421 230 läst ·
2 859 svar
421k läst
2,9k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Pratar du om produkterna nu? Eller har du hakat upp dig på aktiekursen nu igen?Nissens skrev:
Tja, det finns alla möjliga dumheter i mäklarannonser.Nissens skrev:
Jag har en Shelly 2.5, ser att den är 50 grader, sitter i ett pannrum där det kanske är max 20 grader, sitter förvisso i en kapsling men locket är borttaget.
Är det inte ganska så varmt för en enhet som bara är inkopplad, har inte kört den på länge nu
Är det inte ganska så varmt för en enhet som bara är inkopplad, har inte kört den på länge nu
Det låter som mycket? Mina Shelly som sitter i stängda dosor inomhus ligger runt 30-35 grader.nino skrev:
nino skrev:
Jag fattar nog inte riktigt. Är den inkopplad så är den väl i drift? Eller kan man stänga av en inkopplad Shelly?nino skrev:
Nej helt rätt, den är ju igång men den används inte.Alfredo skrev:
Jag använder den för att styra en shunt motor, kör jag motorn i 20sek så går tempen upp i Shellyn.
Men "tomgångs temperaturen" är ju 50grader och använder jag den så går den upp i 55-60grader
Många som använder just 2.5 som styrning för rullgardiner eller markiser
Eco är aktiverat
Tog siffrorna ut luften, kanske inte är så mycket men vet att den ökar i temp iaf
Den har alltid varit varm, den har till och med startat om pga överhettning vill jag mena.
Får kolla över alla anslutningar men tror inte att det är glappt nånstans
Tog siffrorna ut luften, kanske inte är så mycket men vet att den ökar i temp iaf
Den har alltid varit varm, den har till och med startat om pga överhettning vill jag mena.
Får kolla över alla anslutningar men tror inte att det är glappt nånstans
Låter inte helt olikt temperaturerna på mina 2.5, ca 40 grader om utgångarna är av, ca 55 om de är på. Antagligen drar det lite kallt genom kanalisationen så här års för jag vill minnas att de blir lite varmare sommartid.nino skrev:
Klicka här för att svara