Vi har en nybyggd mur från Benders och locken som avslutar muren har en skåra. Skåran syns tydligt som hål och förstör hela intrycket.

Jag har varit i kontakt med Benders som föreslår att jag ska fylla i skåran med svart spackel 🤬

Vad kan jag göra för att lösa situationen? Locken är inte limmade så jag kan enkelt byta till andra. Just nu skulle jag vilja riva hela bygget och bygga upp med mur från annan leverantör men så mycket pengar har jag inte.

Stenarna har helt olika färg när de är torra respektive fuktiga så fyller jag i skåran så måste det materialet också bete sig så.

Behöver verkligen er hjälp 🙏

• Grå mursten från Benders med en skåra i locket synlig, står mot en bakgrund av tegelvägg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd mur och trappa av gråa betongblock från Benders, med synliga skåror och färgvariation i torrt och fuktigt tillstånd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ant.U
  • Laddar…
abc789 abc789 skrev:
Stenarna har helt olika färg när de är torra respektive fuktiga så fyller jag i skåran så måste det materialet också bete sig så.
Så länge allt är enhetligt så kommer det att se "bra ut", även om alla skåror får en annan ton eller färg.
Det som jag tänker på, är om du skulle kunna använda utomhus fog.
Alltså klinkersfog i en väldigt mörk grå eller t.o.m svart.

PS. Alla cementbaserade produkter blir mörkare blöta = din mur & även fog.

• Gilla
Tobbex57 och 4 till
  • Laddar…
Det där kommer du inte se efter ett tag.

• Gilla
Lars Nilsson7006 och 8 till
  • Laddar…
Davidbagare
Sätt små lampor i varje hål😉

• Gilla
Sukros och 7 till
  • Laddar…
Vet inte om det är perspektivet på bilden, men jag skulle störa mig betydligt mer på att den översta stenen sitter snett på första bilden 🫣

• Gilla
  • Wow
MichelleW och 22 till
  • Laddar…
Eller om man kan borra/såga/slipa på ett annat lock så man får damm därifrån, sen blanda dammet med cement eller dylikt och lägga på

• Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
De har inte satt stenarna åt "fel håll"? Ser ut som att brottytan är utåt, fasningarna på kanterna saknas

• Gilla
AnneKerstin och 3 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det där kommer du inte se efter ett tag.
Det blev klart i oktober och jag stör mig mer för varje dag, så tror tyvärr inte det kommer gå över

Karl.s Karl.s skrev:
De har inte satt stenarna åt "fel håll"? Ser ut som att brottytan är utåt, fasningarna på kanterna saknas
Skåran gör över hela locket, vi behöver kapa en del lock och gjorde då en skrovlig yta för att matcha muren och för att skåran syndes mindre, vi testade även att kapa med en slät yta.

Jag tycker liksom många andra att det inte stör… men i ditt fall skulle jag nog satsa på ett antracitfärgat fogbruk för utomhusbruk för att täppa igen hålen.

• Gilla
Langos och 1 till
  • Laddar…
E Erik9005 skrev:
Eller om man kan borra/såga/slipa på ett annat lock så man får damm därifrån, sen blanda dammet med cement eller dylikt och lägga på
Exakt det här tänkte jag också, krossa en del av en sten som blev över och blanda i nåt bindemedel och påför sedan!

• Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Jag röstar för att riva hela bygget och göra om med en annan sten. Här har vi ingen plats för fattiga.
Som vi vet finns det inga genvägar till det perfekta ljuder. Med monsterpaketet från Dennis Brunby Hifi så kommer man direkt att glömma bort livets alla problem

(Skämt åsido, Jag skulle som sagt nog ragera mer på att det ser snett lagt ut ...)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Chonguis och 17 till
  • Laddar…
Davidbagare
Appendix Appendix skrev:
Jag röstar för att riva hela bygget och göra om med en annan sten. Här har vi ingen plats för fattiga.
Som vi vet finns det inga genvägar till det perfekta ljuder. Med monsterpaketet från Dennis Brunby Hifi så kommer man direkt att glömma bort livets alla problem

(Skämt åsido, Jag skulle som sagt nog ragera mer på att det ser snett lagt ut ...)
Nu är det fredag och efter 19, så nu ska folk med lite dåligt omdöme (läs: dåligt ölsinne) börja skriva sina kommentarer som ingen ens bett om.
Du kanske kan zooma in bilderna och hitta fler saker du skulle störa dig på utöver det som TS vill diskutera? Kränklimanga på vettja

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Johan Sangell och 3 till
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Nu är det fredag och efter 19, så nu ska folk med lite dåligt omdöme (läs: dåligt ölsinne) börja skriva sina kommentarer som ingen ens bett om.
Du kanske kan zooma in bilderna och hitta fler saker du skulle störa dig på utöver det som TS vill diskutera? Kränklimanga på vettja
Hört talas om ironi?

Själv hade jag inte stört mig på den där skåran ens. Perfekt att lägga en kabel till någon lampa tex.
Frän trapp och mur.

• Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
JK87 JK87 skrev:
Hört talas om ironi?

Själv hade jag inte stört mig på den där skåran ens. Perfekt att lägga en kabel till någon lampa tex.
Frän trapp och mur.
Första stycket är absolut ironi, men vart är ironin i andra stycket?
Om någon är missnöjd med en detalj i ett bygge så ser iallafall inte jag anledningen till varför man ska påpeka andra saker han borde störa sig på istället. Men det gör du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.