Nej, så ska det inte se ut. Ytterhöljet på kablarna får inte skalas utanför kopplingsdosan. Dessutom ska kablarna vara ordenligt fastsatta och så ser det inte ut att vara (men det är lite svårt att se på bilderna)
Men är hantverkarna klara då? Du skriver att det "åtgärdas" ?
Men är hantverkarna klara då? Du skriver att det "åtgärdas" ?
Jag skulle inte ha haft något emot lite finare böjar på slangarna heller inför den dagen det blir aktuellt med omdragning, men din elektriker har väl lärt sig knepen på hur man drar om i snäva böjar och tycker att sånt där är ok...
Den som gjorde arbetet är ingen elektriker utan fuskbyggaren som kallade sig för entreprenör.Bjurran skrev:
Men jag antar att den elfirma som Gar-bo valt åtgärdar detta.
Det skulle jag också, men det är ju inte ett "fel" i den bemärkelsen.Bjurran skrev:
För övrigt så ser det ut som slangen som kommer från höger (syns bäst i övre bilden) innehåller ledare som går in i dosan utifrån och inte i anslutningarna på dosan på sidan så som det skall utföras.
Jo! Ett rätt finns...
Den som gjort det där har i alla fall inte dragit EKK'n i en vattenledning och det är ju alltid en start.
Vem vet, det kanske kunde setts som en kreativ lösning på varmvatten eller nåt.
Kort sagt skall det där göras om och av behörig elfirma, kolla med Gar-Bo om de ersätter en elbesiktning med.
/Kent
Den som gjort det där har i alla fall inte dragit EKK'n i en vattenledning och det är ju alltid en start.
Vem vet, det kanske kunde setts som en kreativ lösning på varmvatten eller nåt.
Kort sagt skall det där göras om och av behörig elfirma, kolla med Gar-Bo om de ersätter en elbesiktning med.
/Kent
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Billig skitslang dessutom så det är väl frågan om det hade gått att byta trådarna även om det varit bra böjar...
Råkade på en slang för någon dag sen. Den kunde man dra isär och ihop som ett dragspel. Lite roligt att leka med, men inte särskilt praktiskt. Såg ut ungefär som den på bilden (ej, den gula).
//Patrik
Råkade på en slang för någon dag sen. Den kunde man dra isär och ihop som ett dragspel. Lite roligt att leka med, men inte särskilt praktiskt. Såg ut ungefär som den på bilden (ej, den gula).
//Patrik
ser ju jätte fackmannamässigt ut.............eller inte