263 300 läst ·
213 svar
263k läst
213 svar
Siemens diskmaskin felkod E15
det fungerar, googlade på det och första träffen var denna:M MagHam skrev:
- https://shop.byggahus.se/collections/epoxylim
Produkter som diskuteras: "epoxylim"
Epoxylim Gorilla
Härdar på 30 sekunder
116 kr inkl moms
Läs mer
Hej, har fått samma problem, hoppas du fortfarande är aktiv såhär många år senare, hur kom du åt att skölja kanalen?U Urban J A skrev:
Mvh jerry
Medlem
· Västra Götalands län
· 113 inlägg
Hej,Plupp 137805 skrev:
Absolut, ingen svår reparation men den verkar inte hålla för evigt. Gjorde nyligen den här reparationen för andra gången på min Siemens SN54M502EU/14 från oktober 2009 som saknade denna packning från fabrik. Sökte på Reparationssats pumplockspackning 12005744 i min mail och kan se att jag beställde den i september 2017 samt februari 2026. Så cirka 8 år verkar det hålla. Helt ovetenskapligt såklart.
Har en misstanke dock att senaste läckaget kan vara relaterat till att jag försökte vara duktig och ibland köra ett 70-gradersprogram med Finish diskmaskinsrengöring. När jag undersökte den trasiga packningen närmare så fanns det fukt och smuts inuti vilket tyder på att den spruckit pga något. Kan ju varit något litet vasst i diskmaskin eller värme, vet ej.
Nu kör den i alla fall igen och jag håller mig till Auto-programmet. Visserligen med det tråkiga e:24 felet men det är en annan historia...
Medlem
· Västra Götalands län
· 113 inlägg
Min iQ500 maskin beter sig lika dant.R Rolle85 skrev:
Visst, den har 8 år under bältet, så man kanske inte ska bli allt för förvånad.
Kan enbart köra 50 graders Eco program. 70 eller 45 graders programmet beter den sig lika som din med kod E15.