Byggahus.se

Sitter inte kaklet fel?

  1. E
    Medlem Nivå 4
    Jag kan inte låta de göra det!
    Men vill inte att företaget sks bli friskrivet från ansvar om det blir en vattenskada.
    Vad gäller?
     
  2. TomasJor
    Medlem · Nivå 10
    Det är ju omöjligt för någon annan än företaget att svara på, fråga dom.
     
  3. E
    Medlem Nivå 4
    De är borrade. Ändrar det något?
     
  4. A
    Anonym
    Det är en onödig risk att göra hål i tätskiktet.
     
    • Svara
  5. E
    Medlem Nivå 4
    Risk för företaget, för det mesta.
     
  6. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Nja, för fastighetsägaren i längden.
    Ett klåparföretag är ju sällan kvar mer än något år eller 2.
     
  7. T
    Medlem Nivå 2
    -Då är det ju åt "rätt" håll ändå, ramen ligger under klinkern, hade det varit tvärt om så hade 5mm vatten blivit stående i duschen. Ser det inte för jävligt ut så är det inget problem.
     
  8. E
    Medlem Nivå 4
    Ja, fast det skall ligga på samma nivå helst.
    Troligen en miss från deras sida. Hade troligen sett bättre ut. Vad jag numera förstått är att denna bransch kan vara sådan.
     
  9. T
    Medlem Nivå 2
    Visst men med tanke på alla andra fel så är det en mindre grej...
     
  10. I
    Medlem · Nivå 8
    nej.
     
  11. I
    Medlem · Nivå 8
    Så här ligger det även till. Vi vet inget om vad du som kund sagt till dem etc. Vi ser tydligt att du har ett handfat till höger. De kan inte sätta duschväggen i det. Vi vet inte heller om det är du som kund som har sagt, jag köper väggen, ni monterar. Jag jobbar själv med kunder varje dag och ibland vill man bara skylla på andra, fast det är en själv som kund som skapar ett problem. Fick man flytta handfatet tex, om handfatet flyttas, finns det i sin tur annat som är ivägen. Bara för att du säger att du köpt en 80-90 hörna, så betyder det inte att den passar. Och har man som hantverkare fått order om att den ska sättas hur fel det än kan tyckas så sätter man den. Självklart har man den dialog om det. Det viktigaste är dialog mellan kund och hantverkare. Men många sånna här trådar handlar till slut om att man bara vill gnälla på precis allt.
    Ibland med rätta ska det tilläggas. Men all info måste såklart belysas.
     
  12. E
    Medlem Nivå 4
    Just dialogen var ju problematiskt. De kunde ingen svenska och engelskan funkade väldigt begränsat. Man förstår inte hur pass viktig kommunikationen är förrän den inte funkar. Jag tejpade därför upp exakt var allt skulle sitta, allt förutom den andra duschdörren som blev fel...Att lova svensktalande hantverkare skulle kunna vara något som byggfirmor lyfter fram i sin marknadsföring i de fall som det stämmer.
    Jag tycker synd om hantverkare som får slita i dåliga arbetsmiljöer, ville bara få det sagt.