Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Jodå, det ser ut att sticka ut en skruv från andra sidan i kortlingen nere till höger den har inte träffat en slang, ett rätt.Mikael_L skrev:
Och det ser ut att gå en knippe med slangar till vänster som bara passerar, bortsett från att de kanske är av usel kvalitet, så passerar de ganska snyggt.
Själv skulle jag inte våga hempula en sådan knippe med slang, utan att fundera över reglerna för anhopning, som jag inte har koll på. Undrar vad det blir för reaktion om man ringer till den där byggaren och ber att han skickar beräkningarna om kabelanhopning som han förhoppningsvis har utfört....
Den där skarven med eltejp, låg den alltså så där utan dosa, bara inne i väggen? Vore kul att veta hur den är ihopkopplad innanför tejpen. Om den bara är tvinnad utan någon klämma så duger den kanske som telefonledning men inte att köra ström i.
Visst var det väl ett Borohus?
FIna hantverk av den hustillverkaren.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Byggarens reaktion blir nog det vanliga: Det är ett nytt sätt att jobba som ännu inte kommit till Sverige....hempularen skrev:Jodå, det ser ut att sticka ut en skruv från andra sidan i kortlingen nere till höger den har inte träffat en slang, ett rätt.
Och det ser ut att gå en knippe med slangar till vänster som bara passerar, bortsett från att de kanske är av usel kvalitet, så passerar de ganska snyggt.
Själv skulle jag inte våga hempula en sådan knippe med slang, utan att fundera över reglerna för anhopning, som jag inte har koll på. Undrar vad det blir för reaktion om man ringer till den där byggaren och ber att han skickar beräkningarna om kabelanhopning som han förhoppningsvis har utfört....
Den där skarven med eltejp, låg den alltså så där utan dosa, bara inne i väggen? Vore kul att veta hur den är ihopkopplad innanför tejpen. Om den bara är tvinnad utan någon klämma så duger den kanske som telefonledning men inte att köra ström i.
Visst var det väl ett Borohus?
FIna hantverk av den hustillverkaren.
Jepp ett Borohus ;-)
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Det kanske stämmer att kabeln inte är inkopplad, men vad gör den då i en tidigare stängd vägg?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden