Nissens Nissens skrev:
Ja, du tycker det, och det får du självklart göra. Det är ju en subjektiv bedömning, och jag har en helt annan (som betalat sig väldigt bra).
Pratar du om produkterna nu? Eller har du hakat upp dig på aktiekursen nu igen?
Nissens Nissens skrev:
Som kuriosa har det börjat dyka upp i mäklarannonser att husen är försedda med Plejd som en highlight. Undrar när det kommer motsvarande för Shelly. 😊
Tja, det finns alla möjliga dumheter i mäklarannonser.

• Älska
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Jag har en Shelly 2.5, ser att den är 50 grader, sitter i ett pannrum där det kanske är max 20 grader, sitter förvisso i en kapsling men locket är borttaget.
Är det inte ganska så varmt för en enhet som bara är inkopplad, har inte kört den på länge nu

nino nino skrev:
Jag har en Shelly 2.5, ser att den är 50 grader, sitter i ett pannrum där det kanske är max 20 grader, sitter förvisso i en kapsling men locket är borttaget.
Är det inte ganska så varmt för en enhet som bara är inkopplad, har inte kört den på länge nu
Det låter som mycket? Mina Shelly som sitter i stängda dosor inomhus ligger runt 30-35 grader.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det låter som mycket? Mina Shelly som sitter i stängda dosor inomhus ligger runt 30-35 grader.
Ja jag tycker det jag med...
Att dom får upp lite i temp när dom används köper jag så klart men nu har dom inte varit använda på säkert 6mån

nino nino skrev:
nino nino skrev:
Att dom får upp lite i temp när dom används köper jag så klart men nu har dom inte varit använda på säkert 6mån
Jag fattar nog inte riktigt. Är den inkopplad så är den väl i drift? Eller kan man stänga av en inkopplad Shelly?

Alfredo Alfredo skrev:
Jag fattar nog inte riktigt. Är den inkopplad så är den väl i drift? Eller kan man stänga av en inkopplad Shelly?
Nej helt rätt, den är ju igång men den används inte.
Jag använder den för att styra en shunt motor, kör jag motorn i 20sek så går tempen upp i Shellyn.
Men "tomgångs temperaturen" är ju 50grader och använder jag den så går den upp i 55-60grader

Många som använder just 2.5 som styrning för rullgardiner eller markiser

nino nino skrev:
Men "tomgångs temperaturen" är ju 50grader och använder jag den så går den upp i 55-60grader
Det låter som något är glapp? Temperatur ska inte stiga 10 grader för att det går lite ström till shunten .

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är eco-läget aktiverat? De blir rätt varma annars.

Eco är aktiverat

Tog siffrorna ut luften, kanske inte är så mycket men vet att den ökar i temp iaf

Den har alltid varit varm, den har till och med startat om pga överhettning vill jag mena.
Får kolla över alla anslutningar men tror inte att det är glappt nånstans

nino nino skrev:
Låter inte helt olikt temperaturerna på mina 2.5, ca 40 grader om utgångarna är av, ca 55 om de är på. Antagligen drar det lite kallt genom kanalisationen så här års för jag vill minnas att de blir lite varmare sommartid.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.