med men inte så vanliga oss svenska varvG gaidin skrev:
lycka till med försäljningen av båten en Najad får man fortfarande bra pengar för nästan som att man kan bygga ett hus med bara dom pengarna
Seychellerna är det rikaste landet i Afrika efter GDP per capita.G gaidin skrev:
Sen kommer det Mauritius och Gabon. Jag tror hade man fördelat rikedom rätt o mindre korruption skulle SA, Kongo, Angola osv skulle vara med i top listan.
Den kontinenten är enormt rik egentligen.
trevligt och uppmuntrande. nu gällde min kommentar mer risken för enteral smitta vid okritisk spridning av obrunnen träck.S Shaft1 skrev:
förstås är det bättre att avföringen tas om hand lokalt än att den sprids i vattendrag.