A adde_hjelm skrev:
Inte så konstigt att det läcker när listen sitter såhär... Nu ska man bara få den på plats igen...
den hade jag bytt den kommer hoppa bort igen
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
returen returen skrev:
den hade jag bytt den kommer hoppa bort igen
Tips på vart man kan beställa en ny?
 
Limma dit listen!
 
pacman42 pacman42 skrev:
Limma dit listen!
Tips på lim att använda?
 
Epoxilim bör fungera bra.
 
A adde_hjelm skrev:
Tips på vart man kan beställa en ny?
självklart skall du inte limma dit listen den du har , har svällt av diskmedel
du får söka på bosch/siemens e-shoper och med ditt enr så får du rätt i rätt läng och konsistens
 
pacman42 pacman42 skrev:
Epoxilim bör fungera bra.
Inte på en gummilist!
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
  • Haha
returen
  • Laddar…
U Urban J A skrev:
Hej

Ett kort lånat får youtube Precis ovanför killens finger finns en backventil som hos mig var igensatt. Jag sköljde via kanalen under med rengöringsmedel tills något hände.[bild]
Bilden kommer från [media]Om du vill träna din utrikiska :)
Hej, har fått samma problem, hoppas du fortfarande är aktiv såhär många år senare, hur kom du åt att skölja kanalen?

Mvh jerry
 
de är gummipackningen i botten som läcker, kolla inunder så ser du ett tråg där en flottör ligger
 
Plupp 137805 skrev:
Om man gjort rätt så läcker aldrig den nya silikonoringen igen! Dvs att man lokaliserat läckan från rätt ställe
Hej,
Absolut, ingen svår reparation men den verkar inte hålla för evigt. Gjorde nyligen den här reparationen för andra gången på min Siemens SN54M502EU/14 från oktober 2009 som saknade denna packning från fabrik. Sökte på Reparationssats pumplockspackning 12005744 i min mail och kan se att jag beställde den i september 2017 samt februari 2026. Så cirka 8 år verkar det hålla. Helt ovetenskapligt såklart. :)

Har en misstanke dock att senaste läckaget kan vara relaterat till att jag försökte vara duktig och ibland köra ett 70-gradersprogram med Finish diskmaskinsrengöring. När jag undersökte den trasiga packningen närmare så fanns det fukt och smuts inuti vilket tyder på att den spruckit pga något. Kan ju varit något litet vasst i diskmaskin eller värme, vet ej.
Nu kör den i alla fall igen och jag håller mig till Auto-programmet. Visserligen med det tråkiga e:24 felet men det är en annan historia...
 
När mim andra packning gick sönder kastade jag ut maskinen. En vattenläcka kan kosta avsevärt mycket mer än en ny diskmaskin.
Siemensen flög ut genom dörren!
 
R Rolle85 skrev:
När mim andra packning gick sönder kastade jag ut maskinen. En vattenläcka kan kosta avsevärt mycket mer än en ny diskmaskin.
Siemensen flög ut genom dörren!
Skulle man ju velat sett! :)
Antagligen helt rätt beslut. Om inte annat sover man bättre.
 
Siemens/Bosch borde återkallat alla dessa maskiner med tanke på vilket problem man installerat åt kunden med läckande maskiner på löpande band…
 
  • Haha
Bill Algö
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Siemens/Bosch borde återkallat alla dessa maskiner med tanke på vilket problem man installerat åt kunden med läckande maskiner på löpande band…
Min iQ500 maskin beter sig lika dant.
Visst, den har 8 år under bältet, så man kanske inte ska bli allt för förvånad.
Kan enbart köra 50 graders Eco program. 70 eller 45 graders programmet beter den sig lika som din med kod E15.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.