14 802 läst ·
40 svar
15k läst
40 svar
Benders mur har fula hål i locken - hur löser jag det?
Vi har en nybyggd mur från Benders och locken som avslutar muren har en skåra. Skåran syns tydligt som hål och förstör hela intrycket.
Jag har varit i kontakt med Benders som föreslår att jag ska fylla i skåran med svart spackel 🤬
Vad kan jag göra för att lösa situationen? Locken är inte limmade så jag kan enkelt byta till andra. Just nu skulle jag vilja riva hela bygget och bygga upp med mur från annan leverantör men så mycket pengar har jag inte.
Stenarna har helt olika färg när de är torra respektive fuktiga så fyller jag i skåran så måste det materialet också bete sig så.
Behöver verkligen er hjälp 🙏
Jag har varit i kontakt med Benders som föreslår att jag ska fylla i skåran med svart spackel 🤬
Vad kan jag göra för att lösa situationen? Locken är inte limmade så jag kan enkelt byta till andra. Just nu skulle jag vilja riva hela bygget och bygga upp med mur från annan leverantör men så mycket pengar har jag inte.
Stenarna har helt olika färg när de är torra respektive fuktiga så fyller jag i skåran så måste det materialet också bete sig så.
Behöver verkligen er hjälp 🙏
Så länge allt är enhetligt så kommer det att se "bra ut", även om alla skåror får en annan ton eller färg.abc789 skrev:
Det som jag tänker på, är om du skulle kunna använda utomhus fog.
Alltså klinkersfog i en väldigt mörk grå eller t.o.m svart.
PS. Alla cementbaserade produkter blir mörkare blöta = din mur & även fog.
Vet inte om det är perspektivet på bilden, men jag skulle störa mig betydligt mer på att den översta stenen sitter snett på första bilden 🫣
Skåran gör över hela locket, vi behöver kapa en del lock och gjorde då en skrovlig yta för att matcha muren och för att skåran syndes mindre, vi testade även att kapa med en slät yta.Karl.s skrev:
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 152 inlägg
Jag röstar för att riva hela bygget och göra om med en annan sten. Här har vi ingen plats för fattiga.
Som vi vet finns det inga genvägar till det perfekta ljuder. Med monsterpaketet från Dennis Brunby Hifi så kommer man direkt att glömma bort livets alla problem
(Skämt åsido, Jag skulle som sagt nog ragera mer på att det ser snett lagt ut ...)
Som vi vet finns det inga genvägar till det perfekta ljuder. Med monsterpaketet från Dennis Brunby Hifi så kommer man direkt att glömma bort livets alla problem
(Skämt åsido, Jag skulle som sagt nog ragera mer på att det ser snett lagt ut ...)
Nu är det fredag och efter 19, så nu ska folk med lite dåligt omdöme (läs: dåligt ölsinne) börja skriva sina kommentarer som ingen ens bett om.Appendix skrev:
Jag röstar för att riva hela bygget och göra om med en annan sten. Här har vi ingen plats för fattiga.
Du kanske kan zooma in bilderna och hitta fler saker du skulle störa dig på utöver det som TS vill diskutera? Kränklimanga på vettja
Hört talas om ironi?Davidbagare skrev:
Själv hade jag inte stört mig på den där skåran ens. Perfekt att lägga en kabel till någon lampa tex.
Frän trapp och mur.
Första stycket är absolut ironi, men vart är ironin i andra stycket?JK87 skrev:
Om någon är missnöjd med en detalj i ett bygge så ser iallafall inte jag anledningen till varför man ska påpeka andra saker han borde störa sig på istället. Men det gör du?