K kes079 skrev:
Tack tack 🙂
Jag har varit i kontakt med polisen flera gånger och vi har nu en etablerad relation. Orosanmälan kom på tal tidigare och det är definitivt något som jag kommer att gå vidare med. Hade helt klart föredrag en mjukare frukt framför stenar.
Sätt kamera med bra objektiv inne. Jag har ir kikare som spelar in det jag ser.. Detta är inte övervakning om du sedan somnar under filmning kan du inte rå för! Sedan dela film/foton med Soc och polis.

K kes079 skrev:
Hej och tack för att du delar med dig.
Det här är exakt min situation. På pricken! Allt stämmer med det du skrev. Även i det här fallet samlade de ihop släkt och vänner. Dock har jag inte tagit tag i pojkens arm. Jag föste bort dem men blir anmäld för betydligt grövre saker då barnet får ont.

Efteråt blev jag nedslagen och väl på backen utdelades slag mot mitt huvud. Knuffandet fortsatte då jag reste mig upp. Jag slog aldrig tillbaka… Hur skulle jag då min sambo och barnen tittade på? Detta fångades upp av övervakningskameran.
Det luktar kultur?

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Ett sätt att ge igen utan att ta till våld är att sätta upp rådjursskrämmor på väl valda ställen men istället för vatten så se till att de sprutar ex grispiss. Eller ännu bättre fixa någon form av vattenkanon med grispiss så att de verkligen blir ordentligtblöta. För inte ens den största idioten lär vara särskilt kaxig efter att ha blivit dyblöt av grispiss

• Gilla
MichelleW
  • Laddar…
J
S hjulia skrev:
Ett sätt att ge igen utan att ta till våld är att sätta upp rådjursskrämmor på väl valda ställen men istället för vatten så se till att de sprutar ex grispiss. Eller ännu bättre fixa någon form av vattenkanon med grispiss så att de verkligen blir ordentligtblöta. För inte ens den största idioten lär vara särskilt kaxig efter att ha blivit dyblöt av grispiss
Med tanke på att TS blev misshandlad skulle jag inte spruta vatten, än mindre kiss, på ev inkräktare. De som gör så tror jag saknar spärrar och troligen själva inte har så mycket att förlora. Det verkar ju som vårt rättssystem funkar så. Om jag med ett register vitt som snö snor en falukorv så drabbas jag hårt av detta. Om någon som redan åkt dit gör det händer inget alls...

• Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
Skall man mucka med knytnävarna eller piss gäller det att vara säker på att vinna den kommande striden.

Världshistorien är full av starka som slår svaga men ont om svaga som slår starka.
Det är inte en slump.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
4774
M maria01 skrev:
vad menar du med att "blev tvungen att fösa iväg dem" rörde du dom alls? kan förstå päronen om så var fallet
Varför skulle du det? Om dina ungar fortsätter kasta saker på en oskyldig granne trots tillsägelse så är det väl fullt naturligt att fösa iväg ungarna. Eller menar du att ingen annan än du får röra dina barn oavsett det är för att stävja ev slagsmål i skolan eller när din unge trakasserar någon?

• Gilla
Rudiger och 13 till
  • Laddar…
S hjulia skrev:
se till att de sprutar ex grispiss.
Vilken lysande idé! Vet du var man köper grispiss till bra pris om man nu inte råkar ha några dunkar hemma? Finns det på Amazon tror du?

• Haha
  • Gilla
Alti och 2 till
  • Laddar…
P
när hela släkten står där såfort det blivit konflikt så vet dom flesta vilka vi pratar om...Det är ju inte ett normalt sätt att fungera och få andersson eriksson osv tillämpar det arbetsättet..
Nej jag tänker inte precisera mera utan antingen fattar man eller så inte...😂

Tyvärr så är ju vissa på det här forumet och polisen bitvis och stora delar av samhället i stort så får man inte prata om vissa problem och det blundas av många för verkligheten..och problemet sopas gärna under mattan av duktiga pk idioter på diverse tjänster..

Nu finns det ju bara 2 vägar egentligen antingen samla bevis tills det händer nått och försök få grannar med flera att stå på din sida att kunna vittna/berätta till polisen om vilka det är osv för annars dras ju bara rassekortet och att man är emot såna blir huvudfokus och plötsligt så är man syndabocken i alla konflikter.. orosanmälningar osv osv så är ju alla saker du gör för att du är "rassist" så se till att nån granne , besökare orosanmäler osv. onödigt att ditt namn står på alla motmedel. då viftas dom lättare bort av soc osv och hoppas att dom tröttnar eller att lagens långa tröga arm till sist tar tag i problemet..

Andra vägen är ju att se till att det händer saker som håller packet på avstånd och inte direkt går att bevisa till dig.. samma orsak som att det är svårt att klämma dit dessa för vad dom gör så lär man själv hållas utanför bevisbart.. nån inlånad stor hund kan ju "råka" smita , du behöver ju inte släppa den ut från din gård så du kan bindas till hunden.. självklart är det bra om man själv inte ens äger en hund i det läget.. och andra kreativa lösningar som gör det mindre roligt att jävlas vidare...

på tal om grispiss som nån var inne på vet en sån där familj som jäklades med ett helt område som några till sist tröttnade och lånande in en fullvuxen kompis på en stor smattrande amerikansk motorcykel självklart utan regplåtar som lämnade ett paket med ett inslaget grishuvud på deras trapp.. dom flyttade snabbt efter det... Självklart vad det ju bara en gåva till julbordet men dom kanske tolkade det på nåt annat vis...😂😂😂

• Gilla
kioskdavid och 8 till
  • Laddar…
Måste fråga, pågår det här i en stad i Halland?
Har nämligen noterat att ett hus i grannskapet varit synnerligen utsatt av lokala småglin under sommaren. Det handlar om äppelkastning med mera
Nu ska jag försöka att vara så politiskt korrekt som möjligt, men dessa barn talar (åtminstone delvis) ett språk som härstammar från någonstans i mellanöstern. (Har själv hört dem samtala, eller gapa till varandra)

• Gilla
MichelleW
  • Laddar…
Hade själv ligistungar springande här som kastade saker i huset, stod på pass och när de kom tryckte jag av en fotoblixt modell XXL och de sprang som råttor. Annars springer de inne på tomten nattetid kan några plankor med rostig spik gömd under löven vara förvånansvärt effektiva, bara fantasin sätter gränser.
Sedan beror väl mycket på om barnen härstammar från de nordiska eller de mordiska länderna, att ha en hel klan mot sig är ingen avundsvärd upplevelse.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Varför skulle du det? Om dina ungar fortsätter kasta saker på en oskyldig granne trots tillsägelse så är det väl fullt naturligt att fösa iväg ungarna. Eller menar du att ingen annan än du får röra dina barn oavsett det är för att stävja ev slagsmål i skolan eller när din unge trakasserar någon?
du läste inte svaret va?

vad många som pratar om invandrare sverige hade mängder med våld innan vi ens hade invandrare slagsmål var ju otroligt vanligt i sverige i arbetsklass områden för som söderrmalm och majorna hade slagsmål dagligen och ingen sparng till polisen sen var det vanligt på landet att byar slogs med varandra äldre släktingar berättat mängder av storys om hur det var för vid dansbanor och skolor som slogs mot andra skolor

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K
B Bitterhetsakademin skrev:
Hade själv ligistungar springande här som kastade saker i huset, stod på pass och när de kom tryckte jag av en fotoblixt modell XXL och de sprang som råttor. Annars springer de inne på tomten nattetid kan några plankor med rostig spik gömd under löven vara förvånansvärt effektiva, bara fantasin sätter gränser.
Sedan beror väl mycket på om barnen härstammar från de nordiska eller de mordiska länderna, att ha en hel klan mot sig är ingen avundsvärd upplevelse.
M maria01 skrev:
vad många som pratar om invandrare sverige hade mängder med våld innan vi ens hade invandrare slagsmål var ju otroligt vanligt i sverige i arbetsklass områden för som söderrmalm och majorna hade slagsmål dagligen och ingen sparng till polisen sen var det vanligt på landet att byar slogs med varandra äldre släktingar berättat mängder av storys om hur det var för vid dansbanor och skolor som slogs mot andra skolor
Nu handlar ju detta om trakasserier, ungar som gör jävelstyg

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Yes det stämmer!
Problemet i dagens Sverige är att man skyller allting på invandrarna istället för att fokusera på problemet och vad dom behövs för att lösa problemet!
Om man är konflikträdd så är man körd..
Jag hade ett case själv där 20tal fick tillsägelse av mig och blev hotad. Som styrelsemedlem, fick jag gå den lagliga vägen o en skarp varning fick familjen om uppsägning.
Kom senare en 80årig gnällande om att jag hade hotat alla o hon är rädd för sitt liv.. 🫣

Man behöver inte vara otrevlig men man får inte vara konflikträdd.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
S Shaft1 skrev:
Yes det stämmer!
Problemet i dagens Sverige är att man skyller allting på invandrarna istället för att fokusera på problemet och vad dom behövs för att lösa problemet!
Om man är konflikträdd så är man körd..
Jag hade ett case själv där 20tal fick tillsägelse av mig och blev hotad. Som styrelsemedlem, fick jag gå den lagliga vägen o en skarp varning fick familjen om uppsägning.
Kom senare en 80årig gnällande om att jag hade hotat alla o hon är rädd för sitt liv.. 🫣

Man behöver inte vara otrevlig men man får inte vara konflikträdd.
Det går ju inte att gämföra. En bostadsrättsförening, anar jag.
TS har ju ingen sådan gräddfil. Inte heller har han varit konflikträdd. Tvärs om, faktiskt, men här verkar terroristernas övermakt vara total.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.