K Kallens skrev:
Antar att det är välisolerade hus som avses med "svenskt". Men håller med om att det bör vara lika viktigt åt andra hållet, dvs om man vill hålla svalare än omgivningen (med AC/kyla). Kan man däremot tänka sig att det är närmare utomhustemp, som ju alltid varit standard i varma klimat innan Acn, är det ju bortkastat med isolering.
Exakt vad det innebar vet jag inte det har ju gått några år sedan dess, definitivt mer än 33 år sedan. Jag tror att jag såg typ ett "Älvsbyhus" för mitt inre men det var säkert bara dit jag "defaultade". Kommer inte ens ihåg namn på kollegan, eller förnamn tror jag jag minns men efternamn inte en susning.

Det verkar lösa sig men lite försenat.
För att skicka 150.000kr behöver jag logga in med kort och det är ju i sverige. Från appen kan jag skicka 50000kr per dag så jag får skicka några gånger och det verkar ta fyra dagar för pengarna att nå fram.

Handelsbanken är lite knepiga, jag kunde bara skicka us dollar. Så det skall handlas från sek till usd och sedan till cve. Hur som helst så har första laddningen kommit fram och växlingskursen var helt ok.

Killen jag köper av ville göra affär på måndag men sista laddningen pengar kommer efter jul så frugan får göra affären själv med en fullmakt från mig tillsammans med någon som har en fullmakt från ägaren. Tur att frugan känner en på myndigheten som hanterar fastigheter så vi kan se att hela historiken finns och att ägaren är legit.

Byråkrati, banker, affärer... Jag hatar skiten men det är skönt när det är över.
Lite som att slå sig i huvudet med en hammare, det är skönt när man slutar.

• Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
lite intresserad av vad för typ av båt du har seglat dit med

• Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
M maria01 skrev:
lite intresserad av vad för typ av båt du har seglat dit med
En Najad 390.
Är du sugen på att köpa är hon till salu.

G gaidin skrev:
En Najad 390.
Är du sugen på att köpa är hon till salu.
finna båtar har gjort jobb på en för några år sen för liten för mig att bo i har spannat på katamaran ett tag

M maria01 skrev:
finna båtar har gjort jobb på en för några år sen för liten för mig att bo i har spannat på katamaran ett tag
Ja, det är ju en seglare och väldigt kompetent men skall man bara bo, så som jag gör är det inte optimalt. Har bott 4 år nu och det helt ok med 1-2 personer.

G gaidin skrev:
Ja, det är ju en seglare och väldigt kompetent men skall man bara bo, så som jag gör är det inte optimalt. Har bott 4 år nu och det helt ok med 1-2 personer.
nu finns det segelbåtar som kan segla bra och går bra att bo på med men inte så vanliga oss svenska varv

lycka till med försäljningen av båten en Najad får man fortfarande bra pengar för nästan som att man kan bygga ett hus med bara dom pengarna

rakt09 rakt09 skrev:
det speciella är väl risk för cirkulär anrikning av smittämnen och gifter.

kvävet kan gärna få passera något mellanliggande led innan det åter hamnar i min mat.
Det bor 2,5 miljarder folk i Afrika..
Jag tror det går nog bra..

S Shaft1 skrev:
Har det ökat från 1,4 till 2,5 på bara 3 år?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S Shaft1 skrev:
Jag tror det går nog bra..
mitt intryck är att det inte går vidare bra?

useless useless skrev:
Har det ökat från 1,4 till 2,5 på bara 3 år?
Fel skrivning. Det skall vara 1,5

rakt09 rakt09 skrev:
mitt intryck är att det inte går vidare bra?
Varit på jobb resa och blev förvånad själv hur fort saker sker där borta. Kontinenten är stor..

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det är enorm skillnad mellan de olika länderna här. Kap Verde hör till de rikaste per capita även om det är fattigt här.

G gaidin skrev:
Det är enorm skillnad mellan de olika länderna här. Kap Verde hör till de rikaste per capita även om det är fattigt här.
Seychellerna är det rikaste landet i Afrika efter GDP per capita.
Sen kommer det Mauritius och Gabon. Jag tror hade man fördelat rikedom rätt o mindre korruption skulle SA, Kongo, Angola osv skulle vara med i top listan.
Den kontinenten är enormt rik egentligen.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
S Shaft1 skrev:
Varit på jobb resa och blev förvånad själv hur fort saker sker där borta. Kontinenten är stor..
trevligt och uppmuntrande. nu gällde min kommentar mer risken för enteral smitta vid okritisk spridning av obrunnen träck.

förstås är det bättre att avföringen tas om hand lokalt än att den sprids i vattendrag.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.