fatsug fatsug skrev:
Ha! Helt sjukt. Men det funkar faktiskt. Stabil och fin signal med mitt lilla chat-GPT-designade lågpassfilter.
[bild]
En konding?

fatsug fatsug skrev:
Ha! Helt sjukt. Men det funkar faktiskt. Stabil och fin signal med mitt lilla chat-GPT-designade lågpassfilter.
[bild]
Är det en Fjäråskupan spinal tap edition du köpt?

• Haha
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
En konding?
Ja (1uF) och ett motstånd (10kOhm). Jag kan absolut ingenting om elektronik så det kändes bisarrt att bara ens beställa komponenterna ifråga.

• Älska
  • Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
S sprucetwig skrev:
Är det en Fjäråskupan spinal tap edition du köpt?
Säkerligen

fatsug fatsug skrev:
Ja (1uF) och ett motstånd (10kOhm). Jag kan absolut ingenting om elektronik så det kändes bisarrt att bara ens beställa komponenterna ifråga.
Bra jobbat!

• Gilla
fatsug
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Men det funkar faktiskt.
Tänker du ta patent på konstruktionen eller varför döljer du komponenterna? 🤔😉😂🤓

Röda och svarta kablar kopplade till ett experimentbräde med dolda komponenter i bakgrunden.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tänker du ta patent på konstruktionen eller varför döljer du komponenterna? 🤔😉😂🤓

[bild]
Haha, mer en fråga om tanklöshet eller kanske blev jag lite ivrig över att det funkade så bra. Fixar en ny bild om ett ögonblick.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Haha, mer en fråga om tanklöshet eller kanske blev jag lite ivrig över att det funkade så bra. Fixar en ny bild om ett ögonblick.
Jag tror du gömt en fluxkondensator bakom testpinnarna. 😇

fatsug fatsug skrev:
Säkerligen
Skämt åsido, borde det inte vara 10 volt som mest?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
S sprucetwig skrev:
Skämt åsido, borde det inte vara 10 volt som mest?
Jo, så är det. Till min stora irritation. Har beställt fler resistorer så att jag kan bygga en "voltage divider" också. Men det känns som en barnlek!

fatsug fatsug skrev:
Jo, så är det. Till min stora irritation. Har beställt fler resistorer så att jag kan bygga en "voltage divider" också. Men det känns som en barnlek!
Men konstigt att de kallar det 0-10V när det är 0-12V..

fatsug fatsug skrev:
Rent tekniskt borde det inte spela någon roll om den går till 10 eller 12 Volt.

useless useless skrev:
Rent tekniskt borde det inte spela någon roll om den går till 10 eller 12 Volt.
Så är det kanske men tyvärr lyckas inte Shelly-pucken läsa av signalen över 10v så det funkade inte riktigt som tänkt.

fatsug fatsug skrev:
Så är det kanske men tyvärr lyckas inte Shelly-pucken läsa av signalen över 10v så det funkade inte riktigt som tänkt.
Räcker det inte om den lyckas läsa av 0-10 Volt?

useless useless skrev:
Räcker det inte om den lyckas läsa av 0-10 Volt?
Det kan man ju tycka, men Shellyn returnerar ett felvärde när man vrider upp fläktreglaget i maxläget. Och nu är jag ju igång med ELEKTRONIK så det är ju bara att fortsätta. 🤷‍♂️

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.