100 581 läst ·
105 svar
101k läst
105 svar
Sista gången handlat på Bauhaus!
Personligen måste jag säga att jag gillar Hornbach mer och mer. För mig går det lika bra att åka till Sundbyberg som Upplands Väsby när bilen väl är igång och rullar. Prismässigt, tycker jag med magkänsla, att priserna är lägre på Hornbach för samma varor. Ta tex elprodukter från Schneider, mycket bättre pris på Hornbach. Även andra saker jag behövt. (tvättställ, rörmokeri, färg mm) har varit billigare när jag kollatFarstatjej90 skrev:
Tycker faktiskt detta väldigt väl faller inom deras begränsning "Erbjudanden som marknadsförs som "begränsat antal eller utförsäljning". Står det max en per person så är det absolut att betraktas om begränsat antal. Var inte arg på Bauhaus, för att du inte tolkat in reglerna till 100%E Et1975 skrev:Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).
Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.
På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.
Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.
Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. [länk]
Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!
Köp av Motonet och var glad för ett fantastiskt bra, men"begränsat antal" pris.
Har aldrig haft problem med Bauhaus lågprisagaranti. Tycker faktiskt de är en av de bättre av lågprisfirmorna. Med både bra utbud och bra priser rent generellt.
Måste vara olika förfarande på olika varuhus. Har köpt flera gånger i Göteborg, där de fått korrigera priset innan köpet. Sen är det ju lite kö ibland även för det.Dan_Johansson skrev:
Jag har bara försökt prismatcha på Bauhaus en gång, och då var jag tvungen att köpa saken och sen stå i kön till deras kundtjänst för att få mellanskillnaden tillbaka. Det tog mer än en timme bara att komma fram i kön, så sen dess kollar jag inte ens pris när jag handlar där. (Vilket jag enbart gör om det jag behöver inte finns någon annanstans. Senste exemplet; 160mm 90 grader ventilationsböj)
Hornbach löser prismatchningen innan köp, och det är aldrig något gnäll.
Generellt har jag upplevt Hornbachs personal som kunnigare också. Men det kan ju bero på tur också. Däremot är Hornbach betydligt bättre på kundservice.K krambriw skrev:Personligen måste jag säga att jag gillar Hornbach mer och mer. För mig går det lika bra att åka till Sundbyberg som Upplands Väsby när bilen väl är igång och rullar. Prismässigt, tycker jag med magkänsla, att priserna är lägre på Hornbach för samma varor. Ta tex elprodukter från Schneider, mycket bättre pris på Hornbach. Även andra saker jag behövt. (tvättställ, rörmokeri, färg mm) har varit billigare när jag kollat
Är inte arg på Bauhaus, kan bara konstatera att vi inte kommer att göra några affärer med varandra i framtiden. En billigt lärd läxa! 🙂M mojjen skrev:Tycker faktiskt detta väldigt väl faller inom deras begränsning "Erbjudanden som marknadsförs som "begränsat antal eller utförsäljning". Står det max en per person så är det absolut att betraktas om begränsat antal. Var inte arg på Bauhaus, för att du inte tolkat in reglerna till 100%
Köp av Motonet och var glad för ett fantastiskt bra, men"begränsat antal" pris.
Har aldrig haft problem med Bauhaus lågprisagaranti. Tycker faktiskt de är en av de bättre av lågprisfirmorna. Med både bra utbud och bra priser rent generellt.
Om jag istället köpt en värmepump, pool eller annan dyrare produkt på Bauhaus som havererat under garantiperioden och dom agerat på likartat sätt när man åberopar deras garantier skulle ha stört min nattsömn mera…
(Motonet hade ingen utförsäljning och det marknadsfördes inte på något sätt som att det fanns ett begränsat antal.)
Du verkar ha råkat ut för någon mindre kunnig medarbetare.
Alldeles oavsett om jag hade haft för avsikt att handla där igen eller inte hade jag skickat ett mail till kundtjänst och bett om en förklaring av agerandet och vad de i så fall menar med "Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser."
Själv har jag bara använt prisgarantin någon enstaka gång på Bauhaus men den gången det verkligen gjorde skillnad fungerade det hur bra som helst. Skulle måla om huset och spanat in en rullställning som fanns där. När jag ska till att handla noterar jag att den är några kronor (verkligen enstaka kronor) billigare hos Jula.
Meddelar kundtjänst (via mail eftersom jag handlade online) och fick det godkänt med vändande post, tog inte många minuter om jag minns rätt. Fick tillbaka pengarna någon dag senare (som det brukar vara vid återköp mm.), allt frid och fröjd!
Av en slump upptäckte jag någon vecka senare att den nu fanns ännu billigare på just Jula. Ställningen jag köpte bestod av 5 olika delar/paket som köptes var för sig. Varje paket var nu mellan typ 300 och 1000 kr billigare.
Mailade in detta till kundtjänst igen och fick än en gång det hela godkänt med vändande mail.
Istället för närmare 17k fick jag hela rasket för knappa 13k.
Det ser man ju ibland, om än inte så ofta nu för tiden, att det i reklambladet står just "begränsat antal" vid en vara med extra lågt rabatterat pris.
Alldeles oavsett om jag hade haft för avsikt att handla där igen eller inte hade jag skickat ett mail till kundtjänst och bett om en förklaring av agerandet och vad de i så fall menar med "Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser."
Själv har jag bara använt prisgarantin någon enstaka gång på Bauhaus men den gången det verkligen gjorde skillnad fungerade det hur bra som helst. Skulle måla om huset och spanat in en rullställning som fanns där. När jag ska till att handla noterar jag att den är några kronor (verkligen enstaka kronor) billigare hos Jula.
Meddelar kundtjänst (via mail eftersom jag handlade online) och fick det godkänt med vändande post, tog inte många minuter om jag minns rätt. Fick tillbaka pengarna någon dag senare (som det brukar vara vid återköp mm.), allt frid och fröjd!
Av en slump upptäckte jag någon vecka senare att den nu fanns ännu billigare på just Jula. Ställningen jag köpte bestod av 5 olika delar/paket som köptes var för sig. Varje paket var nu mellan typ 300 och 1000 kr billigare.
Mailade in detta till kundtjänst igen och fick än en gång det hela godkänt med vändande mail.
Istället för närmare 17k fick jag hela rasket för knappa 13k.
Det beror ju helt klart på vad man menar med begränsat antal. Jag tolkar det alla dagar i veckan som att butiken har ett (och kommunicerat) begränsat antal ( =klart färre än normalt) till försäljning, inte hur många man som kund får köpa.M mojjen skrev:
Det ser man ju ibland, om än inte så ofta nu för tiden, att det i reklambladet står just "begränsat antal" vid en vara med extra lågt rabatterat pris.
Det är inte okej - men upplevelsen av Bauhaus kan vara värre 😆 Jag skulle måla om garagegolvet och bokade en golvslip på Bauhaus för upphämtning en fredag kväll. Förberedde genom att lyfta ut ALLT från garaget och åkte därefter för att hämta golvslipen. Väl på plats började de med att tydligt informera mig om att återlämning efter avtalad hyrestid skulle stå mig dyrt! Sedan drog de fram golvslipmaskinen och började leta sandpapper.....letade och letade... efter en väldigt lång stund fick jag maskinen, sandpapper och lite olika delar med mig. Ute på parkeringen tog det 3 sekunder att köra konstatera att sakerna omöjligen kunde vara till rätt maskin. Åter i butiken så konstaterade personalen, efter ytterligare försök att hitta några sandpapper, att de inte hade några....inte ens ett....oavsett grovlek....E Et1975 skrev:Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).
Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.
På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.
Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.
Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. [länk]
Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!
Eftersom det var fredag kväll och alla andra uthyrare har stängt på helgen så var alternativet att slipa golvet liggandes på knä med slipmaskin eller packa in ALLT i garaget igen....
Det blev att sitta på knä och slipa golvet....Tack Bauhaus....
Fast det är ganska tydligt att det är begränsat till en produkt per person…E Et1975 skrev:
Sen kan man ju hårddra det till vad den ordalydelsen egentligen har för intention. Max en produkt per person och köptillfälle är knappast en begränsning i praktiken, då det skulle kunna innebära att de måste kränga 10 miljoner kompressorer. Så intentionen med begränsat antal är snarare om en butik har 10 exemplar som de säljer ut med bra rabatt
Ja, folk får handla vart man vill.
Personligen vill jag som konsument inte ägna mig åt hårklyverier eller göra analyser för att reda ut vilken intention butikens ordalydelse har.
Lovar butiken en garanti ska butiken också stå för den. Mitt förtroende är förbrukat för Bauhaus i allmänhet och Umeåbutiken i synnerhet.
Personligen vill jag som konsument inte ägna mig åt hårklyverier eller göra analyser för att reda ut vilken intention butikens ordalydelse har.
Lovar butiken en garanti ska butiken också stå för den. Mitt förtroende är förbrukat för Bauhaus i allmänhet och Umeåbutiken i synnerhet.
Jag får nog säga att jag har en annan bild av detta. Har alltid funkat för mig oavsett rea eller inte utan några problem.E Et1975 skrev:Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).
Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.
På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.
Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.
Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. [länk]
Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!
Den enda rimliga tolkningen av "begränsat antal" är naturligtvis om det är ett begränsat antal maskiner som säljs till det priset, t ex "de tio första kunderna får köpa <maskin> för 999:-".K kniv skrev:Fast det är ganska tydligt att det är begränsat till en produkt per person…
Sen kan man ju hårddra det till vad den ordalydelsen egentligen har för intention. Max en produkt per person och köptillfälle är knappast en begränsning i praktiken, då det skulle kunna innebära att de måste kränga 10 miljoner kompressorer. Så intentionen med begränsat antal är snarare om en butik har 10 exemplar som de säljer ut med bra rabatt
(F ö heter det hårdra, om det inte är metalltråd man pratar om. Om vi nu ändå ska prata om ord.)
När en köper alla i lager kallas det väl hoardra? 😬T tanaris skrev:
