A Angryoldman skrev:
Hej .äger också ett myrsjöhus byggt 80 .har precis kommit ner från taket fly förbannad över att jag inte klarar av att öppna huven till fläkten.
Den gnisslar och jag hade tänkt ge den lite smörj. finns det något speciellt trick för att få av huven ? Har en exakt likadan som din . Med gångjärn och expand. Låsbeslag på framsidan . Den sitter som fastsvetsad.
mvh
Det ska bara vara att öppna. Kanske har den rostat fast i gångjärnen eller liknande.

• Gilla
Angryoldman
  • Laddar…
Hej.
Helt fantastiskt detta forumet står inför exakt samma problem så jag lyfter tråden igen. Hur fungerade denna lösningen och med den varvtalsregulatorn som är på bilden? För det är en steglös va?
mvh Patrik

P patrikj78 skrev:
Hej.
Helt fantastiskt detta forumet står inför exakt samma problem så jag lyfter tråden igen. Hur fungerade denna lösningen och med den varvtalsregulatorn som är på bilden? För det är en steglös va?
mvh Patrik
Bumpar också tråden några år senare.
Allt verkar fungera för mig när jag kör alla lägen på köksfläkten. Det susar i köksfläkten och öven på taket. Men när jag inte har några knappar intryckta så snurrar ingenting. Inte på taket och inte i köksfläkten. Som jag förstår det så ska takfläkten snurra i ett grundläge” hela tiden? Vem ska man prata med? Ang detta? Elektiker? Ventilationsfirma? Sotaren kanske? Jag har en franke opal allians fläkt med mekanisk frånluft.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.