Bilden tillhör ena väggen i ett av badrummen som åtgärdas,sladdarna ligger ganska nära vattenledningar men ändå så är de lösa.

IMG_0570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• IMG_0569.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, så ska det inte se ut. Ytterhöljet på kablarna får inte skalas utanför kopplingsdosan. Dessutom ska kablarna vara ordenligt fastsatta och så ser det inte ut att vara (men det är lite svårt att se på bilderna)

Men är hantverkarna klara då? Du skriver att det "åtgärdas" ?

Jo,de blev klara 2009!
Badrummet har rivits ner eftersom vårt hus är ett försäkringsärende hos Gar-bo.
När plattsättaren rev ner kaklet så hittades detta samt en massa kopplingar inne i väggarna(vattenledningar).

OK, då kan ni föra på brister i elarbeten på listan också tyvärr. :(

Blir så trött eftersom felen tar aldrig slut!!!!

Tack för dina svar Mexitegel:thumbup:

Jag skulle inte ha haft något emot lite finare böjar på slangarna heller inför den dagen det blir aktuellt med omdragning, men din elektriker har väl lärt sig knepen på hur man drar om i snäva böjar och tycker att sånt där är ok...

Bjurran skrev:
Jag skulle inte ha haft något emot lite finare böjar på slangarna heller inför den dagen det blir aktuellt med omdragning, men din elektriker har väl lärt sig knepen på hur man drar om i snäva böjar och tycker att sånt där är ok...
Den som gjorde arbetet är ingen elektriker utan fuskbyggaren som kallade sig för entreprenör.
Men jag antar att den elfirma som Gar-bo valt åtgärdar detta.

Bjurran skrev:
Det skulle jag också, men det är ju inte ett "fel" i den bemärkelsen.

För övrigt så ser det ut som slangen som kommer från höger (syns bäst i övre bilden) innehåller ledare som går in i dosan utifrån och inte i anslutningarna på dosan på sidan så som det skall utföras.

Efter allt man läst om huset funderar man ju på om det inte vore både enklast och billigast att bara slå ner huset och börja om ;)

BiFuel skrev:
Efter allt man läst om huset funderar man ju på om det inte vore både enklast och billigast att bara slå ner huset och börja om ;)
Ha ha det tycker vi också men Gar-bo vägrar och är frikostig med garantier :rolleyes:

Mikael_L
Isabel76 skrev:
Bilden tillhör ena väggen i ett av badrummen som åtgärdas,sladdarna ligger ganska nära vattenledningar men ändå så är de lösa.

[bild]
Finn fem RÄTT

Svar: Det finns inget rätt alls ....

Jo! Ett rätt finns...
Den som gjort det där har i alla fall inte dragit EKK'n i en vattenledning och det är ju alltid en start.
Vem vet, det kanske kunde setts som en kreativ lösning på varmvatten eller nåt.

Kort sagt skall det där göras om och av behörig elfirma, kolla med Gar-Bo om de ersätter en elbesiktning med.
/Kent

Billig skitslang dessutom så det är väl frågan om det hade gått att byta trådarna även om det varit bra böjar...

Råkade på en slang för någon dag sen. Den kunde man dra isär och ihop som ett dragspel. Lite roligt att leka med, men inte särskilt praktiskt. Såg ut ungefär som den på bilden (ej, den gula).

//Patrik

ser ju jätte fackmannamässigt ut.............eller inte :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.