5 069 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Slagskruvdragare - bitsen sitter inte fast i maskinen
Hej,
Jag köpte denna häromdagen:
https://www.maskinonline.se/product...fMAbC37HyjjCnA-WvrFaGMoyr-sMXG1hoCergQAvD_BwE
Jag har kopplat på min vanliga torx bits, storlek 2 och 3, men när jag skruver så fastnar bitsen ofta i skruven eller faller helt enkelt bara av när man går omkring med slagskruvdragaren.
De bits jag har är sådana man fått med i skruvaskar och köpt på byggmax. Köpte idag även ett paket Luna bits - impact use, som känns lite mer rejäla men det är samma sak med dem!
Det känns som jag missat något! Har googlat en stund men blev inte klokare så jag ställer en fråga här!
Tacksam för svar av en amatör
Jag köpte denna häromdagen:
https://www.maskinonline.se/product...fMAbC37HyjjCnA-WvrFaGMoyr-sMXG1hoCergQAvD_BwE
Jag har kopplat på min vanliga torx bits, storlek 2 och 3, men när jag skruver så fastnar bitsen ofta i skruven eller faller helt enkelt bara av när man går omkring med slagskruvdragaren.
De bits jag har är sådana man fått med i skruvaskar och köpt på byggmax. Köpte idag även ett paket Luna bits - impact use, som känns lite mer rejäla men det är samma sak med dem!
Det känns som jag missat något! Har googlat en stund men blev inte klokare så jag ställer en fråga här!
Tacksam för svar av en amatör
useless skrev:
Absolut det gör jag!Isakare skrev:
Ja, de är längre, därför jag köpte dem, men de sitter dåligt ändå. =(L Lilllen skrev:
Den sitter i praktiken inte fast alls utan jag kan röra på bitsen helt obehindrat
Hade du köpt en bättre skruvknack, hade du sluppit dra ut kragen för att få in bitsen och även haft dina nuvarande bits suttit fast. DeWalts chuck tex.
Det är galet att det säljs ¼ tums hexchuck, som inte har denna funktion. Har funnits sedan minst fem år hos DeWalt.
Det är galet att det säljs ¼ tums hexchuck, som inte har denna funktion. Har funnits sedan minst fem år hos DeWalt.
Hitachi/Hikoki och Makitas som fungerar på samma sätt där man drar fram en ring håller längre än DeWalts med snabbfäste.S Sernando skrev:
Jag vet, för vi har alla märkena på firman.
Ingen Hitachi eller Makita har gått sönder, men flera DeWalt.
Älsta Makitan är från 2010 och chucken funkar fin än.
En normal dag byter jag nog bits 50 gånger och drar ett par hundra skruv, mest självborrande och gängpress i stål och rostfritt.
Chefen gjorde missen att köpa DeWalt maskiner åt 2 nyanställda för 5 år sen, allt är sopslut idag, flera redan utbytta.
Sämsta är att deras slagskruvdragare är sämre att skruva med, även när de är nya.
Den saknar finliret som Hikoki och framförallt Makita har.
Men drar man bara träskruv i altanplakor för hobbybruk funkar de.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer